Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Starter uken med å handle i vei over 50 dagers snitt, og over det fine runde tallet 100.

Det er bra.

Et troverdig brudd opp fra denne mellomlange nedtrenden den er i er hva som trengs

3 Likes

Begynner virkelig å svinge nå, close ved 120 når vi tar påskeferie, så har vi det troverdige bruddet opp jeg håpet på.

Da er golden cross 50/200 det neste viktige

3 Likes

Ser ut til for meg at vi måtte ned å kjenne litt på toppen for 2 uker siden, fredag 25 Mars, på 118 før ny varig oppgang gjennom 120/122. Noen flere som ser det? Eller tar jeg feil…

Ligger å stanger i en motstand i området 120-126. Har også et brudd gjennom forrige topp som ikke er testet enda. Kan fort få en test ned mot 110-112.

I begynnelsen av februar 2020 var vi faktisk oppe i 120kr. Burde være større grunn til å være der nå og bryte gjennom denne motstanden for godt.

Pandemien har bremset utviklingen i spesielt USA, når ting normaliserer seg og Pho igjen viser pen vekst får man betalt

8 kroner ned på en uke. Dette ble nok ikke noe brudd opp.

rosk82
“Ligger å stanger i en motstand i området 120-126. Har også et brudd gjennom forrige topp som ikke er testet enda. Kan fort få en test ned mot 110-112.”

Kjøp igjen ved 110-112 eller avente til etter
Q1 2022.

Ser at det er flere av de mindre aksjonærene som har solgt seg helt ut på veien oppover. MS kjøper nesten hver dag, har nå 12,14% og de 50 største 67,32%. Skulle tro at antall frie aksjer begynner å bli få. Får vi en god nyhet kan det bli trangt i dørene med å komme inn.

1 Like

Ja, hvorfor det bestandig er noen som insisterer på å selge når det er få kjøpere er det stadig ikke lett å skjønne.

Jeg tror det er profesjonelle short selgere og de som kjøper nå ligger bare og tar i mot.

Ser ut som det ligger an til en god del gevinstsikring før påske over hele fjøla
Stor del av markedet har gått mye opp siste måneden

1 Like

Gevinstsikring før påske er en veldig viktig faktor etter at den har gått så sterkt. Vi er fremdeles i veldig bullish territorie

Jeg synes vi tok greit imot på 111/112 og at dette nivået har blitt ett solid gulv. Fremover tror jeg vi vil igjen prøve oss på ett brudd gjennom motstanden på 120/122. Klarer vi det blir det lettere mot 140/150.

He, he
Det var en god analyse :grin:

Enig, sett meg opp på en sånn :grinning:

Ikke teknisk analyse fra mi side. Bare observasjon av kurs bevegelser over tid. Forsøk på å beregne topp og bunn over tid.

Tendenser til hånflir når jeg påsto at 111/112 nivået er et solid gulv. :nerd_face: Den ble skikkelig prøvd i dag. Kanskje det andre jeg skrev i samme innlegg slår til…
Om det er golden cross, candelstick eller 100 dagers glidende snitt kan være det samme for meg bare Photocure øker i verdi. :sweat_smile:

Kreinh, kvifor skriv du på teknisk analyse-tråden når du ikkje foretar deg teknisk analyse? Det får deg til å sjå dum ut, og oss som ser at det er komt nye innlegg irriterte.

Småprat virker som eit ypperleg val for denne diskursen.

Helt enig med deg, virker som 110-112 kommer til å bli det nye signifikante støttenivået. Positivt at MA200 ligger i samme område og fungerer som en ekstra støtte til nedsiden, så får vi se om makrobildet knekker aksjen nok en gang eller om den klarer å holde stand. At aksjen ikke underperformer børsen i dag er et godt tegn

1 Like