Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Synes også fremdeles det bittelite taktskiftet nylig står seg, men må bekreftes med et godt brudd gjennom først 48-50 i mitt chart.

image

1 Like

Avtagende volum på test av første LPS i C fasen. Etterfulgt av en ny LPS som ser ut til å bevege seg mot motstanden rundt BC, som er ca 48,50kr.

Blir spennende å se hvordan volum og pris utvikler seg i kommende uke.

1 Like

Huff, etterhvert som jeg ser på denne aksjen synes jeg den er på et skummelt sted.

Kursen holder seg veldig sterk, selv om acc/dist og topp 20 viser at det ikke er noen etterspørsel etter å akkumulere den overhodet.

image

image

1 Like

Formasjonen ser vel ut som en VCP? :stuck_out_tongue:

1 Like

Enig i at det er lavt volum men eg ser ikkje det som eit problem enda. Vi ligger over 20, 50 og 200 ma. Og som @Christian seier ser det ut som VCP eller ein konsolidering og da er volum tørke er bra. (ikkje helt enig i VCP)

Ps.
acc/dist kan eg ikkje, så her skal eg ikkje uttale meg.

Det er jo en flott base som bygges, at volumet tørker inn er bare bra. Brytes 50-ish kan det gå fort.

1 Like

48 synes å være et tøff motstand å bryte gjennom. Men med tanke på hva som kommer til uken så er det vel god grunn til å tro at vi i løpet av inneværende uke vil se et brudd opp gjennom 48, og da trolig også 50 tallet. Ser vi det allerede skje i dag eler i morgen?

image

3 Likes

Bekrefta brudd på trendlinje med volum.
Flott dag

7 Likes

Par veldig sterke dager for PHO etterfølges av en oppskriftsmessig korrigering.

Liker at acc/dist holder seg så sterk:

image

1 Like

Det er fordi volumet så langt i dag er endel lavere enn volumet de to siste dagene. Få du en close på over 52,10 + vil du ikke få noe fall i acc/dist, dersom aksjen holder seg innenfor dagens range

1 Like

Toucher 48 nå, første markerte støttenivå en kunne håpe på etter så kraftig oppgang på såpass lavt volum.

Men er en rævva biotechdag, så kan vel fort ryke.

image

l o l

1 Like

Støtten på 48 er nok like sterk som nivået var som motstand da kursen kom opp nedenifra. Er ikke i tvil om at støtten på 48 holder og at vi frem mot Q4 vil se kursoppgang til området 55-60. Norne sin analyse skremte nok noen naive sjeler, slik meningen var. Norne sine kunder har kunnet handle billige PHO aksjer i går EM og i dag, og er såre fornøyd. Når Q4 er overstått, kommer Norne ut med et nytt oppdatert kursmål, basert på hva vi allerede aner som kommer på Q4, og Norne har gjennom disse stuntene gjort sine kunder meget godt fornøyde. Det er tross alt betalende kunder Norne betjener, ikke oss småaksjonærer som kun leser analysen deres.

Man kan således ikke klage på at Norne kommer ut med et slikt kursmål, men man trenger ikke ta det innover seg og gjøre dumme disposisjoner.

1 Like

Observasjon:

200 dagers snitt i Photocure er i ferd med å nå nivåer den ikke har vært over siden før finanskrisen.

image

Ellers mye fint å se i chartet, var en moroklump som med EN aksje fikk den til å touche nedi 48 denne uken, bortsett fra det, så landet den fint etter å gå ha fryktelig fort et par dager.

10 Likes

Ser ut til at prisen møter motstand på vei ned denne gang i forhold til Q3. Noe som tyder at det er en etterspørsel der, noe som så og si var fraværende sist gang. Men må vente til stengetid i dag for å se hvordan sluttresultatet blir.

Begge Chart er 5 min.


Ja enig, hvis du sjekker acc/dist så indikerer den at denne gangen sitter det noen og er klare til å kjøpe rolig inn det som kastes ut.

Aksjen var overkjøpt på lavt volum i ukene før Q4, men den positive langsiktige trenden står seg.

image

2 Likes

Hvis resultatet står seg kan det tyde på man har 2nd Point Of Fear for dem som er kjent med Wyckoff. Dette er og forbundet med Fase C før oppgang. Usikre her er dippen ned. Dette er også et SOW, men utifra videre prisutvikling kan det enten bli definert som en Spring/Shakeout eller fortsatt være en SOW og man får videre nedgang. Men foreløpig ser jeg mer oppgang en nedgang utifra prisutvikling så lang.

Men som sagt, uka er ikke over enda.

2 Likes

200ma holdt ikkje i dag.
Satse på at kjøpere kommer i morgen. Selger 50% viss vi stabilisere oss under 200ma.
Skulle solgt på bekreftelse av Engulfing. jaja

Utrolig at en aldri kan lære altså. Jaja. Underliggende opptrend som stammer tilbake fra tiden Hansson og Pengana var ferdig å selge står seg godt fremdeles.

4 Likes