Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hehe, vi har nå investert i mange av de samme selskapene oppigjennom, så naive har vi begge vært :smiley:

Poenget er bare at selskaper har en annen tilnærming til dette enn oss. At de satser for suksess er udiskutabelt. De må jo gjøre det, og har åpenbart troen på produktet! Hvorfor ellers har de investert flere hundre millioner i produktutviklingen?

Da koster det lite å ansette personell og på den måten rigge for kommersialiseringsfasen. Det koster nok enda mindre å terminere kontraktene. I tillegg må Asieris walk the talk - de har en investorbase som må hensyntas, og med det de skrev i prospektet må de selvsagt investere deretter - eller foreta en strategisk endring.

Summa summarum: Positivt med ansettelser, men ingen garantier for noe som helst.

Jeg ser på det matematisk. Man begynner med 100% så kan man trekke fra litt og litt etter de små dryppene som kommer.
100 -1-1-1-1-1-1-1-1 osv blir til slutt veldig nært 0.

Legger man sammen da 30 av de dryppene som har kommet siste året så begynner risk å se ganske bra ut.

1 Like

Ja når du sier det sånn ser eg hvorfor du brukte nano som eksempel. er helt enig i at stillingsutlysningene ikke kan si noe om hvorvidt Cevira blir godkjent eller ikke. Og det er lite risk fôr Asieris å lyse ut stillinger før de vet om de trengs.

mitt poeng er at å sammenligne strategiske trekk for så ulike selskaper som nano òg asieris blir mer forvirrende enn oppklarende. Hvertfall for meg da eg er ung og relativt ny i bioteknologi.

Selv setter stor pris på deres informative innlegg Haltopen og Savepig. Håper å kunne lære mye fremover, og takker for oppklaringen :blush:

4 Likes

UNG?? Om nicket ditt stemmer så er du født i 78, du var ung for 20 år siden :joy:

78 pontiac

4 Likes

Er 27😅 bare utrolig glad i biler😂har en Firebird nå fra 78, så derfor det ble slik😂

2 Likes

27 er jo fremdeles ungt ja :slight_smile: Så ung at du kan vente på reklassifisering av scope i USA og da du :joy:

2 Likes

Ja kanskje det skjer før eg er pensjonist :joy::skull: alltids lov å håpe

1 Like

Det jeg vil si deg er at ikke hør på noen her på forumet men gjør deg opp en egen mening, ta det fra en gammel man med lang fartstid i næringslivet som leder av små og store bedrifter. For min del er det bra at vi har aribjo på forumet med lang erfaring også fra næringslivet.

Nordic Nanovector?

Snakker man om sammenheng rundt ansettelser og godkjenningsprosess burde aksjonærer i pho bli livredde. :sweat_smile:

Haha hadde ikke hørt på noe av det jeg sier heller.

Egentlig bør ikke man høre på verken det positive eller det neagtive. Kun prøve å plukke ut detaljer rundt tekniske ting siden man aldri vet hvilke intensjoner andre folk har.

For min del har dette forumet gitt meg veldig mye info rundt hvordan ting funker innenfor bio, så det kan jo man ta med seg videre til neste prosjekt om man rekker å hente gevinst her før man ligger 6fot under

2 Likes

Klar tale der altså :roll_eyes:

1 Like

Syns Tekinvestor forumet er i en egen liga forøvrig når det kommer til “troverdighet”. Her slipper man ikke unne med total vill hausing eller bajsing - Som man egnetlig ser her idag på tråden. Man får gode edruelige diskusjoner frem og tilbake med ulike synspunkter på ting. (selv om det blir litt temperatur her og da av og til :grimacing:)
Og som man vet så er jo det totalt fraværende på de andre forumer man har til aksjer…

1 Like

Hvilken hensikt skal da forumet ha…? :upside_down_face:

Når man først trekker inn Nordic Nanovector og kommersialisering her.

Kommersialiseringen til NN var i supply chain, og det er slik at supply chain aktiviteter, selv om det er kommersielle aktiviteter, er supply chain også noe regulatoriske myndigheter, som FDA, kommer og inspiserer. Og passerer man ikke en slik inspeksjon så er det en show stopper.

Mao gjorde ikke NN de kommersielle investeringene i supply chain så hadde de hindret godkjenning av produktet direkte.

Er det slik at om Asieris ikke fyller disse 48 stillingene så vil ikke Cevira bli godkjent av China FDA?

Svaret på det er nei. Cevira kan bli godkjent uten at en eneste av de stillingene blir besatt.

7 Likes

Hoved poenget var gjør deg opp din egen mening og ikke la deg påvirke av noen. Stol på deg selv.

Dette er vel og noe som er under den kinesiske reviewen som skjer nå om jeg ikke har missforstått helt?

Ok. Men for å gjøre seg opp sin egen mening, trenger man gjerne input fra andre som kanskje vet noe du ikke vet, eller har en annen relevant vinkling. På den måten er et relativt serøst forum ofte til nytte.

China FDA kommer sikkert på besøk i Italia, hvor virkestoffet til Cevira, hexylaminolevulinate, HAL, produseres.

Kontraktsprodusenten i Italia har produsert HAL til Hexvix og Cysview i 20 år, så der har FDA vært mange ganger.

Mao det er god grunn til å tro at ting er på stell der.

4 Likes

Husker ikke hvor jeg såg det, men mener bestemt jeg las den delen var gjort/blir gjort under initial phase av reviewen?