Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Kanskje ikke like spennende å se hvilke titler som kommer?:yum:

1 Like

Ja stemmer det, ikke like spennende som Funcom sånn sett. Kanskje en oppfølger til «klassikeren» Battlechess eller lignende hadde vært en ide?..

1 Like

Her må det jo være storslagen kommersialisering av turneringer og diverse som er den store vekstmuligheten?

1 Like

Men er det verdt over 1000 millioner?

Med så mye dumme penger som det er i markedet nå, så har markedsverdi null å si…

Som jeg skrev tidligere, med den veksten og inntjeningen som ledelsen guider er aksjen priset billig. Men så må jo selskapet levere fremover og det gjenstår og se om Play Magnus leverer like bra på vekst som feks. Kahoot har gjort det siste året…

Definisjon på boble? :see_no_evil::crazy_face:

Får si som Spetalen sa en gang: Matematikken vil alltid seire :slight_smile:

2 Likes

Er det Quantafuel du sikter til? Som forøvrig har gått 5 gangeren etter at han kom med «hjernedød» kommentaren…

Selv om Spettet er flink hadde han hatt bedre avkastning hvis han hadde satt pengene sine i indexfond de siste 10 årene. Spettet har tapt seg med årene da han sitter med for «mye» cash…

1 Like

Jeg har tenkt i samme mønster med TSLA også, uten videre hell, men en gang får vel jeg også rett?

Alle ønsker at Tesla skal lykkes, alt fra småinvestorer til myndigheter som subsidierer grønne bransjer med skattepengene våre😂

Never short a dream.

5 Likes

Hva skjer hvis Magnus Carlsen stryker med eller slutter å være god i sjakk el? Virker litt skummelt med en aksje som er knyttet så tett mot én bestemt person.

Nå har vel både Elvis og Buddy Holly solgt flere plater etter sin død enn når de var i live. Magnus er «bare» et ansikt utad.

Chess24.com er allerede topp 3 sjakk nettsted i verden, i tillegg til dette kommer andre eiendeler, apper og nettsteder…

De har nok flere å spille på…

Eneste grunnen til at jeg vurderer aksjen nå, er Magnus som merkevare :slightly_smiling_face:

1 Like

Regner med du har kjøpt den fantastisk fine koppen de selger på Chess24 da.
image

Litt usikker på om de vinner så mange designpriser for den serien der :grin:

3 Likes

Köpte en liten liten post här -kunde inte låta bli :grin:

2 Likes

Seriøst overprisa opplegg. Jaja håper ikke folk taper mye penger her.

2 Likes

Haha støttekjøper vel da ikke kopper før jeg eier aksjen! Blir Remedy / wavefoil kopp før den dær iallefall :grin:

340 mill på bok, det alene forsvarer en mcap på 6,5 per aksje i cash.
Akkurat nå er selskapet priset til 782 mill sett bort fra kontantbeholdning.

Mye å sette seg inn i her med tanke på selskapsstrukturen. Ser i admission document at playmagnus omfatter en rekke underselskaper.

  • Chessable Limited
  • Chessable Spain S.L.
  • United Mind Sports Limited
  • Logical Thinking Limited
  • E-Learning Limited
  • Caroona Limited
  • Chess24 GmbH
  • ChessX SIA

Ikke gjort i en håndvending å sette seg inn i alt dette, og hva de ulike datterselskapene driver med; samt hva potensialet er.

Har du noe å føye til vedrørende advarselen din, evilfreud, annet enn inntekter per d.d?
Har du satt deg inn i selskapet? Jeg spør av nysgjerrighet, da jeg sitter på sidelinjen enn så lenge.

På generelt grunnlag har jeg ståltro på at sjakk kan bli en cashmachine, men jeg venter med å eventuelt bli aksjonær til jeg har fått mer kunnskap om alt de holder på med.

7 Likes