Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Mange takk til de som tar teknisk analyse alvorlig. Vi andre nytter godt av det arbeidet dere legger ned. Jeg holder meg borte fra denne tråden siden jeg er mer opptatt med mønster og prøver å forutse kursbevegelser med varierende hell.

PHO fortsetter å konsolidere seg bortover på vei til et skikkelig bullish terreng

Det er egentlig bare chartet sin måte å indikere at Briarwood og andre ligger der og kjøper jevnt og trutt

1 Like

Ser at vi nå har en golden cross i charte men det betyr vel ikke så mye nå, må vel over 108 for å fortsette den gode utviklingen.

Hvor er neste støttenivå?
Er bunnen endelig nådd?

Jeg tror det men vi er avhengig av hva de stor aksjonærene gjør, kjøper litt her.

Dagens candlestick kan være av interesse.
Det kan være eit første brudd opp og bunnen er satt. Volume er svakt noe som ikkje er så positivt.
PHO er over 20/50/200ma men foruten 200ma så er dei negativ.
Er nok ikkje noe eg kommer til å trade før vi er over ca 120

@rosk82 hvordan ser du på PHO?

1 Like

Ferievolum så tar alt med en veldig klype salt!

Men liker det jeg ser seff

4 Likes

Ligger å jobber på undersiden av trendkanalen på lang sikt.

På kortere timeline har den lagt i en sidelengs tradingrange siden januar.

Hadde et rally i mars og inn i april som den viste styrke. Pullback har vist positiv karakter. Mindre volatilitet, som også har avtatt over tid. Relativ styrke har vært positiv opp mot hovedindeksen siste 2 måneder (merket blått).

4 Likes

Det var vel faktisk litt høyere volum i dag kontra siste par uker?

Kryper seg over 100 og opp mot de viktige glidende snittene på ca 103-104

5 Likes

JA har vært en sperre på 101 men der smalt den igjennom, måtte en del volum til. Var en som skulle ha kursen ned i dag men det gikk ikke.

Tar gjerne en fredagsclose over 103!

Også på en småsur børsdag

Ser siste to ganger kursen var her nede fikk vi følgende rekyl;
24. jan. til 9 feb. fra ca 85 til 110 og
8. mars til 6. april fra ca. 87 til 120.
Nå skulle det ligge mer til rette fundamentalt og ikke minst covid situasjonen og bemanning situasjonen. Ser at det ble ansatt nye 50 000 i sykehus sektoren i aug.

Det er den positive vinklingen, mens den negative er at for hver gang en bunn testes er ofte sjansen litt større for at den ryker.

Må bare vente og se

Jeg synes aksjen ser svak ut, selvom jeg ikke kan noe særlig om TA. Lav omsetning og trender stadig lavere, er inntrykket.

Synes du?

Den er temmelig svak teknisk for øyeblikket, halter seg av gårde oppå det siste tydelige støtten i chartet.

Men det at den faller på svakt volum er jo et lyspunkt, ikke negativt i seg selv.

Enig i det, den har stort sett gått ned med ett syltynt volum, bortsett fra noen dager som skylde offbock handel som ikke beveger kursen. Tydelig at det er noen som vil inn til en rimelig kurs.

Nyheten denne uken kom i tide til å lage en pen månedscandle for de som ser etter en bunn

1 Like

Hvordan ser det tekniske bildet ut nå, i mine øyne ser det bra ut?