Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Lufta gikk litt ut av ballongen her, noen som har formeninger om veien mot q4?

Aksjen er tricky fordi den er så grenseløst volatil.

Spent på om 100 holder.

Syltynt volum, tror det kan komme en reaksjon opp her avhengig av makro.

So far so good, pen bevegelse i dag!

2 Likes

Men volumet var absolutt ikke noe å skryte av. Faren er nok ikke over helt enda dessverre

I dag har vi pent volum.

Må si jeg sliter med å se for meg at ikke 110 ryker under presser her om det ikke skjer veldig veldig bearish ting med børsen generelt.

6 Likes

Nå ble jo ting litt mer bearish på børsen hehe.

Men fint at kursen holder seg over 100 og over 50 dagers!

2 Likes

PHO tester 110.

Sjekk ukeschartet for å se hvor tynt det er med motstand videre over her.

4 Likes

Jeg frykter det er nok et shortplay på gang her, så har redusert med 30%… :frowning:
Synd at jeg har blitt redd for shortkjeppen :cry:

Ja lad da vær med det - se det som et gamestop (under opturen) hvis ingen sælger så brænder shorten.

PHO forsette å utvikle seg positivt i TA forstand.
Trenden er opp og den vil mest sannsynlig forsette opp.

Uten spik i 2020

3 Likes

Her er en liten observasjon.

Man kan se likheten på disse to bevegelsene. Den første har økende volatilitet på slutten. Større sprang både opp og ned. Dette er normalt er forvarsel at en eller annen form for korreksjon kan komme.

1

Den andre kan man se volatilitet i begynnelsen, men den avtar utover rangen. I tillegg er volumet mindre og avtagende. Så man har mindre volum og mindre volatilitet. Noe som er bull isolert sett.

2

Har man dette som bakteppe, kan man konkludere med at hvis en korreksjon kommer, bør denne være mer “bullish” i oppførsel en korreksjonen som etterfulgte første chart. Hvis da korreksjonen da er mer “bullish” bør også rallyet i etterkant også bli mer “bullish” i karakter.

Man kan så sette dette i kontekst om hvor disse hendelsene utspiller seg.

Den første skjedde tett opp under motstandslinje i forhold til toppen satt i desember 2019. Mens nr 2 skjer på oppsiden av motstandslinjen, som nå fungerer som støtte, i en testfase av brudd over motstand.

3 Likes

Ja, hva tror teknikerne om PHO i dag. Spetalen dro PHO opp til 118,80 i fjor, med intradag høy på 120.00. Vi er over der as we speak, RT på 125 nå, kjennes som vi er på vei til å reprise skikkelig nå, i dag og ukene fremover.
@Savepig , hva tenker du?

Der stoppa ferden opp - børspause på 126,2?

Ja, for hvordan kan Photocure stige i dag når DN skriver:

"Svake driftsresultater for Photocure i fjerde kvartal 2020

Legemiddelselskapet Photocure kom onsdag morgen ut med deres fjerde kvartalstall. Selskapet endte fjerde kvartal 2020 med driftsinntekter på 97,9 millioner kroner. Dette er en nedgang på 15 prosent fra samme periode året før."…

4 Likes

Reprising er et godt ord for Photocure, når man ser på market cap utviklingen det siste året.

Aksjen har banket opp gjennom toppen på regresjonstrenden jeg har tegnet i årevis, og følger nå en ny og brattere trendkanal.

Aksjen jobber nå i ATH-terreng og er dermed uten synlige motstander oppover, de vil vil først bli synlige når aksjen før eller senere konsoliderer.

Råsterk, men selvsagt greit å ha i mente at det bygger seg opp en viss nedside i chartet og etterhvert

7 Likes

Her er en oversikt jeg postet 20. oktober i denne tråden.

Ref: Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA) - #1224 by rosk82

Dagens bilde:

6 Likes

Dvs at det er lurt å henge med til ca 180 i første omgang da kanskje?

Legg merke til at man kan betrakte kurstrenden som buet

Kanskje en eksponensiell trendkanal ville vært bedre egnet…

2 Likes