Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Hva er alle disse småpostene som omsettes nå? Mye handel på mindre enn 100 aksjer… er det roboter alt sammen?

Enig jeg forstår slet ikke folk som tør sælge til disse niveauer.
Lige pludselig kommer nyheden fra Kina og som jeg læser tilgængelig information, så bliver den positiv og raketten stiger af.

Ja det er algoer som er programmerte med en agenda. På onsdag og i går var de satt til å kjøre kursen ned med stort hell. I dag er de fortsatt der men nå har det kommet inn kjøpere som er interessert i å få kursen opp. Vi får se hvem som vinner til slutt. Skulle vært forbrutt med disse små postene.

Se nå… konsekvent 33 - 34 aksjer oppover listen… konsekvent kjøpskurs nå. Kanskje det er noen som akkumulerer. RSI indikerer oversolgt - mulig det er en robot som handler på RSI.

Det blir interessant å se endringer blant topp 20 på mandag

Target for HS-formasjon er straks nådd med mindre man tar utgangspunkt i at formasjonen starter rundt 77kr. Usannsynlig med et så stort fall imo ettersom det vil føre til target under den langsiktige trendkanalen som Photocure har lagt i siden starten av 2018 (ex covd-krasjen). Ser også ut som støtten ved ca 115kr holder enn så lenge, men negativt at SMA200 er brutt.

(Pilene i chartet er alle områder hvor RSI har vært mindre enn, eller lik, 40)

3 Likes

Dundra gjennom nevnte HS-target, nå kommer sannhetens time. Vil bunnen på trendkanalen holde tro? :thinking:

1 Like

Liker uke-candelen så langt i dag

Med respekt å melde, det er lite å like, det der er en stygg og fallende kniv.
Den MÅ reke seg over 112 (godt tegn) eller falle ned og ta nytt tak på 89 tenker jeg. (med en sannsynlighet for at du kan trekke ei støtte linje på 96)

Det positive ligger i volumutslaget vi fikk på bunn i dag.

Ikke en fullt så kraftig kapitulasjon som man kunne ønske, men noe som var litt i den retning ihvertfall.

Det er litt forskjell på et ukes chart som kan være gyldig i flere år og 15minuttern som kanskje er gyldig i noen dager av gangen.

Jeg skjønte du hadde sett noe, men du viste til et ukeschart. og en pen candle (som slett ikke er det på ukes basis)

Her tror jeg viser kanskje enda litt bedre at det er et flott volumklimaks som i det minste er et støttenivå i dette chartet fremover

Husk at mitt bias kommer fra at jeg har fulgt med på 100 som en mulig støtte siden april.

Når jeg da får en weekly med den type wick nesten eksakt ned på 100, så blir jeg optimist med en gang. :wink:

Regner med det enten kommer en validering i neste uke eller en ny skyllebøtte som torpederer hele opplegget

Edit:
Sluttet på HOD med en pen lite volumspike på slutten, det er good.

3 Likes

Helgardering.no så vi får håpe på grønt da.

Ligner på god gammeldags shakeout dette, der de som herjer får lite motstand.

1 Like

Hva tenker dere, ser det ikke høvelig greit ut om det blir close over 112-ish?

2 Likes

Trodde vi skulle ned og teste 100, men den bunnet på 110.
Nå er det opp til selskapet å levere positive nyheter og der har jeg sterk tro på Cevira.

1 Like

Bunnen av trendkanalen holder i første omgang, som jeg håpet. Nå befinner vi oss rett ved neste kritiske område (115-120kr) hvor vi både har SMA200 og motstanden fra peaken før covid. Håper på brudd opp med en gang, men frykter en periode med konsolidering/svak nedgang til bunnen av trendkanalen testes på nytt.

4 Likes

Brudd over 200 dagers snitt hadde vært herlig, da er den tilbake i bullterritorie, og dette faller sammen med 120ish som jeg har hatt i mitt chart aldri så lenge

99-104 er nå en testet siste støttesone slik jeg tegner det, med VELDIG lav rsi da den bouncet

4 Likes

Da er vi vel gjennom 200 MA

Tar snart 120 og