Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Hvor mye cash brenner de per kvartal ?

https://newsweb.oslobors.no/message/515056

Sitatramme

Har du regnet på tallene dvs. vekst og inntjening?

Du sa vel det samme om Kahoot for et år siden…

Jeg syntes Kahoot var dyrt.

Play magnus er bare latterlig dyrt.

Du kan jo se på tallene selv, er jo helt opplagt at de børsnoterer for å cashe ut fordi markedet er crazy akkuratt nå.

2 Likes

Sitatramme

Ja stemmer, men alt er relativt. feks. er også Embracer “dyrt” priset nå, Men siden ledelsen i Embracer er så dyktige på vekst er dette en god case.

Jeg tror at når Play Magnus legger fram gode resultater så vil vi få en reprising i aksjen

Hva var IPO prisen ? 24?

21 kroner

Mye av verdien er nok Magnus, men leste kjapt igjennom børsmeldingen.

De har økt prisingen 50% siden mars bare? + Mye warrants med strikeprice 16 kr ish for de som deltok i Mars emi om jeg forsto ting riktig. 20% utvanning.

1 Like

Det ser dessverre ut som vår venn Atle og hjelperne herjer i aksjen, tror vi får ganske lik kursutvikling som Mintra i PM. Det vil derfor bli kjøpsmulighet de neste dagene, før aksjen sakte men sikkert går mot IPO kurs på 21.

Jeg logger ut noen dager fra TI og XI forumet, tror jeg heller velger å kjøpe Svenske aksjer fremover, er lei av kursmanipulasjon…

1 Like

Kursmanipulasjon? Det kan ikke tenkes at markedsprisen/forventningene var for høye?

Her står det at selskapet omsatte for litt over 30 millioner i 2019, det er jo ikke så mye. Noen som vet tallene hittil i år?

Hvis du er interessert i historikk kan du lese deg opp i gamle Funcom tråder…

Emisjonen i Play Magnus ble overtegnet 5-6 ganger.

Da er det rart at kursen først går opp 20 prosent og så ned 40 prosent (20 prosent under IPO kurs) etter massive dumper og nedsalg. ASP er en mester i tilsvarende «pump and dump» som har blitt gjort i en rekke aksjer som Funcom, Bergen Bio osv…
Dette er som kjent helt «lovlig» på Oslo Børs…

Alle emmisjoner er overtegnet 5-6ganger. Men de sier aldri hvilken kurs de er overtegnet på.

Vi har sett masse svake IPOer de siste ukene, det er rett og slett for mange merkur noteringer. Og da blir de dårlige objektene lidene.

1 Like

Dette var en fixed price emi, så da var vel overtegningen på den kursen.

1 Like

Er enig i at det har vært mange Merkur noteringer, men at PM skal være spesielt dårlig/svak med 120% årlig vekst i inntjening, er jeg ikke helt enig i.-…

1 Like

Play Magnus sjef var gjest hos Hegnar i går:

Har du kommentarer @Evilfreud ?

2 Likes

120% vekst fra lite er ikke særlig imponerende…

Menmen.

1 Like

Jeg noterer meg at enkelte på XI som er kjent for å kjøre shorteangrep også synes denne er uforklarlig høyt priset.

Så får den enkelte avgjøre hva det kan bety.

2 Likes

Takk for opplysningen, men du skulle sagt i fra når kursen var på 24 pluss. Nå er det litt seint, eller skal kursen ned til null?

1 Like