Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Her er det tydeligvis gapet opp til 64,50 som skal lukkes.

Ikkje lenge sida eg følte meg som ein mislukka trader når eg gjekk inn på 56,1 tidlegare i dag etter å ha solgt på 57,1 i går. Greitt å kompensere med flaks då. Eg vil jo eigentleg berre eige flest mogleg aksjar på lang sikt. Ei krone +/- vert berre dumt. Men ja, dette ser bra ut teknisk. Kanskje vi kan bryte gjennom den gamle motstanden på 60+

Ja, er nok mulighet for en fin trade nå! gratulerer med bra gevinst, mener å huske du kjøpte på 50,5 ca :slight_smile:

Fin volum pivot i dag, mulig en bullish flagg formasjon i 15min/1t chart. Selgerne er tilbakeholdne.
Lukter min. gap fill.

3 Likes

Jeg ser at jeg har lagt alt for lite vekt på gapet fra 60-65, ble helt tatt på sengen over hvor sterk den var i dag.

1 Like

Det var kanskje shortskvis i dag? Jeg regner med at det er motstand ved 65. Sure børser vil ikke hjelpe oss gjennom motstanden. Hvor har vi støtte nå, 59/60?

Eller ned til 50 igjen?

Lukter pump and dump

Lukter at jeg skal ta gevinst igjen etter inngang på lav 50, ser ingen grunn til denne plutselige oppgangen på en sur børs.

50,6 :slight_smile:

50,6

Hvordan ser det ut, publisere et chart på tradingview? :slight_smile:

Fiffig candlestick på slutten der:

2 Likes

Pho prøver seg på brudd oppover:

3 Likes

går det ikke rett mot 80?

Midlertidig forsøk på å tyde rangen.

Aksjen viste allerede svakhet i fase A på retest av BC. Maktet ikke å reteste toppen på 102 kr.
Opptur i fase B kom på lavt volum før man fikk en økning på slutten. Dette drev prisen ganske godt opp. Men hvis man driller ned til 15min chart rundt dette tidspunktet kan man tydelig se at overvekten av volumet kom i toppsjiktet. Kvittet meg selv med størsteparten av tradingpotten på dette tidspunktet. Holdt fast på en liten “lyttepost”. (Langsiktig konto har vært inne hele tiden)

Selv uten covid-19 ville vi hatt en reaksjon til nedsiden. Ville nok ikke vært så panikkartet som nå. Men med dette som bakteppe fikk vi en massiv kapitulasjon.

Man kan se man hadde et forsøk på en spring i fase B som feilet. På retest av denne gikk den dypere og man fikk en lower high.
Når vi så raste ned til 42 tallet kom et volum som vi ikke tidligere har sett. Samtidig som ekstremt volum kom inn stoppet nedturen. Tydelig tegn på absorpsjon i den mindre rangen som dannet seg under shakeouten. Se bort ifra de horisontale strekene, de er tegnet på mindre timeframe.
Tydelig bar til oppsiden (merket grønt) hvor man endelig får avkastning på volum i forhold til resultat. Dette er den beste baren til oppsiden siden shakeout.

Har en entring på rundt 50 tallet nå. Neste entring for min del blir på en test av bruddet opp inn i tradingrange igjen… Vurderte en entring på test på lavere timeframe. Men har tidligere erfart at dette som regel har vært for tidlig. Pleier stort sett å komme tydeligere tester.
Kan potensielt komme en test nå, da vi har nådd ett tidligere støtteområde og et midlertidig p&f target på lavere timeframe.

7 Likes

Ser jeg legger hakket mer vekt på den langsiktige trendkanalen og volumstøtten enn deg, men er veldig enig i veldig mye.

Synes det er mye rom for en robust konsolidering mellom 60 og 80 på dette chartet.

Om man zoomer langt ut, så står setupen seg veldig da og.

2 Likes

Digger chartene dine med volumchartet! Men tror du ikke det var patentmeldingen som løftet til 120? Ref spetalen hype.

Min mening er at uten all halloien med spetalen hadde kursbevegelsen på patentmeldingen vært fra ca 80 og opp til peaken på 102, ikke nok til å dra den gjennom og opp til 120.

Her er timechart fra 27. januar som vel var tidspunktet han kjøpte seg inn som synlig på topp 50.

Jeg mener jo også at aksjen hadde funnet fotfeste igjen på 70-80 om det ikke hadde vært for at high seas ble tvangssolgt.

2 Likes

Da er vi nok enige. Spetalen løftet kursen i forkant, men patentmeldingen gav siste pushet opp.

1 Like

Det var en perfekt storm av to liquidity events i aksjen rett etter hverandre.

Og nå begynner vi jo å se at det har gitt en drastisk forandret topp 50 liste.

1 Like

Har og et mye større bilde på hele setupen. Men jeg ser alt ifra et Wyckoff perspektiv.

Under er månedschart. Akkurat når ser det ut til vi er i en backing up action for å teste bruddet av toppen som har fungert som en lokk på kursen siden 2001.

Se på volumet som var omsatt i mars måned. Over 23 millioner aksjer!! Det er mer aksjer omsatt en Photocure aksjer totalt sett, 21-22 millioner.

2 Likes

Hvilke tanker gjør du deg rundt det?

1 Like

Høyere volum gir høyere tillit til chartet, er jo en hovedregel. Skal du ha robust reprising av en aksje er høyt volum key.

1 Like