Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Jeg aner ikke, jeg ser bare hva folk skriver på XI nå. Når listene over aksjeeiere i PMG kommer ( om en uke eller to). Så er det mye lettere å se hvem som evt herjer.

3 Likes

Dette vil jeg være med på, ikke for å bli rik, men litt interessert i sjakk og synes det er kult å følge med på Magnus.
Kom inn på 17,20, men beløpet er lite.

2 Likes

Det store spørsmålet er jo om veksten fortsetter :slight_smile: Betyr jo ikke (så veldig) mye om selskapet er dyrt basert på tallene i år hvis de klarer å beholde god vekst. Har jo sett dette i mange gamingaksjer også.

2 Likes

Joda, det er jo det man bør gamble på om man vil satse på aksjen.

1 Like

Ja måtte ha noe lodd i denne.slik jeg ser det i fremtiden så kommer de med større arrangementer med Magnus som trekkplaster kan det bli TV sendinger via appen hvor folk må abonere på appen så Kan du se alle kampene. Og som de sier hvis alle går inn i appen vil de utforske mer og kjøpe mer produkter. Noe av det som vokser mest er jo online spilling på gaming/fortnight etc. Det trekker enormt med folk som ‘bare’ sitter og ser på andre som spiller på YouTube. Dette er en gyllen mulighet og hvis dette er første sjakk app på børs kan servil bra. (kanskje kahoot kjøper dennopp) lol.

1 Like

Eg har ingen aksjer her, men skal lese meg opp litt i helgen.
Eg er ikkje så flink å bruke kalkulator når eg vurderer aksje, så den lar eg ligge.

Det eg føler kan trekke meg mot aksjen, er heilt klart merkenavnet «Magnus», og sporten sjakk som er stor i verdenssammenheng.
Pr idag så tenker eg aksjen ser forholdsvis dyr ut, men vekten framover mener eg vi ikkje skal undervurdere.
Magnus er jo ett av dei desidert største navna i sporten, og dersom, eller så lenge han selv presterer, så vil merksemda være stor, dvs at eg tror på stadig økt brukermasse etterhvert som store turneringer går av stabelen, men det vil være viktig at Carlsen fortsetter å prestere heilt i toppen.
Med jevnlige gode turneringer i spillet, og godt innhald med god kvalitet, så trur eg merkevaren Magnus her kan tiltrekke seg mangen nye brukere, og komme til gi stor vekst i årene fremover.

Pr idag er det stivt priset, men hvordan ser brukermassen ut om 1-2-3 år, det er jo der fokuset må være, og der tror eg på stadig økende tall

1 Like

Håller med. Magnus är stjärna inte minst här i Norge och även i världen. Så länge han gör det bra är han en bra reklampelare för eget varumärke. Men väldigt svårt att svara på åt vilket håll det går. Som mycket annat.

2 Likes

Jeg har vært langtids investor i kahoot, og de og var enormt dyre for 2 år siden…
Jeg syntes det er enormt vanskelig og regne på det. Kost er samme om de har 1000 eller 100k abonnenter og hvis de blir store og får kapital kan de kjøpe opp(som de har gjort). Ved lansering i Asia og India ikke minst som Magnus er så kjent så der, har denne aksjen det lille ekstra som jeg tror trengs. Kjøpte på dippen nå, det pleier ofte Ok komme en slik første dag. Så får vi se hva som blir første platou. (De sa jo q4 var fantastisk vekst år i fjor)

3 Likes

Magnus Carlsen spiller på Norway Chess nå:

Da ble det jammen noen aksjer mer etter å ha studert og lest litt i helgen. Fikk aksjer til 16.9kr. Tror dette kan bli veldig spennede frem over. Jeg er altid fasinert over at folk vil ha emisjons aksjer til 21kr men når de blir billigere og koster 16,90kr så vil de ikke ha. Markeded for sjakk er jo stort og veldig voksende. Jeg var inne og lastet ned app og så på Chess 24 https://chess24.com/en/dashboard
Det ser meget bra ut og klarer de og holde media flyten oppe og når de nå har kapital kan de i hvertfall utvikle og skape nye ting. Har tror på dette kun er nedsalg etter merkur notering.
Og live på You Tube om 5 dager:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6mvmn4fNro

2 Likes

Ja, alltid mange som skal ut ved notering, så må aksjen stabiliseres litt før den finner fote. Kjøpte Mintra på torsdag, fredag var den oppe i 8.70, ned til 8.10 i dag, og emisjonskursen var 9.70, så ikke så mye igjen etter å ha vært nede på 7.30. Ser Play Magnus har falt enormt mye mer fra IPO kursen, men ser ikke bort fra at den kan komme opp dit igjen med tid og stunder… :slight_smile:

1 Like

Kjøpte meg inn i denne i dag, har tro på at denne kan overraske etterhvert…:).

1 Like

Det er vekstmuligheter her. Det trygge vil vel være å vente en stund til før man tar et lodd. Jeg er veldig usikker på hvordan den skal gå de første1-3 måneder.

1 Like

Av andre aksjer som jeg har sett så har det som regel stoppet opp på 15-20% ned, for så og ha en rekyl opp og så stabelisere seg til det kommer noe oppdateringer. ser jo at volumene synker kraftid hver dag så får bare håpe at dette er bunnen. (fra emisjon på 21kr så er det jo akkuratt 20% ned)

1 Like

Har troen på denne ja

1 Like

Aktiv kar denne Skorstad:

1 Like

Da forstår vi hvorfor det har vært ekstremt ned salg. Jeg tror det er totalt oversolgt og kan endelig begynne og danne en platou. Se på Kahoot. Hvis du klarer som software selskap og få inn kapital og kjøpe opp strategiske apper kan du virkelig tjene gode penger på spill og utdanning. Det er ingen ting i veien for og gå inn på andre spill på sikt. Nå har de hatt en emisjon og fått 300 mill og får de litt bra resultatet og mye media nå på neste Tour Magnus så kan verdien stige og nye oppkjøp og emisjoner. Helt genialt denne. (Se opp for oppkjøp på sikt her)

1 Like

Jeg har sett litt på historien på Kapital utvidelsen fra dokumentet. Her ser en at de startet med 113k Aksjer til kurs på 1kr (113k Investert 2013) så hadde deførste emisjon emisjon (1150kr 164k aksjer (188mill investert) 2016) så var neste i Mars 2020 (90k aksjer kurs 1460kr investert 131mil ) og nå siste Oct (160k aksjer a 21kr 336 mill investert) Så totalt investert i aksjer er 655 mill. Så hvis en tenker at verdien på aksjen kun er 800 mill nå så er ikke dette en ekstremt dyr aksje. Tenk alt de har bygget opp over de siste årene og hvor poulær Magnus har rukket å bli. Jeg er ganske sikker på at verdien her er ekstremt lav og at denne vil komme enormt. Straks ett hus ser på denne og setter kurs så vil den gå rett i været. Nå starter jo Tour Magnus om 3 dager så da blir det spennede og se hvor mye folk som følger med og mediaoppmerksomheten det får.

2 Likes

Play Magnus AS (PMG-ME) - NRK and TV 2 buy the Norwegian broadcast rights to the Champions Chess Tour

3 Likes

Dette er jo bare fantastisk. full dekning av hele Tour og masse media. Antar at det vil nevenes mange ganger at selskapet er på børs og hvor stort marked dette er. Se på volumene ved fall er ekstremt små og. I går var det omsatt for 1,6 mill. Her tror jeg det virkelig er en mulighet og komme inn billig (Emisjon var 21kr så 20% ned pgr lave volumer) Stall tipset i dag.

4 Likes