Noen som er stødige i tysk?
Google er stødig i tysk
Google oversettelse:
Play Magnus: Fantastiske tall og forventet økning
Play Magnus Group presenterte i dag sine forretningstall for fjerde kvartal akkurat og endte selv de mest optimistiske prognosene og forventningene. Et fantastisk sett med figurer i ordets rette forstand.
Sjakkselskapet økte bookingen med 196 prosent til 3,73 millioner dollar. Salget vokste med 154 prosent til 2,95 millioner.
Spesielt imponerende: Antall betalende brukere økte med hele 89 prosent til 44 300. Selskapet var også i stand til å øke den gjennomsnittlige inntekten per betalende bruker (ARPPU). Dette steg med 30 prosent til $ 18,4.
Prognoseøkning
Play Magnus hevet også prognosen: For hele året 2021 forventer selskapet inntekter på 19 til 21 millioner dollar (før: 14 til 16 millioner). Justert EBITDA forventes å være -2,4 millioner dollar.
Konsernsjef Andreas Thome kommenterte tallene med følgende ord: “Vi er glade for å rapportere et kvartal med akselerert vekst i antall brukere, bookinger og salg. Dette er en sterk bekreftelse på vår langsiktige veksthistorie,” sa lederen. “Med vår sterke økonomiske base har vi vellykket rekruttert nytt talent innen produkt- og teknologiutvikling, og vi forventer å legge til flere mennesker. Samtidig vil vi fortsette å søke etter de rette M & A-mulighetene og fullføre ytterligere oppkjøp,” sa Thome.
AKSJONÆREN hadde allerede forventet et veldig sterkt fjerde kvartal for Play Magnus. Men forretningstallene som ble publisert i dag har til og med overrasket AKSJONÆREN. Den nesten 90 prosent økningen i betalende kunder var spesielt imponerende. Investerte og langsiktige investorer lar fortjenesten løpe uendret.
Bruk google translate. De skryter av Q4 resultatene.
Dette er jo knall bra., Kurs mål på 45kr med mulighet for 100kr om de når mål fra Suldal Collier.
Play Magnus oppjustering
Selskapet leverte et knallsterkt Q4 med 191% organisk vekst i kvartalet! Vi tror det gode momentumet fortsetter gjennom Q1, spesielt med lanseringen av Chessable-appen i februar, som er hovedproduktet for inntjeningen til Play Magnus. Vi forventer dermed ~80% organisk vekst i kvartalet. Selskapet guidet bookings inntekter på USD 19m-21m for 2021, og i vår verdsettelse ligger vi inne med USD 19.2m for 21E, som representerer en organisk vekst på rundt 100% YoY.
Tar jeg på meg de lange brillene og ser helt frem til 2025, har selskapet ambisjon om USD >60m, og med en vekstmultippel på 35x (EV/EBITDA) impliserer det en aksjekurs på NOK 100. Aksjen handles i dag til EV/Sales for 21E på 9.0x, som er 55% under peers som handler på 20x EV/Sales!
Ja, tanket opp litt ekstra etter Q4 rapport her og var overrasket over at kurs gikk nedover. Tror ikke alle nordmenn er klar over hvor populært sjakk er på verdensbasis, selv om det har vært mest populært bare akkurat rundt større turneringer her hjemme… denne skal nok opp etter de fantastiske vekst tallene!
Play Magnus bærer preg av propagandavirksomhet rundt Euronext Growth i disse dager, og korrigerer ned.
Småsparere får panikk og større aksjonærer med tilgjengelig cash, har vært klare siden i høst for å finne fine innganger.
Dette er naturens gang i aksjemarkedet.
Selv har jeg sittet godt lastet siden i høst, og her blir jeg lenge. Et utrolig bra case som kommer til å være stort om. 5-10 år
Blir sikkert stort, de må nok bare hente penger enn 2-3 ganger først.
Jeg er helt enig. Dette er ett kjempe selskap med fantastisk vekst siste tiden. Det er ikke lett og regne på denne men det var akkuratt likt med Kahoot. Se så utrolig mye øknigng i inntekter på Tour. Når det er så mange som ser på hver turnering så blir det penger til slutt av det, i tillegg til at de får flere apper og kjøper opp selskaper. Jeg likte og at den siste Touren var den med mest folk, noe som bekrefter at øknigne har kommet for og bli (vil jeg tro).
Cash, Evilfreud.
Det er alltid min største bekymring, men ikke hos play magnus. De har som sagt 31m USD og det er etter oppkjøp av 2 selskaper. De har meldt at Q1 blir enda bedre så da antar jeg at tapene vil bli veldig godt redusert. Og en del av tapene var relatert til Notering på Euronext. Nå bruker de og en del penger på expansjon av trenigns material, dette er jo en engangs sum slik at får de mange brukere inn vil jo dette gi enorme marginer etter kost er tatt. Og oversetting til flere språk koster jo mindre enn og lage nytt men gir en helt ny gruppe menesker tilgang.
Finansiell kalender
Har nylig tatt en passe stor posisjon her. Spennende aksje med enormt potensiale. Hva tror dere om utviklingen utover året?
Den behandles og sees på som en ESG aksje, og derfor kan den gå med i dragsuget av ESG korreksjonen som er overdue. Ellers er jeg enig med deg. Dette er noe for fremtiden.
Play Magnus Group (PMG) - Share Capital Increase from Exercise of Warrants
Play Magnus Group (PMG) - Popular Chess Educator Grandmaster Simon Williams, “GingerGM” Signs Long-Term Deal with Play Magnus Group
Play Magnus Group (PMG) - Builds on its Leading Library of Chess Content with the Acquisition of Everyman Chess
Play Magnus Group (PMG) - World Chess Champion Magnus Carlsen Partners with Breakthrough Initiatives and Breakthrough Junior Challenge
Noen som skjønner hvorfor denne bare synker nedover? Med vekst tallene og oppkjøp i Q4, pluss mange nye partnere for å videreutvikle plattformen hadde jeg trodd denne skulle snu opp?
Det trodde jeg også. Litt snedig case. Tror den liger under at den er sett på som en “grønn, nyetablert på Euronext” type aksje og får litt ufortjent juling.
Følger ikke selskapet spesielt tett, men med 1,3Milliarder i verdsettelse på 30mill (?) revenue, og -80mill tap i siste kvartal, så må man vel regne med at det allerede er priset inn en del vekst?
Hvordan er egentlig den demografiske utviklingen for sjakk? Klarer bare ikke å se for meg at dagens ungdom kommer til å være spesielt intr? Valget mellom å se en 4 timers match mellom Carlsen og Anand kontra det å streame en halvtime av Pokimane føler jeg er ganske opplagt for tenåringer i puberteten? Jeg er jo selv en av de som syntes det var stor stas å følge pila i hurtigsjakk-vm i romjulene etc, men jo mer som sendes av diverse turneringer på tv nå, jo kjedeligere blir det for min del. Lite sjarm. Men for all del, markedet er mer enn stort nok for PlayMagnus til å vokse, tenkte bare høyt om sjakk i det store og hele!