Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Det er bonus reklame det. Og liker spesielt denne :

Vi opplever stor interesse for Play Magnus på børsen, noe som gjenspeiles i en oppgang i aksjekursen på nesten 50 prosent. Et morsomt poeng er den store interessen fra tyske investorer. Enkelte dager i januar har en tredjedel av omsetningen i aksjen kommet fra Tyskland, sier Play Magnus-direktøren.

At tyskerens er på lag er jo enormt viktig, de har jo enorm kjøpe kraft, og eier jo enorme 43.7% i NEL. Så når de allerede nå har kommet seg på 3.2% på Play Magnus syntes jeg er en enorm styrke. Skal ikke se bort ifra at de fortsetter og laste.

Hørte på forum:

Tyskerne (Clearstream) kjøper seg opp ja, men de har mye mer enn 3.2%. Iht utskrift fra VPS har de siden 20.01.21 kjøpt seg opp til første plass på listen, og har nå 4,975’ aksjer, eller 9.54%.

Tyskerene har egentlig fått kjøpe seg inn litt for billig, men skjønner at de som kom seg inn på 13 kr var villige å selge når det nærmet seg 200% avkastning

Play Magnus Group (PMG) - Share Capital Increase from Exercise of Warrants

Play Magnus Group (PMG) - Aker BioMarine becomes partner of the Meltwater Champions Chess Tour

2 Likes

Dette viser litt av mulighetene Play Magnus har som den eneste børs noterte sjakk selskapet. De som holder på med sjakk kommer til Play Magnus for og utvikle sjakken. Kjempe spennende å få mulighet til og være med på dette eventyret så tidlig i oppstarten.

1 Like

Pandemien hjulpet å løfte aksjekurs
Folk vært hjemme og brukte mer tid på
å spille…
Men pandemien snart over…
J solgte alt på fredag .Kjøpte Cambi isteden.
Vi får se

Jeg sliter litt med å forstå mcap på disse appene… Tar vi Kahoot er denne nå priset til 52 mrd. Forstår at Kahoot har en mye større brukermasse. Men likevel… PlayMagnus er nå priset til skarve 1,6mrd. Må jo ligge et bra potensiale her(?) Noen som kan slenge noen tall på meg?

Alt handler jo om vekst og bygge opp en helt ny business som ikke var før , men har ett enormt potensialet. Jeg liker at så utrolig mange selskaper kommer på lag. Nå gjelder det og spre seg og ta imot alt fir så og vei ting over til lønnsomhet på sikt. Dette er samme som Kahoot når de startet, de var 4-5kr (før emisjoner) nytt marked og enormt med muligheter. Folk kommer til og fortsette og spille etter corona og jo flere skoler og arbeidsplasse som spiller sjakk jo mer kapital får Play Magnus og muligheter til og ekspandere. Jeg har solgt og kjøpt en del men nå kommer jeg til og sitte stille med mine 26k aksjer.

Fra siste megler.
Momentet virker å være sterkt inn i 2021 og vi ser oppsiderisiko for guidingen 2021-ordreinngangen på 14-16 millioner dollar», skriver meglerhuset.

2 Likes

Play Magnus Group (PMG) - Invitation to Webcast of Q4 2020 Quarterly Presentation 17 February 2021 at 8:00 (CET)

Da er det bare 1 full handle dag igjen til resultat. Jeg er meget spent og gleder meg masse til og se hva de kommer til og si. Det var jo spennede med informasjonen de ga 16.des.20. Her forklarer de jo at det har tatt fulstendig av med nedlastinger og alt har vokst enormt. Det sier jo at det er nesten 300% opp siden VM i sjakk i 2018. I tillegg til alle oppkjøpenen de har gjort, kommer de til og øke estimatene for fremtiden ?, Vil det som de tyske bloggerne har sett være noe vi får bekreftet at det er mulig for en 10x av aksje kurs. Jeg har flyttet over litt til i forkant av dette kvartalet fra andre aksjer.

Oppdatering 16.Des.2020
Despite this year’s postponement of the World Chess Championship, chess interest has experienced an even larger increase, driven by the new Netflix limited series, The Queen’s Gambit. On iOS, our Magnus Trainer app for learning chess in a fun, gamified way with Magnus Carlsen, saw 93% M/M growth in app units from the World Chess Championship 2018. This year, The Queen’s Gambit led to 292% growth M/M in app units, 3x the impact of the 2018 World Chess Championship.

Play Magnus Group (PMG) - Q4 2020: Accelerated growth in Q4 2020 with bookings up 196% Y/Y and revenue up 154% Y/Y

Fantastisk. For ett resultat og for noen guidinger for 2021. Det er utrolig viktig og levere det som de sier, og når de nå overgår dette så tidlig i selksapets oppstart så er dette magisk.
Se på bilde da hvordan effekten på inntjening i Q4 er på Tour. Det er nesten som ett helt ny bransje. Nå har de og brukt masse penger på og starte dette og gjøre det mer populært, og få sponsorer inn og markedsfører dette blir jo bare letter og letter og mer inntjening jo mer folk som ser dette.
Gleder meg til presentasjonen kl 08.00

Og de har 31 mill USD I cash per 15.Feb.21 Nokk til og ekspandere videre og det med denne komentaren: Includes payments for iChess and New In Chess in January 2021

Dette er meget bra:
FY 2020 Bookings of $9.26M vs previous guidance of ~$8M
➔ Updated FY 2021 Bookings target of $19M - $21M vs previous guidance of $14M - $16M

2 Likes

Helt nydelig når selskapet leverer over forventning :grin:

Dette blir bra! Ligger allerede ordrer på 33 kr i boka

Tredoblet undeskudd

1 Like

Men de er jo ett vekstselskap, da blir større underskudd belønnet med høyere markedsverdi… Visste du ikke det?

Kahoot-vekst dette her.

Det er vekst, men det er kostbar vekst, slik jeg tolker det.

Er det bærekraftig eller kommer det en emisjon etterhvert?

Det er jo det som er fantastisk. Inne i denne kosten så er det kjøp av 3 selskaper og børsnotering på Euronext. Sette opp ny Tour og ekstra kostnadder med og starte den (Bygge stage, IT kostnadder slik at alt fungere osv)
Og ikke nokk med det men de har 31 mill USD igjen. Så selv med tap for hele 2020 så trenger de ikke emisjon eller penger på lenge. og innen den tid vil nokk inntekter begynne og ta igjen kostnadder. Det var jo snakk om at effektene av alt de har gjort blir ikke synligjort før i de kvartalene inntjeningen skjer.

1 Like