Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Fandt det :face_with_monocle:

Advanced Diagnostic Laboratory Test (ADLT) milestone - USD 2.75M of
Photocure Equity if company achieves ADLT status designation on or prior to 1
October 2026 (if this is not achieved by that date, the USD 2.75M roll into the
second milestone).

Måske har det ikke noget med det at gøre :thinking:

Dk
Porto

2 Likes

Nesten, det er hvis AssureMDx får ADLT-status innen 1. Okt så trigger det milestone for Vesica. Litt usikker på hva det vil si av fordeler av å få den statusen, minnes å huske at testen er dekket i en viss periode til en veldig gunstig pris for Vesica? Tar forbehold om at jeg husker feil i farta. Hvis de ikke får den statusen det så ruller milestonen videre til den andre refusjon-milestonen i form av aksjer (mener jeg?).

Edit: Så oppfølgingsposten din litt sent - sorry😅

3 Likes

Hvis man får ADLT-status innen 1. oktober er det meget positivt for Vesica (og Photocure), selv om enkelte vil se det som “enda en utgift”, er det i bunn og grunn en status som gjør at AssureMDx går inn i Medicare’s refusjonsprogram, og man kommer igang med kommersialiseringen tidligere en hvis man ikke får det.

Rekker man ikke 1. oktober fristen, må man gå en annen vei inn i markedet som kan ta noe lenger tid.

6 Likes

Da er det bare å håpe og be for at dette går i boks, selv om det blir enda en utgift. Men det tragiske er at selv om alt skulle gå som planlagt vil det gå gud vet hvor mange år før dette oppkjøpet har gått i pluss totalt sett.

Det begynner å bli en slunken kasse etter milestone er betalt så vi får håpe det kommer noen grunker fra Asieris og at Pho vinner voldgiftssaken så de ikke må betale tilbake de millionene de allerede har fått…

1 Like

Mye kjøpsvilje i dag på 54. Bunner ut for denne gang. :pig:

[quote=“solskimm, post:3406, topic:43699”]

De må jo ikke betale tilbake de millionene de allerede har fått selv om de skulle tape voldgiftsaken. Den står jo om de 44 mill de mangler og har absolutt ingenting med hva de allerede har fått!!! Hvorfor i all verden antyder du noe slikt??

Asieris krevde dem tilbake i motsøksmålet sitt…

https://newsweb.oslobors.no/message/679001

#Asieris counterclaim on milestone payment arbitration

Oslo, Norway, August 4, 2026

Som andre har påpekt har Asieris et motkrav. For fremtiden kan det lønne seg å lese de relevante børsmeldingene før du blir så sinna.

solskimm

Sorry - jeg rett og slett glemte det. Men anser det bare som et useriøst forhandlingsutspill.

2 Likes

Jeg ser dette som et rent mottiltak, først og fremst for å ha noe å forhandle med!

3 Likes

Ser at rapporten til Asieris kommer 29 ( altså på en Lørdag) ? Skjer med det

3 Likes

Det må betyde der er gode nyheder i vente

1 Like

Hva forventer man av H1 rapporteringen egentlig? De hadde vel kun vært i ramp up/salg et par uker på slutten av juni, så det er jo svært begrenset hvor innsiktsfull denne rapporteringen måtte være.
I så måte er det mer spennende med Q3 tallene.

Er det sånn at vi venter på skuffelse i pho om ikke kineserne rapporterer salg for disse ukene, eller om det er lite volum?:sweat_smile: i så fall, may god help us all :grin:

2 Likes

Helseindeksen har vært begredelig de siste 5 årene, men i år er den faktisk opp hele 27%.
Er PHO med i indeksen?
PHO er imidlertid ned 23% i år.
Jeg solgte meg ut av PHO på 65, så det ser foreløpig ikke så galt ut hadde det ikke vært for at jeg satte pengene i en enda større taper, NAVA, som har fallt hele 37% i år. Jeg gremmes.

2 Likes

Som nevnt ovenfor vil ikke tallene i seg selv være særlig spennende/informative:

Om de fremstår fremme i skoa her, så er det bull.

Med tanke på hvor tidlig man er i løypa her, så vil jo alt annet enn at de er frem i skoene være utenkelig? Om de basically hadde hatt null interesse kunne man jo tenkt seg at dette er fordi fokuset ligger på utrulling og ramp up, så de ville vel fortsatt vært optimistiske for fremtiden fordi man i bunn og grunn ikke har kommet skikkelig i gang enda.

Må ikke glemme at de er i forhandlinger med kinesiske helsemyndighter om refusjon. Både mtp forhandlingsstrategi, og det å ikke forskuttere noe før pris og refusjonsstatus er avgjort, er kanskje noe en må ha i bakhodet.

2 Likes

Det kan du kanskje si, jeg tenkte mer på om de var konkrete rundt omfanget av selve utrullingen (vs. spekulasjonen på kinaforum), refusjon mv.

1 Like