Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Men den fant jo et slags fotfeste ihvertfall da, for øyeblikket ihvertfall.

Dette chartet synes å være helt misvisende.
I dagchartet er kursen fortsatt ikke gjennom 50 dagers snitt, og slettes ikke gjennom 200 dagers snitt som nå befinner seg så høyt oppe som ved kr 82.

Men en smule positiv kursutvikling har det vært de siste 3 børsdagene.

Sier seg selv at man ikke kan bruke 1 mnd. (30 dager) for å finne siste 50 og 200 dagers gjennomsnitt!

Teknisk sett bør man i første omgang få et etablert brudd på SMA50 før troen på en varig kursoppgang slår inn hos meg.
Det positive er at det bare er et par kroner opp før kursen eventuelt bryter SMA50 fra undersiden.

Gikk inn i PHO forrige uke da jeg tvilte på at kursen skulle særlig under bunnen fra mars i 2020.

2 Likes

Brudd fra undersiden på sma50 i dag og brukbart volum. Etablert brudd over denne gir håp om videre positiv kursutvikling.

6 Likes

LOD 16.03.2020: 42,50
LOD 10.08.2023: 42,85

Rent teknisk er vi i et kritisk område. 42,5 bør holde, ellers er det nesten bunnløst.

Muligheten for solide milestones fra Asieris tror jeg holder kursen over dette kritiske punktet. Det bør snart kunne bygges forventninger om results, filing, approval…

Da fikk vi “endpoint met” i dag. Da tror jeg gulvet er satt. For øvrig flagger den fint intra. Blir spennende å se retningen videre.

Venter på en bullish homing pigeon, med omvendt harami på bullish piercing line. Så tar vi hode, skulder, kne og tå :stuck_out_tongue:

Caller foreløpig bunn i PHO her ved 54kr

2 Likes

Får håpe hanken på koppen ikke faller lenger ned for da blir det fort en dobbeltopp og fare for fall under kr 40!

Yeah, right :smirk:

Ikke spesielt gunstig utvikling her idag med et rimelig tungt bakteppe for mange papirer. I daily chart virker det som 49-50 nå er neste område å se på der vi har MA50 og MA100.

Smule tynt volum så man skal ta de med en klype salt, men den reagerer ned fra 200 dagers og følger 50 dagers oppover. Så da kommer det straks en test

Dag:

Time:

2 Likes

Hva er det nå som skal testes?

Tålmodigheten :rofl:

4 Likes

Det høres flåsete ut, men er egentlig det som er sant! Testen er om kursen krysser over 200 dagers snittet, og og 50 dager krysser over 200. Så vi må være tålmodige og vente litt og se.

Hvis ja = bullish

Hvis det kommer litt volum og så er det et teknisk kjøpssignal

Screenshot_20231025-121944~2

4 Likes

Regner med det ikke ser helt bra ut teknisk nå? Hvordan gikk det med koppehanken og 200 dagers snittet?

Q3 skulle være katalysatoren som tok oss ut av denne rangen, enten brudd ned eller opp. Det skjedde ikke, og i dag er volumet helt fraværende. Kan godt bli en ny ørkenvandring, frem til vi får nyheter av noe slag.

2 Likes

Forventer en skikkelig bevegelse ene eller andre veien innen en drøy uke :wink:

Kortsiktig har den bikket litt bearish, men kan ikke konkludere enda

2 Likes

Ikke vært så lave volum som i dag, på lang lang tid. Stille før stormen? Kan bli en tålmodighetsprøve uten like, dersom aksjen skal konsolidere i 50-60 i ukesvis.

La oss håpe du får rett, og at vi får et brudd asap.

2 Likes