Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Deilig samarbeid det her da. :joy:

2 Likes

Uten Ä ha lest avtalen sÄ tipper jeg den sier at regulatorisk godkjenning i kina gir rett pÄ milestone utbetaling.

1 Like

Bra, du tipper mye rett :+1:t4:

Bra DNB har satt verdien pÄ Cevira til null sÄ da er det bare oppside fra her.

1 Like

Photocure har i flere mÄneder vÊrt i konflikt med Asieris, selskapets kinesiske utviklingspartner om utbetaling av en milepÊlsutbetaling.

Oslo BÞrs-selskapet mener de har krav pÄ 11 millioner dollar etter at legemidlet Cevira ble godkjent og innfÞrt i Kina tidligere i Är. Asieris har forelÞpig betalt 6,6 millioner dollar av belÞpet.

Asieris er imidlertid helt uenige i dette premisset. Det kinesiske selskapet mener godkjenningen fra de kinesiske myndighetene ikke har funnet sted, og at de dermed ikke skylder milepÊlsbetalingen. De la frem denne pÄstanden mandag 3. august, og melder samtidig at de gÄr til motsÞksmÄl mot Photocure.

«Photocure fastholder at milepÊlen er nÄdd og vil med full kraft kreve full betaling fra Asieris i henhold til lisensavtalen.», heter det i en pressemelding fra Photocure

2 Likes

“Det kinesiske selskapet mener godkjenningen fra de kinesiske myndighetene ikke har funnet sted, og at de dermed ikke skylder milepélsbetalingen.”

Er jo en helt barnehage statement!

1 Like

Enig i at dette i utgangspunktet fremstÄr som et taktisk innspill i volgiftsakn. Asieris selger jo vitterlig et produkt i Kina. SÄ er jo det Äpenbare spÞrsmÄlet om ordlyden ogsÄ kan tolkes i betydningen alt eller ingenting = milepÊl trigges av CIN2+CIN3
 da vil jo Asieries ha vist storsinn nÄr de utbetalte 6.6 MUSD.

NÄ risikerer uansett PHO 6.6MUSD for Ä fÄ 4.4 MUSD. De har litt mer skin in the game
og kan bli litt mer medgjÞrlig.

PHO bþr frigi avtalen slik at aksjonérer kan gjþre seg opp en mening om risikoen

Hvis dette pĂ„virker royalties blir jeg svĂŠrt overrasket, det bĂžr vĂŠre relativt svart/hvitt. Men PHO altsÄ 

2 Likes

Har ingen anelse hva ordlyden i avtalen er siden vi ikke har sett den, men det her hÞres nÄ helt sÊrt ut.
Produktet er i salg pÄ mnd to, men ingen godkjenning gitt?

2 Likes

At Asieris krever alle pengene tilbake nÄ som saken har havnet i voldgift, er en vanlig juridisk strategi. Ved Ä kreve alt tilbake Þker de presset pÄ Photocure, enten for Ä tvinge frem et forlik eller for Ä unngÄ Ä mÄtte betale de resterende 4,4 millionene dollar

1 Like

Ny vending i Photocure-striden | Finansavisen

Og de betalte 6,6 i god tro, bare for Ă„ vĂŠre greie

Liker ikke hvordan denne partneren oppfĂžrer seg. Kjipt.

1 Like

Rent taktisk (og normalt i slike tvister), noe som understrekes av utbetalingen de allerede har gjort. Her blir det Ä mÞtes pÄ midten og/eller full seier. Men vanskelig Ä spekulere i hva som er mest plausibelt uten avtaleteksten.

2 Likes

Her lurer jeg litt pÄ hva Neal Shore mener om saken :sweat_smile:

Han er i styret til PHO
Og Advisor i Asieris.

Asieris stiger 3%

Hvis det ikke kommer til enighet ser jeg for med at PHO reiser saken ved en amerikansk domstol og det blir ikke hyggelig for Asieris og deres rykte i markedet.

2 Likes

Kanskje en ide for pho Ă„ pause, eller true med pause salget av Cevira til Asieris inntil konflikten er lĂžst.
Det gir liten mening for pho Ä bidra til at Asieris, ifÞlge det kinesiske selskapet, markedsfÞrer og selger et produkt som ikke er godkjent pÄ det kinesiske markedet.

De konstruktive samtalene mellom pho og Asieris om utbetaling av den manglende andel milepél, var visst ikke SÅ konstruktive likevel.

2 Likes

Hva i allverden holder asieris pÄ med
 De er pÄ jakt etter en partner i USA og tenker dette er en fornuftig strategi? Skuffende

4 Likes

KinabĂžrsen er ikke stengt shĂž

Hva sier de pÄ kinaforum da? Jobb pc er blokket forum sÄ fÄr ikke sjekket selv.

Ingenting pÄ China forum sÄ vidt jeg kan se.