Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Fra AI

Hvilke eksisterende gynekologiske produkter har Asieris pharmaceutical

Asieris Pharmaceuticals har utviklet flere gynekologiske produkter, med særlig fokus på ikke-invasive behandlinger for livmorhalsrelaterte sykdommer. Her er de mest fremtredende:

:cherry_blossom: Eksisterende gynekologiske produkter fra Asieris

• Cevira® (APL-1702)
    • En ikke-kirurgisk behandling for høygradige livmorhalsforstadier (HSIL – High-Grade Squamous Intraepithelial Lesion).
    • Kombinerer fotodynamisk terapi med en vaginal applikator som leverer medikamentet direkte til livmorhalsen.
    • Har vist lovende resultater i fase III-studier, med høy grad av patologisk regresjon og HPV-clearance.
  • APL-2302
    • Selv om dette primært er utviklet for kreftbehandling (bl.a. eggstokkreft), har det gynekologisk relevans.
    • Det er en USP1-hemmer som påvirker DNA-reparasjon og har potensial i behandling av gynekologiske kreftformer som eggstokkreft og brystkreft.

:earth_africa: Innovativt initiativ

Asieris har også lansert verdens første ikke-invasive behandling for forstadier til livmorhalskreft, som ble presentert på China International Import Expo (CIIE). Dette er en del av et større initiativ for å eliminere livmorhalskreft, i tråd med WHO og kinesiske helsemyndigheters strategier.

Ønsker du mer informasjon om hvordan disse produktene fungerer eller hvor de er tilgjengelige?

Er vel tvilsomt det ansettes så tidlig pga APL-2302 med tanke på hvor den er i syklusen sin nå, så da sitter man igjen med APL-1702 (av de to)

2 Likes

Så var det denne morgenkaffen da. Fikk ikke med meg denne.

Positivt! Men igjen, sannsynligheten har ikke økt. Selv om det viser at de satser :smiley:

2 Likes

Enig i det. koster de ingenting å si opp folk om de ikke trengs

De påvirker ikke sannsynligheten med nye ansatte, men det viser at de har stor tro på en positiv avgjørelse!
Det vil vel samtidig være naturlig at Asieris har bedre grunnlag enn de fleste av oss her på forumet for sin tro…?

Som gjentatt utallige ganger, Nordic Nanovector var også langt fremme på å forberede kommersialisering. Det beviser ingenting om sannsynlighet, men det underbygger at de har en plan for hva som skal skje om den gode nyheten kommer.

Så de vil si man bare kan følge med på jobbannonsemarkedet og finne selskaper med bankers søknader inne hos FDA/NMPA/EMA?

1 Like

Kjenner ikke til historikken helt der. Hadde de og inne en søknad om markedsgodkjenning etter gode Fase 3 resultat?

1 Like

Dette var i gode gamle dager der alle tok for gitt at alle biotech skulle få accelerated approval basert på løpende fase 1/2 studier. :stuck_out_tongue:

Poenget til meg og Haltopen er at et selskap rigger seg for kommersialisering kun beviser at de rigger seg for kommersialisering, og at det er enkelt å kjøre milevis ned den glatte veien av conformation bias

2 Likes

Nordic Nanovector kom vell aldri frem til noe fase 3 studier, og hadde dårligere resultater av fase 2 studien de slet med å rekruttere pasienter inn i. Bare å rette på hvis det er feil, aldri satt meg skikkelig inn i nano.

Hvis dette stemmer er det vanskelig å sammenligne selskapene da de har forskjellige plassering i pipeline

Hehe man kan og si dere kanskje er litt vel skeptisk pga av overnevnte og da. Brent barn skyr ilden osv. Ingen anelse om dere var inne der btw, kanskje kun fulgt med og sett slike episoder utfolde seg tidligere.

Sant det, men så har noen her etterlyst hva slags planlegging og nyheter omkring planlegging selskapene gjør eller har gjort. Annonsene er ett av flere initiativ for planlegging marked. Så kan alle diskutere grad av sannsynlighet for produkt i marked. Fasit får en håpe snart foreligger.

