Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Har tænkt meget over denne ventepølse !!! HVAD er det.

Ja – Kineserne har givet os svaret, video med Asireis investor der er fustreret over den lange vente tid.
Frustrationen får frit løb — HUSK LYD – god fornøjelse :joy:

https://www.reddit.com/r/TheRandomest/comments/1nsuttq/i_love_asia/?share_id=wD8hOaIxXRRjjmhe9L0yT&utm_content=1&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=10

Moderator må slette hvis det er for upassende !!!

Dansken

2 Likes

Haha det er pølse man spiser mens man venter på resten av kjøttet på grillen skal bli ferdig.

1 Like

Ha -ha – tak for opklaringen, — den er sjov :beer:

DK

Vil si den danske “kuk i computeren” er bedre :joy:

Idag er det “kuk i kursen” her og.

Syns det siger stadig nedover, med eller uten kinesere på jobb :joy:

Den fine oppgangen vi hadde i forbindelse med Q2 presentasjonen er borte vekk og vel så det :unamused:

Når det gjelder PHO selv, så er alle lampene slukket. Det blir kvartalspresentasjon 29. Oktober!!!

Spøk til side. Jeg tror kvartalstallene denne gang blir særdeles viktige for kursutvikling videre. Enten bekreftes fremgangen, eller så var Q2 et blaff.

Forøvrig synes kursen i PHO ikke bare å trenge kinesiske ventepølser for å holde seg flytende på et akseptabelt nivå men også norsk/danske støttepølser. Det vil si at hele pølsepakka minner om en trimaran…

Nesten så kjedsommelig kursutvikling at man får håpe på en bra q3 med samme trend som q2 der både opex reduseres ytterligere. Hadde vi fått enda flere oppgraderinger i Norden og Danmark ved Olympus og et godt salg hos Fortec i statene så snakker vi. Helst før Cevira godkjenning sånn at man fikk løftet kursen litt før muligens oppkjøp hadde vært fint. Usikker på hvilke forventninger det er til Olympus oppgraderingene når det kommer til hvordan dette kan påvirke hexvix sitt enhetssalg? Når eg har snakket med leger om Olympus og hexvix virker det som at få her i Norge tar det i bruk

3 Likes

Olympus har majoriteten av markedet for skop. Så vidt jeg oppfattet fra Q2 25 webben, var det fortrinnsvis i Danmark og Tyskland de hadde fått fart på salget av Olympus løsning, og Pho avventet utviklingen i Norge og Sverige.

Det bør absolutt være en stor fordel at Olympus tilbyr utskiftbare BLC -HD løsninger. Det bør etter hvert gi positive utslag også hos oss.

Olympus: the outright leader in gastrointestinal endoscopes with a 70% global market share

[

Olympus: the outright leader in gastrointestinal endoscopes

](Olympus: the outright leader in gastrointestinal endoscopes | Work in Japan for engineers

4 Likes

Mange hadde forventninger til skifte av styreformann. Den gamle fikk mye pepper. Har vi sett noen vesentlig forskjell med Hallerberg de 2 årene han nå har bak seg?

Vigtigt med Danmark de var bedst ikke glade for det gamle skop og Danmark har været et stort marked af så lille et land at være.

2 Likes

Hva skulle han gjort, ventet litt hardere? :stuck_out_tongue:

1 Like

Den nest største aksjonæren SEB har nå begynt å kjøpe aksjer det startet 23. sep. og har kjøpt litt hver dag, skal vi ta det som et godt tegn?
Skal vi starte dagen i morgen med at det slukkes flere lys i China? Hvis Cevira klarerer Clinical er det meste gjort angående markeds godkjenning.

3 Likes

Det har vært ferie der noen dager. Håper lys slukkes senere i uken, eventuelt neste uke!

2 Likes

Skal tro hvem som selger meg 8 og 8stk…

Tror vi må få inn mer aggressive investorer og ikke bare investorer som ligger å tar imot når de skal kjøpe. Får vi nå et godt Q3 resultat i basis virksomheten kan det fort skje. I tillegg kommer markeds godkjenning for Cevira er mye gjort. Har tro på at det skjer i oktober.

3 Likes

Åssen går det med den tredje største aksjonæren Nordnet, kjøper de også?

Nordnet Bank begynte året med ca. 660 000 aksjer og er nå på over 700 000. De kjøper og selger hele tiden litt, de må gjøre noen kroner på det
Jeg liker det ikke kan du ta en tel, til de og si du vil ha slutt på dette. Du vil se en jevn akkumulering.

1 Like

He he, det tviler jeg på at vil hjelpe :sweat_smile: Nordnet Bank beholdningen, i likhet med de andre bankene, består av mange investeringskontoer. Samme med Nordnet Livsforsikring, der min rimelig store beholdning ligger skjult.

1 Like

Skjer her da? Har de som har ventet i åresvis skjønt at nå er det snart slutt på venting så da vil de ut? :joy:

2 Likes

Tror nok heller at det er de som gamblet på en FOMO som nå gir opp. De hadde antagelig aldri tenkt å sitte over avgjørelsen i Kina.

4 Likes