Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Ser ikke ut som Play Magnus har eierinteresse i Netflix serien dessverre:

Det blir litt som sammenhengen mellom Lego Movie og LMO spillet til Funcom, som ikke var noe suksess…

Jeg avventer ny inngang til sektorrotasjonen er ferdig på nyåret.
Det kan også hende jeg kjøper meg inn igjen før da PMG er en spennende case…

Hvis du ser på sitatet fra Silvertailfox som kommer fra CPO i Play Magnus:

Chief Product Officer for Play Magnus Group Gerald Tan comments : “Our app products have grown significantly over this period, especially our learning app Magnus Trainer – Learn & Train Chess, on iOS, which has seen over a 300%+ increase in installs over the past 30 days.”

Så i motsetning til Lego Movie så er det her en målbar og klar forskjell. Jeg er enig i at normalt sett så kan slikt være misledende, men i dette tilfellet virker det som tallenes tale er rimelig klar. Det kan naturligvis være at det daler igjen etterhvert, men dette ser ut til å ha en ganske tydelig efffekt. Så må en heller gjøre en vurdering på om dette er nok til at en tror at dette vil gi betydelig verdi for selskapet. Jeg heller mot at generelt sett så er trenden klart i økende favør i forhold til den globale interessen for sjakk.

3 Likes

Jeg er så enig i Laplagam

Hvis en ser på Chessable (Som er gullgruven for play magnus) så har jo de en viss % av nedlastingene som betaler, hvis den går opp 113% Betyr ikke dette mer kostnadder for play Magnus men alt ekstra btyr enormt for inntektene. Hvis den % satsen er 2% og 113% økning så er jo det enormt mye på bunnlinjen. (De trenger ikke mer folk og håntere 113% vekst ettersom alt er en app) Så alt handler om nedlastninger og så øke betalere. Nå er det jo Bonanza så håper de får folk til og kjøpe 12mnd binding med en gang. :grinning:

Chessable also told TechRound that they saw a 123% growth in revenue up to September. “We expect the figures that include the last quarter in which The Queen’s Gambit became a global hit and our Champions Chess Tour starts to be through the roof.”

En solid mnd etter en litt hard start. Nå ser en meget finntrend og i dag opp 5.7% på en dag på stigende volumer og all time high. For de som kan teknisk så burde dette være ett ekstremt solid tegn.

Som sagt med alt fokus og tour Magnus på tv2, eurosport og utallige sendere på twitch.

Og så kommer bonusen meg netflix som øker nedlastninger med 300% på play Magnus. Gleder meg som en unge på julaften på neste oppdatering fra selskapet.

Sikkert ingen der som har hørt om Magnus, vel?

3 Likes

Og med Chess Champions tour samtidig antar jeg det blir god butikk for play Magnus. Og ikke minst merkenavnet til Karsen vokser i verdi for hver dag.
Nå er han klar for finale i dag :+1:t2:

1 Like

Hej! Någon som har länk till Prospectus fra IPO?

Champions chess Tour:
Snakk om spenning til siste dag her. Uavgjort etter første dag. Dette er jo bare fantasisk underholdning og for de som ikke har sett det. Jeg lastet ned Twitch på Apple tv så kan du se alt live (Søk Champions Chess tour) med komentarere fra folk på siden og studio med:
Live commentary by David Howell & Jovanka Houska & Kaja Snare

Magnus Carlsen and Wesley So tied the first day of the Skilling Open final 2:2 after an incredible exchange of blows. Magnus ground out an advantage and then finished off the first game in sparkling style. It looked to be his day when Wesley missed a big chance in the next game and was getting tortured again, but suddenly Magnus fell into a mating net. The World Champion recovered to win Game 3, but Wesley had the last laugh in the final game of the day. The $30,000 winner must be decided on Monday, when Magnus can wrap his own 30th birthday present.

Link til IPO: (Du finne alle slide dokumenter på Oslo børs)

2 Likes

Play Magnus AS Admission Document.pdf (2,8 MB)

Viser styrke nå…

Opp 10% i dag. Tenk hvis de følger opp med oppdatering på Tour hvor bra den har gått og med antall nedlastinger…

og litt mer anbefalinger:

3 Likes

Imponerende oppgang idag, lykke til for dere som er inne. Jeg hadde tenkt i å vekte meg opp i PMG i løpet av desember, slik at oppgangen kom litt for tidlig for min del…

1 Like

Jeg syns det ser bra ut enda jeg. Stiger på høye volumer. Etter gårsdagen og hele første runde meg Champions tour tror jeg virkelig de begynner og få vist seg frem som en mer profesjonell aktør som satser. Og ha så flaks med Queens gambit på toppen av dette midt i Corona og nå snart jul. Får håpe vi kan få noe info fra selskapet så vi Jan holde momentan i oppgangen. Jeg tror ikke dette er slutten men heller begynnelse på noe nytt stort.

1 Like

Play Magnus (PMG) - Airthings enters into partnership with Play Magnus

Meldepliktig handel

Dette er jo kjempe spennende at de kjøper seg opp og ser store muligheter med play Magnus. Dette er ett veldig bra tegn i riktig retning. :point_up_2:

Her har du nok misforstått. Investinor flytter bare aksjene sine til en annen juridisk enhet, så dette er helt nøytralt i mine øyne. Investinor driver bare med investeringer i tidligfase, så de er nok ikke ute etter å kjøpe mer i PMG.

Men for all del PMG er et spennende selskap, og blir helt sikkert bra på børs med tid og stunder.

2 Likes

Ja ser den, jeg trodde de kjøpte opp ner pgr store volumer i dag og oppgang på 10% + men men god oppgang og bra eiere er det. :+1:t2::joy:

Play Magnus (PMG) - The Queen’s Gambit Surpasses World Championship Impact

1 Like

Play Magnus (PMG) - Julius Baer partners with Play Magnus for the Champions Chess Tour

1 Like