Noen tanker på det tekniske.
Jeg er veldig fan av Wyckoff (tar 3-4 mnd kurs online atm) og sleit litt med å finne ut hvor jeg feilet/tok feil på analysen, og om det er noe lærdom for min del å ta ut av dette. Men veldig lett å være etterpåklok Uansett er det bare en midlertidig tilbakegang (håper jeg )
Teknisk sett og i henhold til metodikken virket alt som det skulle, helt opp til brudd over motstandslinja.
Det jeg misset var den klimatiske salget av aksjer som skjedde etter bruddet mot toppen i
fase D. Hadde jeg gått høyt nok på oppløsning på tidsskala ville jeg sett at volumet var konsentrert. Men volumet gjenspeilet ikke seg i prisen. Hadde alt vært etterspørsel ville den gått mye høyere, så noen solgte akjsene inn i oppgangen.
Dette så jeg ikke før i etterkant når prisen gjorde BU (Backing Up). Men siden prisen så ut til å holde slo jeg meg litt til ro.
Feil nr 2 var prisutvikling i etterkant. Istedenfor å begynne å bevege seg oppover, lunket den rundt support på lavt volum. Hadde det vært genuin interesse skulle volum økt og kurs begynt å vandre, Eller mangel på selgere og kurs begynt å vandre. Dette tenkte jeg var naturlig da folk ventet på kvartalsrapporten.
Lett å se i etterkant, og litt fasinerende å se at alle tekniske indikatorer lå der, hvis man bare hadde kikket godt nok.
Så til det som nå blir interesangt fremover. Hvis vi ser tilbake til forrige kvertalsrapport så datt den rett ned til ca der vi ligger nå, og den brukte like lang tid. 2 dager ca. Spørsmålet nå er om vi får samme trend nedover som tidligere, eller en mer horisontal, kanskje oppadgående.
I mitt hodet skal vi nå inn i en ny periode med akkumulering. Kommende trading range er ikke definert enda, da vi fremdeles venter på reaksjon til oppsiden.