Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Denne regresjonstrenden som tradingview tegner opp er mitt base case scenario, som er bakgrunnen for at jeg har tatt litt chips av bordet. Men om den finner støtte her over 88 og det fortsetter å handles fra utlandet, så kan den skyte ny fart mot 115+

En må huske at det har kommet ganske mange nye ekstra aksjer på markedet, så selv det at aksjen fortsetter innenfor denne trendkanalen innebærer en ganske aksellerert prisøkning på selskapet ift 2019.

2 Likes

Enig med du. Reduserte litt på tradingposten min selv idag. Vil se hvordan volum og pris oppfører seg her.

Har foreløpige P&F targets på ca 91, 111 og 135. Har allerede nådd første target. For dem som kjenner til P&F targets er ikke dette absolutte verdier. Da estimatet er basert på topp og bunn av rangen prisen springer utifra. Da PHO har tradet mellom 66 og 83 i mitt oppsett, gir det meg estimat/targets med ca 17kr i spread.

NB: Langsiktig posten min er ikke rørt.

3 Likes

Er det noe støtte her rundt 87?

Oppførte seg ganske bra teknisk. Litt skeptisk til den dype dippen vi fikk intradag. Kortsiktig litt svak. Hentet seg fint inn. Men tegn på avtagende moment. Kan få en retest pga. volumet som kom ved den grønne streken. Retest bør komme på lavere volum og en HL.

Ser man på volumet er det avtagende hvis man ser bort ifra de 2 store volumspikene.

1 Hour

Ser man på dagschart er det tydelig tegn til etterspørsel på dippen.

1 Day

Potensielt en Backing-Up Action.

2 Likes

Ikke mye å like på det chartet her, nærmer seg siste vesentlige støtte for å holde seg bullish

Planlegger å ta litt PHO mellom 75 og 80 gitt at totalen rundt ser ok ut (makro, short-oversikt, m.m.)

Trur du må ha meint 85-90. :yum:

Nei. Risikoen er jo at jeg ikke får noe PHO i porteføljen med en slik strategi. :crossed_fingers:

Ser at 50 MA og 200 MA er er ganske sammenfallende siden juni. I midten av juni fikk vi en golden cross med en fin løft i kursen før den dukket ned igjen. Nå har vi på nytt fått en golden cross.

What is a Golden Cross?

The golden cross is a candlestick pattern that is a bullish signal in which a relatively short-term moving average crosses above a long-term moving average. The golden cross is a bullish breakout pattern formed from a crossover involving a security’s short-term moving average (such as the 15-day moving average) breaking above its long-term moving average (such as the 50-day moving average) or resistance level. As long-term indicators carry more weight, the golden cross indicates a bull market on the horizon and is reinforced by high trading volumes.

1 Like

:thinking:

Hvis jeg skulle gruble R D. wycoff med deg ville jeg i min mangel på skole helst si at dette er Reakkumulasjon isåfall :zzz: men kan være
Distribusjon :money_with_wings:

Eventuellt med litt lenger briller :+1:

1 Like

Med tanke på shortpresset den er under så holder den veldig bra

3 Likes

Brudd opp kortsiktig trendkanal?
Mangler litt volum.

1 Like

Shorts begynner å ligge SYLTYNT an her

3 Likes

Hehe, ja, det ser ganske lovende ut!

Sjekk den volumprofilen :smiley: :smiley: :smiley:

Ja :smile:

Veien mot 100 virker ikke altfor lang, en melding om Asieris etc. nå og shorterne hadde slitt big big time

Nå tror jeg shorts svetter betydelig her.

Kommer volum inn nå og pusher den over forrige topp så kan PHO eksplodere

3 Likes

Pustepause for photocure pga volatilitet i markedet, tilbake i pent driv i dag

3 Likes