Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Nå har kursen brutt opp gjennom motstand/ støtte på 54.4.
Meldt skyfri himmel og pent vær ca. 2 uker fremover :metal::metal:

Daily timeframe

Hourly timeframe

2 Likes

Veldig potent fremfor Q3. Håper vi slipper en sånn tullete rusning før kvartalspresentasjon igjen.

2 Likes

Hva sier strekene i chartet i dag da?

Er jo litt mer stimulerende for diskusjonen om du sier hva du selv tenker da. Er ingen her som er orakler.

Men vi noterer oss at PHO closet uken med god margin til både 54,4 som @JTHP nevnte, og 56 som jeg nevnte.

Closet ute av et ganske pent triangel, men det trengs mer volum for å sette to streker under svaret.

10 Likes

Jeg er litt fasinert av TA all den tid jeg ikke kan noe om det.
Jeg tror basert på det lille som har kommet av info siden Q2 tror jeg at vi kommer til å krype opp mot 60-62 i forkant av Q3-rapporten. PHO har jo hatt en tendens til å bygge opp forventningene i forkant av Q-rapportene for så å gå på en liten smell.

Denne gang tror jeg forøvrig det kommer til å bli videre opp, hvis ikke PHO har klart å søle vekk en hel masse penger på utskiftinger i ledelsen samt fordelt ut de USD5mill fra Cevira over flere år. Forhåpentligvis blir det en knallsolid bunnlinje både pga engangsbetalingen og økt bruk i USA.

Jeg tror Q32019 vil være kvartalsrapporten som viser at PHO er på vei til å tjene penger - mye penger!

5 Likes

TA med litt tall konkretisert.

TLDR; blir først Q3 en positiv greie her og det utløses såpass momentum at det blir en hype, så kan den fint gå til både 70 og 80 om den bryter gjennom 64 på høyt volum.

Market cap ved kurs 80 ville være 1,74 milliarder.

https://www.tradingview.com/x/74JhZGJw/

Siste fra Investtech:

AUTOMATISK TEKNISK ANALYSE. MIDDELS LANG SIKT, 25. OKT 2019

Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Photocure og aksjen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Kursen har brutt motstanden ved 56.06 kroner i en rektangelformasjon, og videre oppgang signaliseres. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 50.00 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

ANBEFALING EN TIL SEKS MÅNEDERS SIKT: KJØP (SCORE: 95)

4 Likes

Snart ferdig med base 60 - 48?
Spennende å sjå hva som skjer viss vi bryter over denne basen



1 Like

Tegner strekene litt annerledes enn dere. Ja, det er en ascending triangle og det er en ganske lang konsolidering som er unnagjort, men det er to ting jeg ikke liker her - det ene er negativ divergens i RSI og det andre er potensielt ascending wedge (ved rejection på brudd opp).

Bryter den over wedgen og klarer å etablere seg på oversiden og konsolidere litt der, ser det straks mye mer positivt ut (det er også et lite stykke opp til taket av wedgen, så den har rom til oppsiden).

3 Likes

Synes denne begynner å se usedvanlig spennende ut.

Dette er slik jeg har sett på den en stund nå. En egen tradingrange før Cevira avtalen, med en ny en på toppen fungerende som en langvarig BUA. Men har jevnlig sett på alternative vinklinger.

En av dem som jeg har kikket litt mer på idet siste er denne. Mye på grunn av den tydelige endringen av karakter på slutten. Hvor man ser en helt annen oppførsel i pris kontra tidligere.

Ser man på relativ styrke opp mot biotekindeksen så ser man Photocure briljerer i forhold til resten av klientellet. Det er ingen andre papirer innad i denne indeksen per dags dato som kan vise til noe tilsvarende. Verdt å merke seg er at til tross for høyere pris tidligere, er den relative styrken mye høyere nå en på det tidspunktet. Dette kan gi indikasjoner på at en kommende oppgang kan være i gjære.

En siste slide. Når man ser på p&f skjema så ser det ut til man har flere små tradingranger som utgjør en større stigende tradingrange. Vi har fremdeles ikke brutt til oppsiden, noe som vil bli veldig tydelig på p&f skjema for dem som bruker dette. Hvis hele denne rangen gjør seg gjeldene kan man se lyst på det.

