Langsjakk blir vel for spesielt interesserte ? Jeg synes iallfall at de hurtigsjakkturneringene de har kjørt er kjekke å se på . Er uansett enig i at de ikke akkurat er konkurspriset
Ja, spesielt VM øvelsene i lyn-og hurtigsjakk har jeg også hatt glede av å følge. Men alle disse digitale sendingene på alle slags mulige turneringer har jeg ikke fått spesielt taket på. Nå vil jeg tro at det finnes muligheter i å få vanlige sjakkinteresserte/spiller over på digitale lærings/streaming-plattformer, men jeg lurer bare på hvor den generelle veksten for sjakk skal komme fra? For meg blir sjakk litt som langrenn, jeg ser ikke helt hvor veksten på lang sikt skal komme fra når de som er vokst opp med de respektive grenene byttes ut med dagens ungdom.
En vekst i antall betalende abonnementer på 89% Y/Y (23400 ->44300), økt guiding for 2021 fra 14-16 M USD til 19-21 M USD for 2021, og opprettholder mål om 60 M USD innen 2025 burde vel fint kunne forsvare en MCAP på langt mer enn 1,3 milliarder?
Ifølge 20Q4 presentasjon er det 650 millioner sjakk spillere (minst 1 gang per år). Riktignok er ikke alle like aktive, men 44300 betalende brukere er bare 0,0068 % av dette. Med ny guiding 19-21 M USD kalkulerer de med en økning i antall spillere på 100-125% Y/Y, altså 88600-99675 betalende spillere i 21Q4. For å nå mål på 60 M USD innen 2025 trenger de “bare” å oppnå ~1,1 millioner spillere, 0,167% av alle spillere globalt. Dette burde være fullt mulig tror nå jeg.
Vi får se på neste kvartalsrapport hvordan de ligger an ift guiding i økt antall spillere.
Som sagt, jeg er ikke innsatt i dette, men hvorfor er det så stor forskjell i revenue pr. user fra 21 til 25? Ser de for seg å senke prisene så kraftig?
Differensiert prising utfra region kanskje?
Ah, ikke dumt poeng. Det vil da si at de estimerer at veksten hovedsakelig vil skje i land med lav betalingsvilje? Eller? Men de har vel en del andre inntektskilder også? Som mediarettigheter? Hvis den også forventes å vokse, vil jo regnestykket bli enda dårligere pr. bruker.
Ehm… kan være det er jeg som har regnet feil…?
Prøvde ta utgangspunkt i 18,4 USD snitt…
Play Magnus Group (PMG) - Advancing Gender Equality In Chess With The New Julius Baer Challengers Chess Tour
Play Magnus Group (PMG) - Share Capital Increase from Exercise of Warrants
Play Magnus Group (PMG) - Mandatory Notification of Trade by Primary Insiders
Chessable and chess24 enter historic partnership with FIDE
Play Magnus Group (PMG) - Annual Report 2020
Play Magnus Group (PMG) & FTX launch the FTX Crypto Cup with Largest Prize Fund in Online Chess
Play Magnus Group (PMG) - Chess Training and Analytics Startup Aimchess joins Play Magnus Group
Oh lord, denne har jo retracet helt tilbake til start
Er det en kjøpsanbefaling ?
Nei, det er en kommentar til at jeg så aksjen først på 13-17kr et sted, så gikk den til 35 og nå er tilbake til 16kr igjen. Det svinger “litt” her mao
Jeg tenker jo litt at folk en stund tenkte: “sjakk er jo rimelig fett, alt er jo covid-locked samme hva” og nå tenker: “fy faen, jeg må komme meg ut og feste”
Jeg kjøpte på 13.5 & 17 og solgte på 33.427 sist men tenker det ikke blir like lett å få til samme opplegg nå