Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Da meldingen om Cevira / Asieris (https://newsweb.oslobors.no/message/509530) kom økte vel shorten med 20-30k aksjer den dagen, så det var det det kostet for å kvele oppgangen…

Usikkerhet i markedet. Mangel på kjøpere i dette området. Ingen klar trend enda. Med mindre man zoomer godt ut og ser på ukentlig/månedlig. Frykt for en ny kræsj i markedet, og en psykologisk nedtur ala forrige gang. Og for mange slepphendte aksjonærer med kortsiktig tidshorisont.

Savepig var vel inne på en mulig forklaring tidligere med 2x emier på rappen som kanskje har demmet opp kjøpspresset en del. Da blir det mindre volum og ditto enklere å selge ned ordreboken.

Det er da solide aksjonærer blant de 50 største å ta imot de 20-30 k aksjene som shorterne kommer med skulle en tro var en enkel sak. Finner det underlig at de finner seg i slikt

Det er netto, så hvis de kjører tusenvis av transaksjoner ila en dag for å kvele oppgangen blir det endel omsetning, men liten økning totalt i short…

Ja forstå det den som kan, men hvor langt ned vil nå shorterne kjøre aksjen og når kommer kjøperne på banen. Ligger klar til å kjøpe.

Jeg traff blink i dag med kjøp på 75.5 i minuttene før børsmeldingen ang. partner i Chile.
Så her er det bare å cashe inn gevinsten på 0.8% :rofl: :fire: :fire:

Se etter en “demandbar”. På hvilket nivå har kjøpere komt inn i volum på mindre timeframe. Nå har jeg ikke chartet foran meg. Men det kan gi deg en indikasjon på hvilket nivå kjøpene ligger.

Men på den andre siden, venter man for lenge og prisen går inn i en “trappetrinn” modus. Vil du hele tiden halse etter. Da kjøpsnivåene kan flytte seg oppover.

Veldig lovende start på dagen

3 Likes

Og en veldig fin omsetning (Passert hele gårsdagens omsetning på 25 minutter). Det er nok mange som var vektet seg ned i forkant av kvartalrapporten og benyttet anledningen når meldingen fra Chile tikket inn. Når Photocure leverer et overraskende bra kvartal så blir det trangt i døra. I tillegg så er det fortsatt en short som sikkert skal dekkes inn :+1:

Hva er motstand nå 80?

Ca. 83

Chart med støtte / motstand. Ligger en motstand på 79.8 og neste ser jeg på 84

Edit: Ichimoku tegner et nivå på ca. 81.5 på weekly

1 Like

P&F chartet tegner et ganske godt bilde av hvordan volumet har skiftet oppførsel i chartet. Generelt sett avtagende volum. Men den andre volum spiken gir en markant oppgang i pris kontra tidligere hvor den ga en tydelig nedgang.
Men verdt å merke seg at til tross for stort volum på den første “spiken” maktet den ikke å lage en lower low i rangen.

Er litt fasinert over hvor mye volum som til stadighet dukker opp på toppene. Er en tydelig økende innsats/effort på vei opp. Siste to gangene har kommet på relativt høyt volum i forhold til tidligere. Pullback på lavt volum. Nå gjelder det å se hvordan testen utspiller seg.

8 Likes

1 Like

Voldsom flott utvikling i dag også :fire:
Indikatorene begynner å toppe seg i overkjøpt territorium.

Target er i bunn og grunn nådd og jeg har solgt 2/3. Beholder litt for å være med hvis det fortsetter. Håper på konsolidering av et eller annet slag som gir meg muligheten for ny inngang.

3 Likes

For en fantastisk Photocure uke :+1:
Kursen har ligget i et triangel etter forrige topp etterfulgt av en sterk emisjon og shorterangrep.
Brudd på triangelet har gitt et potensiale opp mot 94 i chartet og bruddet kom stort volum.
Gikk til 92 i dag og ser veldig teknisk overkjøpt ut.
Regner med den skal ned og konsolidere, hva tenker dere andre fremover ?

Vi har hatt 4 dager med oppgang, volumet har holdt seg bra og teknisk er det vel ingen ting i veien for at vi skal over 100 i det korte bildet eller ta ut de 120+ som ble oppnådd ved siste rally. Vi kan vel være i teknisk overkjøpt en stund?

Hadde en liten klimatisk topp på slutten i forrige uke. Liten selloff på toppen. Muligens vi får en test av bruddet. Men ser foreløpig fin ut teknisk. Naturlig motstandsområde basert på tidligere hendelser.

1 Like