9 Likes

Liker du kvarterschartet til PHO @Nocturne?

Edit:
Enig at den relative styrken til PHO sett opp i mot mesteparten av annen biotech er oppsiktsvekkende @rosk82

Det man savner veldig i PHO er omsetning, tørker bare mer og mer ut.

Edit:
Oppdatering av denne:

1 Like

Hm, tenker du bullflag? Eller descending triangle? 4 hr ser ut som bullflag men tenker den nok kommer lenger ned før den evt. bryter opp siden stochastics har snudd bearish på denne timeframen.

1 Like

@Savepig, i mine øyne er fallende volum utover i tradingrange positivt. Kommer litt an på kontekst, men akkurat her syns jeg det er bra. Viser lite tilgjengelighet på aksjer på dette nivået. Vil du volum, må du ha selgere. Vil du ha selgere, må du gi en pris de er fornøyd med.
Er jo dette som har vært problemet tidligere. For mange selgere i forhold til kjøpere.
Det man ser nå er prisen flytter seg på mindre volum en hva man trengte tidligere på oppturene, og nedturene blir mindre selv med små volumspike. Volumspike som har kommet, har blitt absorbert.

Hvis ting løsner etter Q3 vil volumet komme av seg selv. Tipper enkelte vil selge så fort man når en tidligere topp, som igjen vil bli brukt av markedet til å få tak i større volum.

Under Wyckoff kurset blir det snakket mye om de forskjellige institusjonelle aktørene, og metoder disse handler etter. Hovedsakelig 2 stk.
1: CO, er referert til aktører som går inn når dem ser verdi, disse absorberer og selger innenfor selve tradingrangen til dem har fått fylt sin posisjon.
2: ITF. Institusjonelle trendfølgere. Disse kommer som regel inn på slutten av tradingrangen, da prisen forlater tradingrange, og går over til en oppadgående trend.

Begge disse opererer både i og utenfor selve tradingrange, men i hver sin setting. Alt ettersom man er i en distribusjonsfase, akkumuleringsfase, oppadgående trend, nedadgående trend osv. Det blir viet mye tid på å prøve å lese “fotavtrykkene” til disse aktørene , ettersom det er disse som styrer markedet.

Men tilbake til volum/omsetting. Jeg hadde blitt skeptisk hvis jeg plutselig hadde sett økning i omsetning uten tilsvarende økning i spread/pris i positiv retning. Hvis det kommer markant økning i volum på dette tidspunktet bør dette samsvare med enten økning i pris, eller en god absorpsjon av volum mot et relevant støtteområde og liten spread/kraftig rekyl i spread.

6 Likes

Ja jeg er 100% enig. :slight_smile: Jeg mener at det er når volumet virkelig kommer vi kan håpe å se et nytt legg oppover. :slight_smile:

2 Likes

Er det i dag PHO bryter 60 ? Ser veldig bra ut foreløpig men det ligger en sperre med 7-8k aksjer for øyeblikket.

1 Like

PHO yppet seg mot 60 før helgen men closet akkurat under

8 Likes

Høyeste close i weekly chart siden 2007 må vel sies å være positivt. Closer nær weekly high også, så at vi skal opp på 60-tallet (ikke sikkert vi ender der men) neste uke er meget sannsynlig.

2 Likes

Det virker meget sannsynlig at vi passerer 60kr allerede til mandag, og at vi vil ligge i rangen 60-65 i dagene frem til Q3-presentasjonen.

2 Likes

Det som er spennende er hvilken kurs vi ender på neste fredag :sweat_smile:

1 Like

Jeg ville gjort det samme :slight_smile: kjøpte 500 aksjer til i dag på kr 59,-. For en fremtid dette selskapet har, det måtte noe helt spesielt til at jeg skulle kjøpe aksjer i et farmasi selskap, jeg holder meg jo unna. Tenk at Pho dukket opp og tilbyr aksjer til dekket bord til gi bort pris? Det er dette jeg har ventet på og jeg har ventet de siste 10 år :slight_smile: Det er helt uvirkelig at vi nå faktisk blir gitt denne muligheten…neste uke vil flere forstå hvorfor.

2 Likes

Tja, jeg er ikke 100% sikker på at vi får kjemperesultat på Torsdag men hvis det ikke skjer da vil det nok komme på Q4.

1 Like