Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

All kjøping er nede er bunnfiske, og det er jo for all del bra det men det er mer risky business

Edit:

Sånn ble det etter dagen med tidenes høyste omsetning i photocure målt på antall aksjer

Antall aksjer 21 779 763
Børsverdi 1 210,95 MNOK
Omsetning (Volum) 2 162 861 -
Omsetning (NOK) 119 818 734
Volumvektet snittpris (VWAP) 55,39

2 Likes

Synes det ser risikofylt ut å kjøpe akkurat der vi ligger nå. Brutt ned igjennom en trippel bunn i 10 dagers 15 minchart (akkurat tilsvarende den jeg advarte mot for 18 dager siden ser jeg lenger opp).

Med Hanssons flagging på nedsalg og børs som ikke reagerer positivt på de pakker og kutt som kommer sålangt så ser det ganske risikoperverst ut å kjøpe nå iallefall i det korte bildet.

1 Like

Veldig “spennende” nivå photocure ligger i nå.
Helt i bunnen av den lange trenden vi har hatt.
50 burde være (og har vært) et solid støttenivå tidligere.

1 Like

Åndssvake oversolgt utslag på rsi og stokastisk nå på daily chartet, men vi vet at aksjer kan fremstå både oversolgt og overkjøpt lenge.

1 Like

Risikopervers eller ikke, så tok jeg faktisk et litet solidaritetskjøp her på 50 :heart_eyes:

1 Like

Ja, litt skummelt det der Savepig. Så sykt fristende å plukke når indikatorene er nede der de snur 9 av 10 ganger, men så er det den ENE gangen de ligger på lave nivå lenge mens aksjer og indekser fortsetter å falle som er så jævlig kjip å rote seg inn i. Jeg kjører iallefall safe ennå for sikkerhets skyld, så får man heller misse litt oppside om det snur.

1 Like

Hvis man zoomer helt inn, så ser man at acc/dist bouncet på en bunn fredag.

2 Likes

Interessant det chartet der, ser litt likhetstrekk med der den lå flatt rundt 60 kroner før den fant retning nedover. Mulig vi får en tilsvarende “flate” der den ligger rundt 50 her en stund før den bestemmer retning og bryter opp eller ned i et jafs, kan være verdt å følge med på.

1 Like

Både momentum og acc/dist har bedret seg solid siden den bouncet på 42 kr.

får vi en vanvitig oppgang når AH er ute?

Spørs bare det, ser ut som amerikanerne bukker og neier høfflig og tar imot

1 Like

Det går ikke an å beskrive hvor ellevill den volumspiken i dag tidlig var.

Roet seg så litt, 1 384 219 omsatt hittil i dag.

2 Likes

Heftige 580K aksjer omsatt de første 10-15 minuttene er innafor :muscle:

3 Likes

ATR gir en indikasjon på at det begynner å flate ut litt med svingninger i PHO. Med den omsetningen som har vært i det siste skal man jo begynne å forvente at markedet kan slå seg til ro med at prisingen av aksjen er korrekt.

3 Likes

Må si jeg ser mye å like i PHO sitt chart.

Momentum begynner å peke oppover

6 Likes

Slik ser eg det.

Ligger i trading range 48 til 60.
Er under 200 og 50 ma. (eg handler ikkje i aksjer under 50 og 200 ma)

2 Likes

Opp å lukke gap?
Er forøvrig lite motstand opp til 80kr.

2 Likes

Støtten på 50 har vist seg å være hel ved i tillegg til at det har vært bunnen av den langsiktige trendkanalen. På daily tidsintervall har alle indikatorer snudd i positiv retning.

2 Likes

Photocure råsterk på en sur børsdag

lukter og at du er ute igjen :slight_smile:

1 Like