Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

33 bunnen slått sammen med macd bullish crossover og bunning i acc/dist gjør at jeg liker chartet for øyeblikket.

Bunnformasjonen ble nok enda mer markert takket være at mange ble usikre over at radforsk plutselig hadde et redusert antall aksjer synlige på listene.

image

Volumet gir jo en eim av skepsis til bevegelsen. Vil gjerne se den skape en HL nå på neste leg ned.

Ja prosentvis er bevegelsen alt for stor ift volum de siste par dagene. Men det er en start.

Teknisk analyse er ikke min greie, men har et spørsmål.

Tror dere at vi nå kan få en sunnere utvikling i kursen??
Tenker spesielt om vi kan “unngå” disse dramatiske endringene opp og ned. Jeg er ingen trader og synes derfor det er vanskelig å forstå disse voldsomme endringene ut fra det tekniske nivået. I mitt hode er det ikke aktuelt å selge på nedadgående kurs, så lenge det ikke ligger fundamentale endringer bak utviklingen. Min investering er gjort med minimum 1-3 år perspektiv.
Kanskje umulig å svare på dette spørsmålet, og det forstår jeg, men hadde vært fint om noen hadde noen synspunkter.

Biotech vil nok alltid ha voldsomme overshoots og undershoots.

trikset er å enten helst ta gevinst på toppen, eller ihvertfall ikke la seg rive med og kjøpe masse mer på det dyreste, og så ikke bli stoppet ut helt på bunnen. Selge nå nede på 35-36 nivået på vei ned var en åpenbart dårlig avgjørelse, da måtte man heller vente på brudd gjennom 33-34.

Når Photocure leverer overbevisende tall flere kvartaler etter hverandre, og ikke så vekslende som vi så med q3 etter et veldig overraskende positivt q2.
Da tror jeg volaliteten blir mindre🙂

At større aktører melder sin ankomt når Photocure begynner å tjene penger, vil nok også hjelpe på.

Lite aksjeantall gjør også at svingningene blir store, både opp og ned.

Har ikke snøring på TA, men det er ivertfall mine synspunkter😛

Med det utgangspunkt har teknisk analyse ikkje noe for seg. Da gjør du smart i å sjå helt vekk fra TA.
Skal du bruke TA er eit minimum at du bruker Stop Loss og er villig til å selge!!

Takke for tilbakemeldinger.
Da fortsetter jeg med mitt og tenker langsiktig med fokus på det fundamentale. På dette punktet har vi ett bunnsolid selskap, så får kursen bli det den blir om 3,6,9,12 måneder. Kjøpte en del ekstra på 35-36 men det var mer på trass etter kursutviklingen og får å justere ned snittet en smule. I mitt hode hadde jeg et håp om at vi kunne se litt roligere utvikling i kursen fremover, men skjønner nå at det ikke nødvendigvis vil inntreffe.
Lykke til for dere som analyserer og trader. Kanskje blir vi alle fornøyd med PHO på sikt:+1:

1 Like

Traff jo perfekt den linja. Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

1 Like

Herlig chart.

image

Er vel ikke nå man selger i PHotocure, Savepig? Jeg solgte for tidlig under den forrige oppgangen, solgte mye rundt 45, så fortsatte jo bare aksjen.

Hva tenker dere denne ganngen?

Sitter dønn i ro, mesteparten av aksjene mine er ment veldig langsiktig men kan vel hende jeg trader med litt om aksjen begynner å se overkjøpt ut.

Har akkumulert hele veien nedover og har nå en posisjon i aksjen jeg er veldig fornøyd med. :slight_smile:

Hadde jo selvsagt vært episk mye bedre å selge alt på 50 og kjøpe på 40 men tar ikke det så tungt.

1 Like

RSI 65 ser jeg. Så rent teknisk kan den gå en del til?

Timing er vanskelig.
Tror det er mange som etter q3 har søkt lykken i andre aksjer frem til q4, med den forventning om nyhetstørke og sidelengs kursvandring i Photocure.
De er nok litt grinete nå… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

hvis det er meg du sikter så tar du feil… og jeg håper for dere trofaste at bitene faller på plass.
grunnen til mine noe negative poster er de irrasjonelle markedsreaksjonene.
Så lei av hype og uralistiske mål, for så å deise ned igjen når tallene lander på presentasjonene.
Forventer faktisk mer fra Ledelse - Hva gjøres konkret for å øke veksten, annet enn å ansette nye selgere i US ?

Er det PHO sin jobb å markedsføre og selge scopene til KZ ?

Hvorfor snakker den nye CEO om at hans hovedfokus for 2019 er å se på muligheter med andre scope leverandører?

Synes informasjonen til aksjonærene er svak - de snakker om denne nye refusjonskoden for surveillance markedet! hvorfor er ikke denne børsmeldt? hva er summen den dekker ?
hva er prisen for ett flexiscope? 150k$ ?
hva er trolig bruksrate på ett slikt scope ?

men du har helt rett jeg solgte mye av mine PHO aksjer på 47-46 etter Q3, og satte de inn i PCIB så får vi se om det var lurt. :wink:

Teknisk analyse… :slight_smile:

Er cup&handle noe som kan bli utløst i pho? kan ikke den formasjonen

image


http://thepatternsite.com/cup.html

1 Like

Så setupen kvalifiserer egentlig ikke vil jeg si da, siden hovedtrenden i PHO var nedover frem til den lille flate med en peak på slutten før q3 kræsjet

Jepp :slight_smile:

1 Like