60 min Chart
Ekstremt volum på bunn. Uten noe form for resultat til nedsiden. Massiv absorpsjon av aksjene. Postet for en stund siden angående volumet som var omsatt på 1 mnd oversteg faktisk antall aksjer i selskapet.
Anyway, 2 mindre tradingranger. I et større bilde her jeg foreløpig en teori at vi nettopp har hatt en massiv shakeout. Ser man på volumet er det tydelig å se hvor det er blitt omsatt. Det er ikke på vei ned.
Mangen henger seg opp i den ene personen som solgte seg ut. Betyr NADA i det tekniske. Man kan allerede se det er massivt med selgere den 28, selve dagen Photo steg ganske mye. Noe som er naturlig, da man kommer opp i et område man mest sannsynlig har en del som ble fanget på vei ned, blandet med litt kortsiktig trading. Flytter man blikket til venstre, ser man at man har 2 forsøk på rally som feiler, før man dundrer ned til bunn. Dem som ble fanget her, er sikkert bare glad for å komme seg ut i 0.
Et lite nærbilde av siste tradingrange.
Hvis man ser på det gule pilene indikerer dette når volum kom inn på toppene og påfølgende reaksjon. Så plutselig på den grønne pilen, endrer prisen karakter. Istedenfor de tydelige dippene kommer det en mer glidende fall. Man får enda et volumspike på slutten (ikke merket dette) og man får heller ikke der noe særlig resultat. Indikerer en potensiell oppgang. Neste gang volum kommer, er det massivt. Og trigger en oppgang. Samtidig får man også mangen selgere. Moment avtar, test til nedsiden. Manglende vilje til oppsiden på kjøpersiden, for mye volum på vei ned. Ny test av dippen, fremdeles en del volum tilstede.
Sprøsmålet nå er hvor dyp denne dippen skal komme. Ser at sekundærtesten har tatt prisen enda lenger ned mens jeg har skrevet dette. Gjelder å følge med på volumet nå og hva som skjer.
Effort vs Result
Det var det tekniske. Så kan man ta det fundamentale som bakteppet. Et tilbakekjøp av rettigheter som nå gjør at Photocure har monopol på produktet sitt på verdensbasis. Ipsen er ute av bildet. Man hadde en rettet EMI på 65.5kr som var 6x overtegnet. Man har en indeks som har prestert bedre en samtlige indekser den siste tiden. Andre aktører i samme sektor har at over 100% oppgang på relativt kort tid.