Sitter Ä kikker igjennom livepresentasjonen nÄ pÄ kvelden.
En del viktige ting jeg synes forsvinner i stĂžyen her.
Til tross for Þkt revenue var unit sales ned, men det er det etterpÄ jeg bet meg merke i, at unit sales hadde komt tilbake sÄ langt i Q1 23. Kommer tilbake til det litt lenger nede.
Resten av poengene stÄr for seg selv. Men rekord i utplassering av skop. Vil si det er ganske bra.
I livesendingen nĂ„r Dan har denne sliden oppe, kommenterer han Ăžkningen i salget man ser allerede nĂ„ i Q1 23, 8 min 20 sek ut i streamen. Januar Q1 2023 hadde det HĂYESTE salget av Cysview siste 3 Ă„r, fĂžr han korrigerer og forteller det er det hĂžyeste januar tallene de har hatt noensinne!
Han kommenterer sĂ„ februar hvor dem ser bĂ„de ukentlig og daglige trender sammen med etterspĂžrsel og estimerer med 6 dager igjen en âdouble digit growthâ fra februar 22 til februar 23.
2023 blir mest sannsynlig det fĂžrste Ă„ret dem har full tilgang til sykehusene i Europa etter Covid.
Tyskland har siste 3 Ärene kjÞpt inn en stÞrre batch en gang i lÞpet av Äret, som da har pÄvirket senere etterspÞrsel. I forkant av Ipsen overtagelsen, i forkant av prisÞkningen, osv. Dette pÄvirket salg og inntekter senere i lÞypa.
Bare i Europa skal Photocure pÄ 68 eventer, kongresser, workshops osv. i 2023.
Skal ikke si for mye om regnskapet, ED gir en ganske god forklaring pÄ det man mÄtte lure pÄ. Men en ting han la vekt pÄ, var at man ikke kunne sammenligne 2022 mot 2021. Man mÄtte sammenligne med etter Photocure tok over Ipsen delen. Dette skjedde i lÞpet av 2021, og man kan se kostnadsÞkningen nÄr dette skjedde. SÄ man mÄtte sÄ pÄ tallene etter Ipsen overtagelsen for Ä fÄ korrekt bilde nÄr man sÄ pÄ 2022 tallene.
Med dette bakteppet er det veldig spesielt Ä se denne dumpingen som skjer nÄ