Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Om ikke mange antagelser for Q3 slår feil, så blir dette en het aksje utover høsten og vinteren. Så vi kjører på med en TA tråd her og. :wink:

Finnes en fundamental tråd fra før:

Her er noen utdrag fra TA diskusjon i den tråden, slik at en enkelt kan klikke seg for å se hva som har vært skrevet på de tidspunktene.





2 Likes

I norsk sammenheng er jo Photocure en steinaldergammel aksje, så spørsmålet er jo bare hvor langt bak en kan velge å se i et TA-perspektiv?

8 år?

image

14 år?

image

Litt cherry picking der @Savepig? På de tidspunktene var vel mine analyser ganske greie?

Begynner vel snart å snakke om emisjon også :wink:

(sarcasm alert) :zap:

Photocure Onsdagen aksje på Investtech :slight_smile:

https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100199&freeAccess=1&product=241

2 Likes

pho1
:face_with_hand_over_mouth::popcorn::muscle:

2 Likes

Hvis Photocure først bryter gjennom 50 så erre JIVE OG BALUBA

image

Edit:

Fortsetter å se ut som den jobber med 50, men momentumet svekkes.

image

2 Likes

Sånn generelt, hva definerer et brudd opp? Volum over tid? Pho har jo vært relativ volatil i det siste…

2 posts were merged into an existing topic: Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det helt basale du ønsker å se er vesentlig høyere volum på dager der kursen går opp enn der den går ned.

Sånne dager der den fyker 10% er litt guffent, fordi det skaper gaps som har en tendens til å ønske seg å fylles. Skaper volatilitet som tiltrekker tradere.

1 Like

Ja,uff, hva når den flytter seg på dager med 20-30kr​:joy::coffee:

Aksjen er bare råsterk. Topp 20 selger som om de har is til salgs i sahara og den driver og smelter, men prisen holdes ikke nede.

Åtte års chartet jeg postet lenger oppe er knust, nå må man zoome ut enda et hakk for å finne en motstand:

1 Like

Savepig,

Da røsker vi ned den motstanden på 65 i morra :rofl:

#flashbacknanohøst2016!

Siden TA; kan man snakke om noe spesifikt nivå for motstand når kursen går som den går?

Historisk sett har jo kursutviklingen i pho vært like trøstesløs som å storme mordor med en dobørste…

2 Likes

Tja, fibonaccci og glidende snitt er jo ting man kan se på for å lete etter mulige støtter og motstander, og så er det den der skyen som en del her sverger til?

Kanskje bollinger bands kan være nyttig og.

1 Like

Trur ikkje du skal sjå på motstand/ støtte slik PHO går no men sjå på det lengre bilde og ikkje glem volum. Siden du skriv NANO 2016 kan vi jo sammenligne situasjonen. Chart under er uke chart.

NANO går opp igjennom 16 på volum (ikkje så stort volum men stort nok) og går til ca 30 på ca 4 veker. Der blir NANO liggende sidelengs.
Så går NANO videre opp igjennom 29 på volum og går til over 120 på ca 15 veker. Her får vi ein klar engulfing på stort volum. Bedre salgsignal kan du ikkje få.

PHO går opp igjennom 34 på volum. ( ikkje så stort volum men stort nok. To veker etterpå får du kjempe volum) Hva blir salgsignal? Det får vi vente å se. Kanskje får vi like klart salgsignal som i NANO 130? Eller kanskje vi skal gå sidelengs som NANO ei stund til vi virkelig ser salget tar av i 2019?

Jeg ser faktisk en enda mer detaljert parallell til NANO. Den tok seg en pause underveis i rakettoppgangen, fra 67 ned til 53 (hei @Nocturne), før det kom nye meldinger og den føk videre.

Jeg tror kanskje også godt PHO kan finne på å ta en pause her, men så kan det komme en ny giv. F.,eks hvis q3 blir positiv mtp vekst.

1 Like

hva er det som eventuelt skal testes på oppsiden og nedsiden hvis den skal gå i pausemodus her?

Ikkje heilt hva eg ønsker å sjå. Hadde vi hatt ein litt høyere topp og litt større volum hadde eg kalt dette for eit klart salgsignal.
Kan også opplyse om at eg har solgt 50%, så eg er kanskje litt farga.

1 Like

Noen som har sett på teknisk i pho i det siste? Ser vi et lite hvileskjær med litt gevinstsikring eller flyttes momentet over til andre bioteker på ob for en stund?