Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

PHO bouncer på 50 dagers snittet og reagerer oppover, brudd over 69-70 på volum kan være spreke saker

2 Likes

Nærmer seg

1 Like

Jepp, closing inn, tror dette kan bli en spennende Pho uke, spesielt med tanke på onsdagens begivenheter.
Men er også positiv til at det nå må nærme seg en Asieris/Cevira update.

1 Like

Hiver inn mitt lille syn på denne per dags dato.

Kjapt oversikt i det litt større bilde. Man ser en tydelig redusert volum. Og reduksjon i volatilitet.

Går jeg inn på time kan man se litt mer detaljer. Nå står det meste i selve chartet. Men det gjenstår å se om det utspiller seg til et bedre rally til oppsiden, eller man får en Upthrust, med ny test. Foreløpig ser det bra ut. Får vi en ny dip ned for å teste igjen, vil jeg se på karakter på bevegelse og volum. Hvor den stopper og påfølgende rally. Bevegelsen den er inne i nå, vil jeg se etter bekreftelser på høyere timeframes.

For info: Mine egne entringer ligger rundt 24. april og på fredagen som var, 05. juni. Har også en entring i den lavere rangen som utspant seg etter covid 19 droppen. Dette gjelder trading potten min.

Den langsiktige posisjonene har ikke blitt rørt siden 2018.

5 Likes

Pen utvikling i dag - betraktelig høyere volum sml med gjennomsnittet den siste tiden, og endte på dagens høyeste (kr 72). I tillegg minker shorten.

Photocure TA

Bounce på 50 dagers snitt, straks 50/200 golden cross.
Brudd over 200 dagers snitt
Brudd over triangelformasjon
74 første viktige motstand, deretter 77 for å gi det store kjøpssignalet.

3 Likes

Backtest av brudd eller hard rejection av forsøk på brudd?

1 Like

Alt over 74 er gull i PHO, nivåene å ta ut er 77 og 80

er litt ukomfortabelt at den kjemper i motvind både fra aggressive shorts og ustabil børs

Syntes PHO ser veldig spennende ut nå
I dag fikk vi et etterlengtet Golden Cross på daily snitt


3 Likes

Sjekk volumspiken på forrige uke weekly!

74-77 skiller seg ut som en trading range her

1 Like

Har planlagt å øke her og leter etter en inngang nå. Tenker du at det er brudd opp hvis vi stenger over 77? RSI er høy og magefølelsen sier det kan komme en mulighet til på 74-75 men fomo sier kjøp med begge hender siden jeg er stålbull på det fundamentale.

I tillegg har vi en short som skal dekkes inn etterhvert. Kjenner det er vanskelig å fokusere 100%. på TA . Har begynt å leke meg litt på Tradingview men merker jeg har mye å lære selv om jeg har fulgt med med et halvt øye lenge :slight_smile:

Hvorfor har du 77 som tak i rangen? Er ikke 79-80 et mer naturlig valg?

Hmm, når du spør så har jeg faktisk ikke noe supergodt svar, lurer på om jeg har satt den på en kombinasjon av volumprofil og noen andre indikatorer tidligere heller enn candlesticks.

78-79 ser mer relevant ut som topp på en tradingrange ned til ca 74

Blir litt småspikk uansett, det store nå er å bryte opp gjennom 80 på volum. :slight_smile:

Oi her prøver den seg

Edit:

Her er en litt forenklet visning av chartet i PHO som kun viser noen glidende snitt for å jevne ut de ekstre intradagbevegelsene som har vært mens Spetalen&Co og Hansson herjet i aksjen.

PHO er i ferd med å finne tilbake til den jevne opptrenden som har skjedd helt siden Ambaw Bellete tente entusiasmen igjen på sin legendariske kvartalsrapport:

4 Likes

Spennende utvikling på Photocure i forrige uke.

Etter at prisen returnerte til 70 merket i april, har PHO beveget seg i et volatilt mønster siste månedene. Mye gaps både til oppsiden og nedsiden. Store spreads og generelt mye frem og tilbake.

Men over tid har prisen stabilisert seg og falt til ro. Man kan tydelig se endring i oppførsel etter forsøket på brudd opp 14 mai. Spread er redusert betraktelig i forhold til tideligere.

Ser man på forsøkene 1, 2 og 3 og ser på reaksjonene ser men ytterlige tegn på forbedring.

