Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Holder 200 ma? (200 ma er den større forvalter følger med på)
Vi testa 50 ma. Den ble avvist.

(ikkje logaritmisk)

Teknisk sett er det jo eksemplarisk at den reagerer ned fra første forsøk på SMA50, så hvis den nå klarer seg over 200 begynner det å bli en pen setup.

Både Peter Warren og Karl Oscar er helt enige med deg i at 200 dagers er veldig vesentlig forresten.

1 Like

1 times chart.

Ser ut til den var i en redistribusjonsfase for å så dette ned til akkumuleringsfase før den lille oppgangen.

Muligens vi tester SCLX i dag.
Begge tradingrangene tok ca 2 uker å gjennomføre.

2 Likes

Ryddig teknisk bilde i PHO i dag.

Voldsom prosentoppgang, men det utløses ikke volum siden aksjen ligger og stanger rett under 50 dagers snittet. Stor fare for bulltrap altså.

Ser for meg ut som en pennant som er i ferd med å formes.

Hvordan tolker du oppgang på + 8% med ett beskjedent volum på +74k aksjer.
Er det bare en tilfeldighet?
Kan det være MW som begynner en forsiktig inndekning?

Lav salgsvilje, moderat kjøpsvilje.

Man trenger litt høyere kjøpsvilje, så blir det krutt. :wink:

Først av alt, takk for mykje god informasjon alle saman.

Savepig (og alle andre), kor stort volum tenker de de bør vere før vi kan rope eit stille hurra?

Takk Savepig. Mine aksjer skal ikke ut på markedet det første året. Får håpe andre tenker likt. Basert på det fundamentale i selskapet tror jeg vi får se et taktskifte ved Q4 og at bruksfrekvensen blir betydelig bedre i H1. :smile:

Nå runder vi straks 5 millioner kroner omsatt.

Det er helt ok for en flat og rolig dag.

Men aaaalt for lavt for en breakout dag til å være troverdig.

Alt under 400k aksjer omsatte er bare peanuts når prosentoppgangen er så stor.

Edit:
En annen ting som kan være grei er å se på hvor kursen closer if SMA50 og 200

2 Likes

Noen flere TA.

Tatt utgangspunkt ifra toppen av september og frem til nå.

Ser ut til vi fikk en distribusjonsfase, etterfulgt av enda en distribusjonsfase (Redistribusjon), før man fikk en akkumuleringsfase på bunn, som nå kan se ut til å bli etterfulgt av en reakkumuleringsfase.

Tydelig fall i volum på fallende priser, som sees som et tidlig tegn at man muligens ser en reakkumuleringsfase og ikke distribusjonsfase.

For de med ekstra interesse for Wyckoff: https://stockcharts.com/articles/wyckoff/2015/07/reaccumulation-roundup.html

1 Like

Særdeles bullish chart på PHO idag, spesielt tatt i betraktning gårsdagens megasure amerikanske børs.

Nyttårsraketten kan fort ta av om volumet kommer:
image

Volumet har aldri kommet for å ta Photocure over den motstanden den ligger og trader ved, så chartet er omtrent uendret siden før julehelgen:

image

1 Like

Volum utsløst ved dipp under støtte, kan tyde på at man må ha en ny test av denne senere for å sjekke tilgjengelighet av aksjer før man kan forvente en større oppgang.

Jeg skjønner at utsløst er tastefeil, men det ble et godt ord hvis pho klarer å levere bare en tudel av hva ceo sikter mot :rofl:

1 Like

@Ebitor ute på baissetur i småprattråden fordi kursen dipper litt.

På det tekniske så ser en at en reaksjon ned fra ganske så høyt rsi ned mot SMA50 ikke akkurat er så veldig sjokkerende.

image

2 Likes

Ser ikkje så galt ut i time chart.
Ønsker den over ca 46.

Jeg venter på skybruddet her de neste dagene på ca 46, om den ikke snur ned.

1 Like

Ascending triangle?

Enig med @sulzrox og @Shadmar at vi trenger brudd på 46 her med volum. Prøvde å se på en higher timeframe, på daily ser det ut som vi skal lenger ned for å samle krefter. Ligger i en HL / LH formasjon. Oscillators viser ingen tegn til at det snur enda. Ved brudd på 46 tror jeg det blir ganske heftig motstand ved den fallende trendlinjen (49-50).

2 Likes