Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Ser kanskje ikke like bra ut teknisk?

Bygger stadig bedre støtte på høy 80

1 Like

ser ut for at den har funnet fotfeste

Onsdag:


Synes egentlig at det ligger godt til rette for et rykk oppover her. Kan snart ta sats fra 50 dagers snittet.

4 Likes

Rejection fra 98 gir en bevegelse ned.

På helt kort sikt er den elleville newsflowen i biotech i dag negativ for pho sin push gjennom 100, men det er ikke noe å bli for sur av.

3 Likes

Enda en rejection i går

Edit:

Sliter litt med å finne momentum igjen nå. Men siger tilbake på veldig lavt volum skal sies

Noen med oppdatert TA her?

Ikke i detalj men vi er nå på et nivå hvor det kan vippe. Jeg tror og håper vi snur ca. her (89-91) - Test av MA50 (pt på ca. 88 og stigende) kommer nok snart. Jeg sitter i ro enn så lenge vi holder oss over ca. 89-90.

1 Like

Ved første øyekast kan det se litt mørkt ut.

Volatilt, mye opp og ned. Motstand på rundt 100. 5 dager på rad med nedgang.

På den andre siden.
Higher highs, higher lows. Volum er avtagende, volum utslag har som regel vært kombinert med oppgang i det store bildet.
Verdt å legge merke til oppgangen merket med gul pil og volumet bak den. Den klarerte begge tidligere topper med bra volum. Svingningene i etterkant har vært litt vel store. Noe som kan indikere kortsiktig svakhet.

Lokal økning i volum idag, med en påfølgende bar til nedsiden. Men den tok ikke ut tidligere oppgang, merket med gul pil. Lukker prisen under denne, kan vi fort se en ny test av 85kr området igjen.

Det litt spesielle er hvis man går inn på timechart, så har man en markant økning i volum på slutten. Uten at pris akselerer til nedsiden. Etter bunnen kl 14:00, hadde vi 2 barer med høyere volum, uten at dette ga utslag i videre pris nedover.

Så på kortsiktig basis fant prisen fotfeste rundt 90kr på slutten idag.

Den andre observasjonen jeg så, som jeg ikke har tatt med her, er at på timebasis er RSI nå under 30. Ser man historisk tilbake, har dette samsvart godt med perioder rett før større bevegelser oppover.

5 Likes

Lurer på om det var jeg som dyttet den opp på 90 i dag, tok inn igjen en del av tradingaksjene når det så ut som vix ikke føk av sted før vår close

Synes momentum ser fryktelig nedbanket ut her

1 Like

Fikk den rsi boosten jeg håpte på, men svinger ikke så veldig skal sies

Tok pent i mot på MA50 og vi fikk et pent og grønt bunnstick (lang hale ned) som touchet MA50 perfekt. Forventer snarlig brudd og etablering over 92.50 og 93 for deretter test av og brudd opp gjennom 100kr.

Lykke til!

3 Likes

Forbanna slitsomt at spetalen er inne. Veldig interessant sted å vurdere å laste opp her.

Fins det noe teknisk støtte her ca 80, kom inn stort volum ved 80 i går?

80 i seg selv ikke det mest tydelige tallet, men det er jo en støtte/motstand sone sånn ca der, pluss 200 dagers snittet, pluss at momentum nå tenderer mot oversolgt territorie.

Man kan fint kjøpe her, men da bør man tenke over risikoen for at den fint kan rase videre.

Som @Savepig påpeker. Man har et relevant område rundt 80 kr.

  • Det er første nivå prisen falt til etter det sinnsyke rallyet i december 2019.

  • Fungerte også som en kortvarig støtte rundt 7-10 januar 2020, før den tok en liten dip og man fikk et rally til 122.

  • 80 kr har også fungert som en motstand i den tidligere tradingrangen vi hadde fra april til august.

Noen observasjoner jeg har gjort meg de siste dagene.

  • Se på OBV, til tross for en markant dipp i pris, gir ikke det noe store utslag foreløpig i OBV.

En annen ting jeg reagerte på var det ekstreme avviket mellom “effort vs result”
i går når man kikket på time basis. Nå vet jeg at volumet kom på slutten. Men for min del er det uvesentlig, da det er et “avvik” fra et teknisk ståsted. Det stikker ut som et svært stort sår.

2 Likes

Shorten til Voleon er på vei ned.
Den utgjør en variabel, som påvirker aksjen teknisk

Selvfølgelig utgjør det en variabel.

En short som dekkes inn genererer “demand”. En short som settes genererer “supply”.

Men i det tekniske bildet er det uvesentlig hvor “supply” og “demand” kommer fra. Det som betyr noe er hva dette utløser i det tekniske bildet.

For å bare gjøre det klart med en gang. Selv om vi ser mangen mønster som gjentar seg, så betyr ikke det at vi vil få samme utfall :slight_smile:
Men det er et spennende bilde. Også verdt å få med seg at oppgangene tidligere ikke har komt på selve kvartalsrapportene, men i dagene i etterkant.

Noen innspill her @Savepig???

6 Likes

Jeg mener at akkurat denne uken er den skikkelig uavklart. Når man fikk rejection fra 101ish så er det veldig rimelig at det kommer en skikkelig reaksjon nedover. Denne blir da forsterket av supersur Børsuke.

Akkurat nå kan vi enten finne støtte på grunnlag av i dag og bounce skikkelig, eller så forventer jeg at det smeller noen kroner til