Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

46 er interessant, men jeg ville kanskje vektlagt 48+ enda en god del sterkere, og det kommer jo også mye motstand rett over der igjen som noctis sier.

Må veldig mye mer etterspørsel til enn det har vært de siste ukene.

Investtech med tidenes mest generelle TA:

PhotoCure ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har støtte ved cirka 32.40 kroner og motstand ved cirka 63.40 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

2 Likes

@Christian er vi fremdeles like sikre på å avskrive cup&handle?

image

2 Likes

Norskbulls.com sier buy, etter lengre tid med stay in cash. Kan det bli litt fart igjen da? : )

“Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity”

3 Likes

Jeg er en glad amatør, og tør derfor være så sikker som glade amatører gjerne er på at Pho befinner seg i en tekopp med hank-formasjon. Etter det jeg har lest skal målet for bruddet opp fra hank-kanalen beregnes som avstanden fra bunnen av koppen (33,40) til laveste kant på koppen (48.80).

Da ender vi på en kurs rundt 60 kroner. I tillegg blir formasjonen beskrevet som at den ofte fortsetter å være bull selv etter at målet dannet av formasjonen er nådd.

Tar gjerne innvendinger om jeg har misforstått!

Toppen på skyen er 45,95, men det er litt slapt volum.

Lavt volum på hanken er et av kjennetegnene på formasjonen, jo mindre volum jo bedre:

“Volume should also dry up (the lighter the better) and there should be a price tightness”

“The majority of the greatest stock winners have been traced with the Cup and Handle stock chart pattern” ; )

2 Likes

Litt mer guff i photocure i dag, om ikke akkurat bonansatilstander.

Status etter en halvtimes handel

1 Like

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep8

1 Like

Iflg Ichimoku cloud så tegner 4 av 5 indikatorer et positivt bilde, mangler bare grønn fremtids sky :slight_smile:

3 Likes

Satt og stusset på hvorfor momentum indikatorer fremsto så sterke selv om man sitter med en følelse av at kursen bare synker.

Zoom litt ut, så er det en spekulativ trend i Photocure som ser veldig spennende ut.

image

4 Likes

Styggt fall i PHO i går. Noen med gode kunnskaper om TA som kan si noe om støttenivåer nå? Er det støtte rundt kr 42 eller skal vi helt ned på 30-tallet igjen?

Pressern med 10k aksjer på salg ligger fremdeles synlig i boka, mon tro om dette egentlig er en kjøper. (Sorry offtopic)

Man trenger vel ikke engang å tegne på en strek for å se at 42 er et sted longs kan håpe på støtte.

Volumet er så tynt i det siste at ingenting har så veldig autoritet dog, liker ikke den stygge doble toppen.

image

4 Likes

Spekulativ opptrend i PHO som trenger volum for å bekreftes:

image

1 Like

Venter på 50,- og stort volum i PHO. Går den dit, så er jeg med!

2 Likes

Enig, ville vært et kraftfullt kjøpsignal med mye oppside å gå på.

3 Likes

3 Likes