1: Man fikk en ganske bratt oppgang, men wick og det store volumet ga ganske tydelige tegn at det var mye tilgjengelig volum. Men til tross bratt nedgang og høyt volum, laget man en HL og tydelig tegn til etterspørsel i bunn.

2: Neste forsøk begynte med en gap-up, men avsluttet med en ganske tydelig rød bar. Men man fikk ikke noe fortsettelse til nedsiden. Istedenfor gikk den sidelengs, før man fikk en nedtur med økende volum. Men igjen klarte man ikke å få prisen lavere en 65,7.
I denne dippen ser man også et forsøk på rally som ser meget svakt ut, etterfulgt med nytt push til nedsiden. Men denne gang uten volumspike.

3: På denne oppgangen ser man en mye bedre teknisk oppgang. Gradvis økning i pris, sammen med ett økende volum. Samtidig klarer man å overgå tidligere priser, uten tilsvarende klimatisk oppførsel som under oppgang 1.
Naturlig sell-off fra diverse aktører utifra hva som har skjedd tidligere. Men denne gangen har man en gap-ned, hvor dette blir lukket i løpet av dagen. Nytt forsøk med gap-ned, på endra mindre volum. Dette viser at de som ville selge har solgt seg ferdig. Vi kan trygt si vi nå har hatt en change of behaviour.

Hvis jeg skal prøve å putte litt wyckoff på chartet, Er dette hva jeg ser foreløpig. Meget volatil fase A, som fortsetter inn i Fase B. Avtagende volatilitet på slutten av fase B og inn i Fase C.
Fase C utspiller seg som en LPS da man ikke får får brudd under tidligere nivåer. Etter LPS og test får vi et rally som går fra bunn av tradingrange og helt til toppen. Korreksjon som kan se litt voldsom ut, men til tross for dette closet den <50% tilbake i tradingrange.

Verdt å merke seg at dette er det jeg ser nå. Får vi en ny dip inn i tradingrange må jeg tilbake til tegnebrettet.

Hvis dette er et skikkelig brudd nå, kan vi forvente en form for BUA (backing up action) for å teste brudd fra tradingrange. Hvor langt vi går før dette utspiller seg må vi bare se an. Ligger litt short, så hvis dette plutselig skal dekkes inn kan det potensielt gå fort opp. På den andre siden, går det “tits-up” i USA, kan alt skje.

I det store bildet ligger vi her nå. Akkurat klart å lukket inn i tradingrange fra oppturen i desember. testes denne nå og det holder, havner vi ca i samme området som toppen av nåværende tradingrange.

Har noen spennende P&F charts liggende også. Men vil ha dette bruddet bekreftet før jeg ser noe vits å poste dem.

7 Likes

Tok selv plass i dag med støtte på 63.
Ser foreløpig ut som den bunner her

Trend og støttenivå

Etter emisjon og siste dagers prisutvikling startet jeg på nytt med chartet for å prøve å se på det med friske øyne.

Ser fremdeles bullish ut. Men er litt mer usikker på potensielt fase vi er i. BC er blitt flyttet, da jeg så det reflekterte dårlig med en klimatisk topp på det forrige chartet. Har nå bekreftelse på både volum og bevegelse.

Den oppstykkede rangen man ser litt av i venstre side på bildet, ser ut til å ha vært en egen tradingrange. Da den hadde sine egne faser, og P&F telling ga target til rundt 77-78, som også passer bra med BC.

Bortsett fra det er analysen ganske lik. Men er usikker på om vi har hatt ett rally i fase B eller fase C/D. Mye grunnet den dype dippen inn igjen i rangen. Hvis dette er fase D skal ikke dippen noe særlig lenger ned en dette. Er vi i fase B fremdeles, kan vi fort ned på 65, før vi finner støtte.

Veldig tydelig volumet er avtagende etter emi.

2 Likes

Synes egentlig det meste ligger til rette i chartet for at samme opptrend vi har vært i med en del overshoot og undershot kan fortsette. :slight_smile:

Liker ekstremt godt volumspiken i dag!

Ønsker gjerne å se en touch opp mot 95 for å gi trendkanalen litt mer tyngde

4 Likes

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Nå er shorten på 780K aksjer og kursen fortsatt over 70…
Har dannet seg et triangel og trendskift på kortere intervall

1 Like