Ser ut til at de er godt i gang med å kjøre tv rettigheter og skape inntekter av dette. Tror det er et stort udekket potensialet der. Online turneringer er i ferd med å bli større og større.
Det er i kommersialisering av turneringer den potensielle indrefileten ligger, tror jeg.
Tror denne har blitt solgt ned helt feil og er en enorm mulighet på sikt. De trenger en stor investor då er det dobling tror jeg. Hvis ikke Jan oppkjøp være en realitet.
Play Magnus AS (PMG-ME) - The trading platform Skilling enters into partnership with Play Magnus
Voldsomt nedsalg i dag… Kan ikke skjønne at 13.5kr ikke er en fantastisk ingangs kurs. Så jeg handlett mer. Med nyheter om TV2 og NRK og inntekter fra spilleselskap og ikke noe negativt så syntes jeg det er rart. Ser og at volumene steg godt når den komm ned til 13.50kr (Det betyr jo at det er noen store som fortsatt skal ut, heldigvis er det noen nye som vil inn.)
Er mye på Merkur som blør skikkelig i dag, sitter på ett par av de selv…
Veldig mye selloff idag, spesielt på ME aksjer som gjerne har noe stiv prisning.
Ja jeg har merket det… Som jeg skrev over så har Play magnus fått inn 650 mil i kroner investert siden 2016, og nå verdsettes de til 700 mill. Og mesteparten er siste 6 måneder er det hele 467 mill i cash. Så snart kjøper du aksjer til Cash verdien som er lagt inn. På sikt må jo dette være en god deal så lenge de klarer og expandere. (Gleder meg til og se effekten av denne Tour en, hvor mye får de fra NRK/TV2 osv, og hvor mye får de fra spille selskapet ? Men jeg har spart litt krutt tilfelle vi ser 12 tallet…
Ser vi 12 tallet kjøper jeg playmagnus jeg også!
Det håper jeg inderlig ikke for Nervenen mine…
Alt fall har vært på 2-3 mill aksjer på et selskap verd 7-800 mill. så jeg er ikke for bekymret.
Og bare gode nyheter, tydeligvis ikke gode nokk… Jeg dobblett antallet i dag på 13.40 og 13,50 kr…
Helt sikker på at de har 467mill i cash?
I hvertfall slik jeg har forstått det. Se side 49 på Børs melding attachment. (Kan være jeg var full men får jo stå ved mitt) De har jo brukt litt penger med tror ikke det er mange titals milioner…
31.12.2019 Cash in Dollar 2.147.000 $ 20 mill nok
Så hadde en emisjon til 1460kr 90k aksjer = 131 mill Mars 2020
Så hadde de 160k aksjer til 2100 = 300 mill Sep 2020
cash ca 450k mill. (Så regnet jeg bare samme de andre emisjonene som er gjort før det og ser at totalt investert capital er ca 650 mill)
file:///C:/Users/mlarsen/Downloads/Play%20Magnus%20AS%20Admission%20Document%20(2).pdf
Utdrag siste emisjoner:
23 March 2020 Private placement and conversion of convertible loan
91,620* 369,012 1,460.00 1.00 369,012
16 June 2020 Private placement 9,826** 378,838 1.00 1.00 378,838
2 October 2020 Private placement 142,500 521,338 21.00 0.01 52,133,800
Kjøp etterfulgt av anbefaling på Aksjesladder regner jeg med…
Tvilsomt, men portisen min er jo offentlig
Desuten, 52mill aksjer, 12kr stk = 624MNOK i mcap, med 467mill i cash begynner ting å se ok ut om man har tro på vekst.
