Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Vi sier 100 :sweat_smile::joy::innocent:

1 Like

Vi closet omtrent nøyaktig på den viktigste motstanden i chartet. Skaper det seg først et momentum og fomo her så kan det gå fryktelig fort.

Sjekk hvordan chartet ser ut om vi lager et som fokuserer på lange glidende snitt istedet for de idiotiske overshoot/undershoot tulballet som spetalen og hansson tegnet opp.

Ukeschart tilbake til slutten av finanskrisen:

1 Like

Problemet er at vi har en apex-formasjon. Noe som gjør det vanskelig å tolke. Man har higher lows, men samtidig lower highs. Så rangen i chartet blir trangere og trangere.

Slik jeg ser det nå, så ser det meget lovende ut. Men før vi er forbi 80kr vil jeg ikke spå noe som helst. Ligger mye volum der. Spørmålet er hvem som plukket det opp sist gang man var i det området.

1 Like

Jeg vil si at det er å etablere seg over viktige glidende snitt og volumprofiler og få etablert 50 dagers trygt over 200 dagers som ville gi skikkelig soliditet tilbake til det tekniske bildet

Emisjonen gir et herlig puff til volumprofilen skal sies.

1 Like

Spennende og vi kan nok forvente ytterligere krutt fra emi kameratene.
I tillegg merker jeg stor pågang av nye medlemmer i fb gruppen idag.
Vi kan bevege oss inn i ny “sone” igjen nå.
Og det gikk aksjer for 5,5mill i sluttauksjonen idag

Skal den ned og teste 65 igjen ?

Det er ikke sant men det er ikke sant for derimellom kommer 70 og 68

1 Like

1 Like

Jeg kan ikke slikt, men for en lekmann ser det ut som vi nå blir klemt i en kile, hvor det enten bærer utfor bakke eller bryter opp?

1 Like

Går i en fin tradingrange. Brøt over motstand på høyt volum. Faller tilbake på lavt.
De blå indikatorne er viktige imo, viser positivt volum over de foregående 10 candles.

1 Like

Satt akkurat og så på dette, det er en picture perfect konsolidering innenfor trendkanal og trading range photocure driver på med.

Bildet for risiko/oppside er i mitt hode at FUD ifm Q2 kan gi et skarpt brudd nedover fra denne konsolideringen, mens noen positive impulser kan skyte aksjen solid oppover, fra 70 til 90

Edit:
Med glipptaket i dag, så er den nå helt nede i bunnen av tradingview sin regresjonstrend

Mye som skjer i chartet, er litt tynt handlet under 70

6 Likes

75, 65, 56 og 50. Sånn ca er nivåer av interesse.

3 Likes

Snudde greit opp fra støtte på 65.

Veldig spennende om den går opp eller ned herfra

Mange holdepunktet i chartet både for et bullish syn og et bearish syn

Edit:
Som @Longtrader skriver, volumet i norsk biotch er veldig jevnt og fint høyt nå, uten å bli hysterisk. Bør gi et godt miljø for korrekt price discovery

Hittil i dag:

Volumet holder seg bra høyt. Det er nå positivt.

Da ble det test av 65 da !
Snur det her eller skal den under det er gullspørsmålet
Lurt og øke eksponeringen ?

Biotech I usa fant omsider fotfeste så vi får kanskje en pause i morgen

2 Likes

Hvor kan man se det? Hvilke ticket?

Edit:

Denne?
image

XBI og IBB er de to etfene jeg følger, så har jeg jo også en diger watchlist utenom i tradingview.

50 dagers og 200 dagers blir viktig

1 Like

Update torsdag:
Ser ikke helsvart ut:


onsdag

3 Likes