Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Podcast for investorer

De podcastene jeg hører på for tiden er:
Animal Spirit, Invested, The Investors Podcast, og Invest Like The Best.

How i Built This er også veldig interessant! Så pdx nevnte den litt lenger opp.

1 Like

Danny Moses kjent fra The Big Short er en podcastpersonlighet!

1 Like

Fra biotechtråden

1 Like

Sissener i siste episode av pengepodden

Peter Warren i siste podcastepisode slakter meglerhus som kun tar med sine favorittkunder i de beste emisjonene så de kan gjøre en rask flipp.

2 Likes

Peter Warren som ble avskiltet fordi han drev uberskittent spill med klienters midler… jaja.

Merker det er vanskelig å bli mer hyklersk :stuck_out_tongue:

1 Like

Har merket at du har en voldsom brodd mot warren, er det fordi du er på Team Pirato? :smiley:

1 Like

Der tror jeg du tar feil. Hvis jeg husker rett var det ikke Warren som hadde skyld i at de mistet konsesjonen, noe han også ble frifunnet for i retten.

Edit: Saksøkt for 200 mill. – blankt frifunnet | Finansavisen

Han ble avskiltet og har aldri fått konsesjonen tilbake igjen. Såe… frifunnet for alt? tviler.

1 Like

Tenker det er en grei motvekt å komme med når han er ute å bjeffer. Siden… ja… han hadde alt annet en rent mel i posen sin.

Er det denne saken du mener?

Pirato er jo også dømt for ting liksom. Kan ikke se at dette har noe med saken jeg lufter over sånn sett

Er den saken hvor han ble avskiltet jeg tenker på ja.

Avskiltet er det en bil det er snakk om?

De var i en konfliktsituasjon, pengene ble overført til et advokatselskap, og det ser ut som kunden det er snakk om aldri fryktet at de ikke ville få tilgang til penger de hadde rett på?

Virker ikke akkurat superalvorlig, høres mer ut som noe i grenseland mot det burry gjorde

Var nok en opphetet situasjon, men Warren mistet jo konsesjonen og har aldri fått den tilbake igjen.

Akkurat det er udiskutabelt. Men han har jo fått fortsatt drive med finans på egen hånd

https://web.archive.org/web/20140305081345/http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2764627.ece

Det trenger man vel heller ikke konsesjon for, å forvalte egne penger.

1 Like

Selskapet som mistet konsesjon, ikke Warren. Ser ut som Warren selv ble blankt frifunnet og fikk erstatning: