Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Har ikke gjort en transaksjon i photocure på lange tider (17. mars var siste). Det var min suverent største posisjon, men det problemet har gjengen med 100% bonus fikset for meg. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Men selge, det gjør du/dere ikke i takt med økende mistillit til alt fra ledelse til strategi. Over flere år i noen tilfeller. Aldri sett maken i noe annet papir. Hvorfor ikke? Er det fordi det kan bli bedre, eller hva enn er det som gjør det subjektivt rasjonelt å ikke investere i annet og gå videre?

4 Likes

2.35 mill innsidekjøp børsmeldt nå sist fredag kl 1800 er vel ikke småpenger? Ekstremt positivt signal😀

1 Like

Glemt i morgen, hadde de delt dette på Onsdag, dagen handel ble utført, hadde vi muligens hatt litt momentum til uka.

2 Likes

Det er fordi mange av oss fremdeles håper og tror på gode inntekter fra Kina. De blir forhåpentligvis store nok til å dekke opp for underskuddene i USA.

Så kan man jo bare tenke seg hvor gode resultater selskapet kunne levert hvis de ikke måtte dra på det amerikanske blyloddet i maaange år fremover.

1 Like

Stort sett offtopic men for min del er bare photocure en posisjon blant mange, i en aksje som topp 20 sitter og styrer opp og ned som de vil, da selger man ikke på ned.

Hvis jeg hadde blitt kvitt photocure på 80 i morgen hadde jeg ikke ledd hele veien til banken. Jeg hadde grått av glede og brent røkelse og slått på cymbaler

8 Likes

Skjønner, hang meg bare opp i «suverent største posisjon». Utover det noterer jeg meg at det kanskje ikke er bekmørkt fordi Chyna.

Det er også en observasjon at ingen innsidere kjøpte på vei ned. Aksjen har hatt en ned-trend siden April. Ingen kjøpte etter melding om Vesica-oppkjøp, etter Q2 resultat, men de kjøpte på eller nær teknisk bunn, og på det laveste nivået siden 2023 (?).

5 Likes

10.08.2026 06:45:58

PHOTOCURE: STYRELEDER OG STYREMEDLEM KJØPT TOTALT 48.333 AKSJER

Oslo (Infront TDN Direkt): Styreleder Dylan Hallerberg i Photocure har kjøpt 20.658 aksjer i selskapet til en snittkurs på 48,48 kroner pr aksje, mens styremedlem Neal Shore har kjøpt 27.675 aksjer til en snittkurs på 48,70 kroner pr aksje.

Det fremgår av en melding fredag.

Det er også positive utvikling blandt de 50 største aksjonærene, 39 har kjøpt de siste mnd eller ligget i ro med sine aksjer. Det har kommet nye aksjonærer til og flere har vært aggresive kjøpere i det siste som, 4. NORDNET BANK AB, 5. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON, 9. CITIBANK, N.A., 12. THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR, 14. TOWERING CUMULUS AS, 15. SAXO BANK A/S, 16. VOHRA, ARUN (f. '74)

3 Likes

Det beste hadde åpenbart vært om de lot være å kjøpe i kjølvannet av panikken rundt en forventbar utvikling i voldgiftsaken.

3 Likes

Ny trend på gang😊

Vi får se :crossed_fingers:

Uansett er det begrenset nedside fra dagens nivå. For nesten lyst til å kjøpe aksjer igjen :kissing_closed_eyes:

Det håper jeg virkelig. Er jo lang vei opp til nivået vi lå på før det tvilsomme oppkjøpet, skuffende Q2 rapport og milepæl sirkuset gikk fra vondt til verre.

Når kommer forresten Asieris halvårsrapport, noen som vet?

The company’s semi-annual earnings report is scheduled for release on August 29, 2026

Skader ikke å være dyktig og heldig når man må betale av egen lommebok.
Kanskje flere som bør vurdere å følge styremedlemmene sine som har god track record med å treffe bunnen fra alle tidligere kjøp.

Snitte ned folkens. Kjøp lavt og selg høyt har jeg hørt er en god taktikk :wink: istedenfor å surve på repeat over den udugelige ledelsen og “gi meg 80 kr igjen nå så jeg kommer meg ut av denne misæren. Hvorfor i alle dager solgte jeg ikke for 80 i januar!?” I en aksje som siste 5 år har tøffet ustanselig mellom høyt 40 og lavt 70, så må man være mer aktiv for å plukke gratis penger. Istedenfor å si at det kun er de helvettes algoene som skal få lov å tjene penger som gress på dette viset.

Ja det var det da.

Skal du ikke gjøre noen grep i portisen slik at PHO blir suverent størst igjen? :hugs:

Blir ikke kjøpt noe mer pho fra min side gitt, bare salg heretter, skal ikke ha emisjonsrisiko i porteføljen.

Tror personlig den risikoen er veldig liten og vil vel ganske klart komme frem neste kvartalsrapport. Mye som skal få feil vei før det skjer. Nå forventes det økt bunnlinje i USA og Europa, samt jokerinntjening fra :cn: KINA​:partying_face:

2 Likes