For dere som tenker på og kjøpe eller enda verre dere som tenker på og selge. Etter og ha lest Playmagnus dokumentet som ble gitt ut med børsnotering kan jeg gjentaa de beste tingne:
Siden all info er fra 2019 (Årsresulatet osv) er det ikke gitt ut noe 2020 resutatetr etter Corona. Men som dere ser siste linjen så skriver de at trafikken har økt med 75% i forhold til i fjord. så enorme vekstmuligheter. Så har du Magnus Tour og TV rettigheter. Så her er det bare for Play magnus og fortsette med det de gjør og få betalt for tjenestene sine. kun ett par uker til Q3.
7.1 Market overview
7.1.1 The chess market is growing
In 2012, AGON and Yougov conducted a study that estimated 605 million people worldwide play
chess at least once per year. 4 Adjusted for population growth, this figure would today reach at least
650 million people who play chess at this level of frequency. The chess market is increasingly shifting
to digital platforms, which makes the game more accessible to a wider audience, driving market
growth. Today, more than an estimated 70 million people have created an online account to play,
learn or engage around chess.
5 Based on the growth of traffic measured through traffic comparison
sites, over the last few years the online chess market has been growing at an approximate CAGR of
15%, however it has been significantly higher in 2020. At the end of H1 2020, monthly traffic to chess
websites has increased 75% compared to the end of 2019. 6
Jeg har da gått igjenom alt og ser at noe av de kontantene er brukt til og betale lån for kjøp av selskaper. Så jeg fant i dokumentene følgende info:
De har betalt ned all gjeld og har nå kjøpt opp og eier: Chessable Limited, Chessable Spain
S.L., United Mind Sports Limited , Logical Thinking Limited, E-Learning Limited, Caroona Limited, Chess24 GmbH, ChessX SIA
Så inn i denne verdien til selskapet er det en kost på 6,655 000 $ for Chessable og 12 600 000$ for Chess 24. Disse ble betalt med litt cash men mest aksjer. så det er jo ca 190 mill + de 340 mill cash + de andre selskapene som har verdier so de har utviklett selv. Så her er det i hvertfall verdier.
Mest spennede er jo at inntekter 2018 var 577k$ 2019 var 2925k$ over 500% økning, + 2019 kjøpte de opp masse selskaper og har nok ikke fått et helt år men inntekts økning for de kjøpene.
Så Q3 omsettning vil nok gå kraftig opp (Selv om de har brukt en del penger på merkur notering og oppkjøp og forbedring av produkter) Tror dette blir kjempe spennede.
9.5 Overview of available working capital:
The Company’s current cash position is approximately NOK 340 million.
9.6 Borrowings
The Company currently has no borrowings.
Play Magnus AS (PMG-ME) - Notice of extraordinary general meeting
Anbefaling fra Megler som har troen. (Ikke bare meg nei)
Tror på sjakkeventyr
Hans-Marius Lee Ludvigsen leder fondet DNB Nordic Small Cap. Han har plukket ut følgende:
Play Magnus
Vi har vel ikke lov til og kopiere men gjengi med egne ord. Det han sier er at han har veldig troen på på selskapet i og med at play magnus har 40 mill registrerte kunder og en liten andel betalende per nå. Men hvis de klarer og nå målet om 60 mill dollar omsettning i 2025 vil ikke kursen være der den er nå.
Dette tror jeg er en veldig god plan. Når aksjene blir for billige bør selskapet kjøpe tilbakers aksjer.
Spesielt med så lavt omsettnings volum.
Fredag kaller Play Magnus inn til ekstraordinær generalforsamling. Der foreslås det at styret får fullmakt til å kjøpe tilbake selskapets egne aksjer.
« Styre er av den oppfatning at prisingen av selskapets aksjer i perioder vil være attraktiv. I tillegg til at det er ønskelig å kunne erverve egne aksjer som hel eller delvis finansiering av mulige oppkjøp », heter det i innkallingen.
Når et selskap kjøper egne aksjer blir det færre aksjer i omløp. Når aksjekapitalen reduseres for kjøpet av egne aksjer får øvrige aksjonærer større eierandeler i selskapet.