Ikke heng deg opp i det ene eksempelet da. Tenk heller over scenariet. Er det virkelig slik at jobbannonsemarkeder røper hvilke selskaper som har bankers søknader inne hos regulatoriske myndigheter? Menes det at Asieris har fått “signaler” om godkjenning fra regulatoriske myndigheter, før review er ferdig, og oppretter stillinger på bakgrunn av dette?

Er dette en kjent måte å operere på? Eller er det bare for Asieris siden man har økonomiske interesser der?

Eller er det det at de rigger for suksess, og har en kort vei tilbake om det mot formodning skulle gå skeis? Kost-nytte? Risikobasert beslutning?

Hvis disse 48 stillingene er nettopp det, og de er tiltenkt Cevira (noe som ikke er helt åpenbart da de kan selge flere produkter), er det selvsagt bull, men samtidig ikke legg altfor mye i det.

1 Like

Ingen som sier det er bankers pga det, men heller at sannsynligheten for at Asieris føler seg “trygg/tryggere” på en godkjenning vil jeg si det viser.

Jeg kan ikke ikke uttale meg om hva som har skjedd i Nano eller andre lignende opp igjennom årene siden jeg ikke har fulgt med, men jeg kan uttale meg om hvordan veldig store firma opererer rundt akkurat slike ting.
Det er totalt uhørt å ansette i den skalaen her FØR ting er mer eller mindre avgjort - ting som vil gjøre at man må inn med mye mer manpower.

1 Like

De er jo selvsagt nærme en beslutning, og rigger for suksess, thats it. Kjenner du til AML i KIna? Ganske sikker på det er kort vei ut døren om ting ikke går som planlagt.

1 Like

Jeg trenger ikke skrive noe mer her, Haltopen har formulert mine tanker eksakt :slight_smile:

image

1 Like

Nei vet ikke hva AML er der (mest sannsynlig not good sammenlinget med her i landet).

Men jeg jobber i et amerikansk firma og der kjenner jeg AML. Der er det på trynet ut på dagen.

Og for å bruke min egen arbeidsplass som eksempel selv om vi driver med helt andre ting enn bio så har vi akkurat selv releaset et relativt revolusjonerende produkt i markedet, og ordreboken øker i tusentalls pr mnd. Dette vil kreve ekstremt mye merarbeid for omtrent alle avdelinger. Har vi fylt på med 10,100 ansettelser som følge av det? Nei. Det er hittil snakk om en håndfull personer, og det blir kun fylt på med mer og mer når arbeidsmengden er omtrent uhåndterelig.
Så at firma bare ansetter folk i vilden sky uten noe som helst basis enn “kanskje det blir, kanskje ikke”, det kjøper jeg ikke helt.

1 Like

Asieris har gjort sin vurdering angående mulighet Cevira godkjenning, basert på det grunnlaget har de med stor sannsynlighet forbredt videre Cevira prosess!

1 Like

At Asieris har bedre grunnlag til å vurdere sannsynligheter i sitt eget land og marked enn oss, betyr selvsagt ikke det samme som at noe er bankers. Det er i alle fall ikke en investeringsfilosofi som jeg personlig ville tatt sjansen på. Men jeg tror egentlig ikke at du trodde jeg var så naiv?

2 Likes

Selv om Asieris ikke vet om Cevira blir godkjent, eller har inside om at det blir det, kan det virke som om de tror det. Rigger for det i alle fall.

For en som har vært med på noen heisturer nedover i denne sektoren er det ganske behersket optimisme på denne tråden basert på de små news som kommer sammenlignet med tidligere tråder. I Nano var det jo total eufori selv om vi omtrent ble jugd til og info ble holdt skjult fra selskapet.

Men det er vel slik at den dagen man eventuelt får approved så får Pho en engangsutbetaling som er 4 gangern bunnlina for 2024. Det er jo decent, som en start.

2 Likes