Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Det er lige meget i forhold til kursen om et år, så slap bare af.

2 Likes

Man kan vel si at de tekniske signaler for 14 dager siden slo feil? Nesten 10% ned etter den tid.

Ja, men det jeg er spent på nå er om vi har vært nede å testet siste low og er på vei oppover igjen eller vi kommer til å bryte ned gjennom siste low. Ser lovende ut nå og at vi tar ut siste høy på ca 124.

1 Like

Er det noe i det tekniske bildet som sier at vi kan snu her?

1 Like

Har Savepig mistet interessen også? 2 uker siden siste TA.

Foreløpig ser jeg på dette om en større test ned mot tidligere akkumuleringsrange. Mulig BUA (Wyckoff), men må få det bekreftet.

Pga. volum som kom på siste reaksjon, må den testes igjen. Helt naturlig. Pga. mengden med volum kan det og indikere at man mulig får en mindre tradingrange i dette området før vi ser en konklusjon.
Og selv om noe kan begynne ganske bullish og tolkes som akkumulering, så kan det underveis begynne å vise svakhet, og det viser seg å være distribusjon.

Alle større formasjon består også av mindre tradingranger. Der man f.eks kan ha akkumulering i Fase A og begynnelse i Fase B, etterfulgt av rally, Distribusjon i øvre del, påfølgende reaksjon, ny akkumuering i FaseC/Fase D, og rally ut. Men totalbildet er en stor akkumulerings formasjon.

I det store bildet er vi fremdeles innenfor den oppadgående trenden. Om man er stresset eller ikke kommer vel helt an på hvilken tidshorisont man sitter å investerer på.

Personlig operer jeg med 2 stk her. En langsiktig konto, hvor posisjonen ikke er rørt siden 2018. Og en swing konto, hvor jeg går inn og ut på kortere tidshorisonter (dager/uker). Swingposisjon solgte jeg på 150 tallet, og sitter egentlig å venter på en bekreftelse på bunn. Inntil dette er bekreftet ser jeg ikke noe poeng å komme med noe større oppdatering.

3 Likes

image

Hei dere TA-folk. Kan dere gi noe input mtp siste måneders svingninger i kursen. F.eks sett mot volumer/omsetning i aksjen på ulike nivåer, bevegelser i eierstruktur i perioden og relevante TA indikatorer som evt kan underbygge en videre utvikling i kursen.
Tenker jeg rett her ?

Selv er jeg «pussig nok» veldig lite bekymret for kursfallet vi ha sett siden q2-presentasjonen, mest fordi jeg har blikket rettet mot 2022/23 for min posisjon i Pho.

Det jeg ser som ikke TA kyndig er at dersom vi snur her vender RSI opp over nivået fra fallet tidligere i sep. Har nå RSI på litt over 30 mot sist ca 25. således er det helt perfekt.
Minner også om vår største aksjonær sin investerings filosofi;
We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations

Det er litt blandet drops, det er higher lows på de svake momentumindikatorene og den støttesonen på chartet mitt jeg ser som redningsbøyer her

Den får en litt stygg 50/200 death cross nå som robotene aldri liker spesielt godt

Takk for det, Savepig. Ikke at jeg begriper så mye, men det ser ut til at vi ligger og vipper litt akkurat nå - og positivt sett; at veien opp til ca 120 har liten motstand ?
Litt mindre makro-nervøsitet de neste dagene bør minimum stabilisere situasjonen…

Det hadde vært veldig behagelig om den gjorde et lite rykk opp og tradet ihvertfall over 120.

Hvor er gulvet i den langsiktige trendkanalen? Rundt 117-118 kr?

Du kan arguably sette den på 101

Finner det merkelig at det er lovlig å manipulere kursen nedover som vist i dag. Bruker små poster gjerne noen 100 aksjer eller mindre og selger på kjøp og således får kursen nedover. Ligger på kjøp lenger nede i boka med større post og kjøper tilbake aksjene solgt. Denne større posten har en viss tiltrekningskraft og får nervøse aksjonærer til å selge seg ut. Har da greidd å tjene 3 NOK i dag på denne manøveren som skulle vært en straffbar handling.

Er det ikke mennesker som manipulerer roboter som er ulovlig mens det motsatte er helt ok? Mener å ha lest det i finanspressen…

1 Like

Ja det er vist det.

Godt å se at disse små shorterne som seller noen få aksjer om gangen brukte hele dagen på å få kursen ned til 100, for så å få hele dagens arbeid slettet. Nå trenger vi flere slike dager for å få slutt på disse forsøkene med å manipulere kursen nedover. Vi vet at det ligger mange triggere fremover mot jul, hadde hjulpet å få noen nå.

Myk

Uansett om vi liker det eller ikke er PHO i fallende modus.
Har selv redusert over tid.
Er møkk lei av retningen på aksjen

Ser ikke så dumt ut.