Another q another âmehâ.
Vi kan forvente flere opkĂžb â Dan har fĂ„et blod pĂ„ tanden 
- Acquisition â Find and acquire or partner additional products used in the management of bladder cancer patients
Dansken
Uansett sÄ er det jo fra og med dette kvartalet at inntektene fra Cevira kommer rett pÄ bunnlinjen!!
Ja. VentepĂžlse regnskap dette Q igjen. Mer interessant de neste fremover.
Cevira
Hex Kina
Nedklassifisering.
SÄ fÄr man bare se hvor stor ventepÞlse man mÄ spise mens vi venter.
2,5 Mill in other Revenev:
Total Other revenues include milestone revenues from Asieris related to the development and market authorization approval of Cevira in China and Cevira API sales to Asieris.
En del er vel salg af HAL â eller ?
DK
Noen som vet sikkert noe om dette? FĂ„r de betalt for dette ogsĂ„, eller er det kun milepĂŠler og royalties? Antar det ikke er noe poeng Ă„ sende inn spĂžrsmĂ„l om detâŠ
Det ledelsen skal fĂ„ et spĂžrsmĂ„l om i dag er (de kommer selvsagt ikke til Ă„ svare, men lell): Hvor stor andel av S&M-budsjettet (85,2 MNOK pĂ„ konsernnivĂ„ i Q2, 45,6 MNOK isolert pĂ„ USA) er ren âaccount maintenanceâ versus ânew account acquisitionâ?
Min raske beregning er at 85-90 % av inntektene er recurring, med behov for lav S&M innsats. Da koster hver krone i ny salg/topplinjevekst i US mellom 6-7 kroner bare i i S&M-kost.
pisse og mĂžkkjatall som vanlig, da bĂŠrer det under 50 lappen igjenâŠ
Jeg kan ikke siste husk det var gode tall.
Det begynner vel Ă„ bli lenge siden man kunne konkludere med at dette ikke er skalerbart.
De klarer ikke Ă„ vokse uten tilsvarende vekst i opex.
Det har de bevist atter en gang.
Summa summarum: Skuffende
- 14% valutajustert vekst for H1 (nesten hele bidraget fra Q1)
- Kostnadsveksten overgÄr inntektsveksten i konstant valuta.
Bruttofortjenesten har vÊrt nÊr statisk de siste Ärene, mens driftskostnadene stiger Är for Är.
Implisitt Ärlige kostnad for Vesica er 20-30 MNOK, og det fÞr kommersialiseringen virkelig starter.
Jo mer Photocure bruker pÄ AssureMDx, jo bedre ser justert EBITDA ut. Og hvem belÞnnes som en direkte konsekvens av dette?
Cevira
Neklassifisering
Hex Kina
Det er vel dette vi sitter her for/potensielt kjĂžper mer. Var vel ingen som trodde denne Q rapporten skulle komme med noe magiske tall?
FÄr vi dropp nedover nÄ sÄ tipper jeg det er lurt Ä kjÞpe seg inn/kjÞpe mer rett fÞr Asieris H1 hvor man etter all sannsynlighet fÄr Cevira salgstall.
Veksten i Cysview salg i US gikk ned fra 27% i Q1 til nÄ 12% i constant currency det var skuffende mÄ fÄ spÞrsmÄl om det pÄ presentasjonen, ellers en OK rapport store muligheter fremover. Ser ikke bort fra at kursen styrker seg da den er nÄ helt utbombet.
Our priorities remain clear: execute consistently, expand access to BLC, invest thoughtfully in innovation, and build a broader precision diagnostics platform that improves patient outcomes while creating sustainable long-term shareholder value. We remain confident in our strategy and encouraged about the opportunities that lie ahead for Photocure,â Schneider concludes.
Noen som har lest side 25? Ă kan fortelle Ă ssen det gikk ;
Adjusted EBITDA and other alternative performance measures (APMs) are defined and reconciled to the IFRS financial statements as a part of the APM section of the second quarter 2026 financial report on page 25.
En ting jeg bet meg merke i:
Total Other revenues include milestone revenues
from Asieris related to the development and market
authorization approval of Cevira in China and Cevira
API sales to Asieris.
De 2,5 mil NOK er ikke milestones, da det er allerede publisert (og under disputt). Det kan heller ikke vĂŠre royalties, da det er for kort tid fra lansering og salg til at dette kommer Photocure i hende. Kun 3 uker fra lansering til Q2 slutt.
SĂ„ da gjenstĂ„r salg av selve virkestoffetâŠ
SÄ man har 2 steg. Salg av virkestoff, og sÄ i etterkant selve royalties.
Photocure selv opplyste om at deler av salgsinntektene i q1 i fjor fÞrst kom pÄ q2. SÄ q2 i fjor var oppblÄst og q1 dÄrligere enn det egentlig var.
SĂ„ naturlig at en ikke da kan forvente samme vekst i Q2 som vi hadde i Q1.
Som haltopen skriver er veksten pÄ 14% ex FX for H1.
Total revenues ended at NOK 142.5 million in the second quarter of 2026, an
increase from NOK 135.6 million in Q2 2025. Reported EBITDA was NOK -2.0 million
(NOK 14.8 million). EBIT ended at NOK -9.4 million (NOK -7.5 million). Cash and
cash equivalents were NOK 162.4 million at the end of the period.
Dette er tall som skriker at det nĂŠrmer seg emisjon, det er ganske utrolig
Tatt litt mye mÞllers nÄ? Fortsatt greit med penger pÄ bok, og royalties fra cevira salg rett rundt hjÞrnet. Ikke lenge til utgifter til ipsen royalties halveres osv.
Hvordan regnet jeg meg frem til dette etter Q1?
Det mÄ jo mangle noe pÄ disse 162.4?
ForstÄr jeg det riktig at de i Q425 hadde
Cash and cash equivalents were NOK 238.9 million at the end of the period.
Mens nÄ i Q126: cash 192.7 ( + bekreftet utbetaling av 82.7 millioner i Q226 fra Asieris)
Som pr nu skulle bety at pÄ bok pr i dag vil det vÊre ish 275.4 millioner?
Ikke enig med deg der. 21,4 MNOK skyldes i hovedsak kostnader for oppkjÞpet av Vesica. Advokater, M&A rÄdgivere etc. Dette er ikke kostnader som kommer igjen. De har ogsÄ 162 MNOK igjen nÄ pluss at de tror de fÄr inn resterende 4,4 MUSD fra Asieris samt royalties.
I tillegg har Dan sagt at oppkjÞpet finansieres av egen drift, sÄ vet ikke hvordan du tenker i de baner engang.