Min hypotese som jeg akkumulerer ut i fra:
Preface: Det er absolutt ingen her jeg kan se som påstår at 33 er bekreftet å være bunnen enda.
En ting: Denne aksjen hadde først korrigert kontinuerlig fra topp i noen uker, på ganske så høyt volum , før den gikk i totalt kapitulasjonsmodus umiddelbart etter Q3 og ble der i flere dager.
Så falt den også gjennom SMA200 som jeg da antar er washout-delen.
Nå ser man i dag at indikatorer som macd, acc/dist, rsi har snudd oppover i dag for første gang på en stund.
Så min hypotese er at aksjen kommer til å trade mellom SMA200 og SMA50 en stund, kan godt hende jeg vil være aktiv med en tradepott om dette mønsteret manifesterer seg.
Jeg tror det er veldig mange PHO-longs som var flinke og disiplinerte og sikret seg veldig hyggelige gevinster på 50+ som de er klare til å reinvestere når de blir trygge på at det har dannet seg en bunn.
Når man har 15-20 kr i gevinst fra veien opp kan man fint tillate seg å gå glipp av de første 5 kronene nede på bunnen.
Fundamentalt: Det har vært enorme utskiftninger på topp 50 i de siste ukene, så på et eller annet tidspunkt vil jo de som ønsker å selge gå tom.
Market cap er nå kommet ned til 800 millioner ganske nøyaktig, et langt mindre oppblåst beløp.