Forhåpentligvis kommer Nokia med Smartphone med TLens snart😊
Hvem som kommer med den er uvisst å si, men at det kommer telefon med TLens, det tror jeg kan skje raskere enn noen av oss skjønner.
Se på den siste smartklokken. Dette firmaet var ikke på listen til poLight tidlig høst 2019 og nå har de lansert smartklokke med TLens allerede. Hvor mange telefonprodusenter har latt seg imponere av TLens? Har Xiaomi allerede TLens på plas i den som blir lansert førstkommende torsdag? Tror jeg må sikre meg en kartong god champis til å ha liggende klar på kjølen.
Vi lever i en særdeles spennende tid!
Er det forventningen om TLens i den kommende telefonen som driver kursen idag ?
Det, sammen med forventninger til tall på fredag, kanskje?
Jeg er uansett all out og takker for en himmelsk swing-trade med Funcom gevinsten
Lykke til alle som sitter videre!
Er på ingen måte ekspert på PLT, men de har nå innpass i 2 smartklokker. Blant annet hos Xiaomi.
Xiaomi er 5. Største produsent av smarttelefoner. Får PLT innpass i en av 13(!!!) mobilmodeller (ulike selskap) som tester ut linsen er potensialet enormt.
PLT tjener rundt 12kr per linse de selger, og det produseres årlig 1,5 milliarder smarttelefoner. Bare ensifret prosenter av dette markedet vil gi enorme inntekter til PLT.
I tillegg til smarttelefon og smartklokke testes linsen i smartebriller av Microsoft, barcode lesere osv. Potensialet er enormt for et selskap som med nåværende kurs er verdsatt rundt 700 mill! Her er det bare å holde på aksjene, og virkelig gratulere dem som kom seg inn under 10kr i fjor sommer!!!
Aksjen stiger fordi den er i ferd med å ta store andeler av smart klokke salget for barn i Kina. Der selges det 40 Mill klokker årlig. De har stort sett crappy kamera. Nå har to utfordrere i dette markedet t lens. De andre modellene blir dårligere enn disse så det skapes fort ett press… når man får første mobil med t lens skapes dette i mobil markedet osv. Nå er det svært tidlig og det kan hende man har sjans til å være med før det blir en enhjørning. Jeg har troa på ca 2 milliarder i mcap ved signering av en Xiaomi mobil. ( Verdens 4 største produsent) ! De tester garanter og blir ikke overrasket om de lanserer i år med t lens.
Grattis! Bare å lete etter nye muligheter
Det er ikke for sent… snarere kan det være tidlig i prosessen… Tiden vil vise hvor stort gjennombruddet blir. Men nå er det tidlig…
Aksjen stiger fordi en del investorer anser de to designwin som et gjennombrudd for TLens i et marked som omhandler en rekke forskjellige duppeditter. Smartwstch og mobiltelefoner er bare en liten del av det totale markedet TLens kan betjene. Det er vel mulig at investorene og så har begynt å skjønne at poLight ikke bare leverer en linse, men en revolusjonerende linseteknologi. TLens er intet mindre enn en disruptive teknologi. Smak på den. At noen selger seg ut på disse nivåene skjønner jeg lite av, men den enkelte for stå for de valg man gjør.
Har realisert 130% i denne på trading i år, så jeg er mer enn fornøyd. Ser hele tiden etter anledningertil å øke det, og er rimelig sikker på at jeg kommer til å få mange muligheter
Det tror jeg du har helt rett i. Og Xiaomi er allerede så tilfreds med TLens at de har benyttet den i smartwatch. Da er det neppe TLens sine kvaliteter som gjør st de eventuelt ikke benytter TLens i en smartphone.
Faktisk er jeg ikke fremmed for tanken om at det innen to døgn ligger en børsmelding som informerer markedet om at TLens nå er lansert i den første smartphonen. Og dersom jeg har rett i det, da blir det full fyr i huset…
Innen noen uker, tenker jeg mld om Smartphone står i børsmelding😊
Ja uker eller noen måneder. Det er ikke hver dag det lanseres. Men jeg er usikker på om den mobilen det gjaldt i høst ble skrinlagt eller bare utsatt? For meg virket det som mi alpha. Men noen andre.mente det var en annen.
Syntest bildet av camera illustrasjonen minner mye om en TLens illustraasjon fra deres smartwatch😉
Aksjen som aldri slutter å gi
Så har kursen inntatt 90-tallet på høyt volum. Oppturen skyldes hovedsakelig to designwin og tiltroen til hva dette har å si for innslaget til andre produsenter.
Fortsatt hersker det en viss usikkerhet til hvorvidt produsenter av smartphones vil ta i bruk TLens. Den usikkerheten tror jeg er fullstendig unødvendig. Vi vet at Xiaomi har hatt TLens til en seriøs uttesting og gjennomgang og at dette selskapet har funnet linsen verdig til to smartklokker. Men jeg tror nok at Xiaomin også har tenkt på å inkludere TLens i sone smartphones.
Hvorvidt TLens er del av den mobilen som kommer i morgen, skal være usagt. Men når vi ser hvor raskt det gikk med den siste designwin, så vil jeg ikke utelukke at det kan skje, selv om sannsynligheten for en slik megapositiv melding er liten. Og sant og si så forventer jeg det ikke, men vil heller ikke utelukke muligheten.
Uansett så kommer Isaksen på podiet om knappe to døgn for å informere oss om tingenes tilstand i poLight. Og det vil være en underdrivelse å si at den mannen vil ha mye positivt med seg i manuskriptet.
Spørsmålet er om aksjekursen er kommet for høyt til å ha noe å gå på etter at Isaksen har sagt sitt. Det er en viss risiko for at det er tilfellet. Samtidig vil de rette ordene fra Isaksen kunne skyte kursen rett til værs. For det er relativt få frie aksjer i omløp. Mange av dem som er handlet denne uken er regelrett fjernet fra markedet for overskuelig fremtid. Jeg tror ikke jeg er alene om å ha plassert poLightaksjene mine på kistebunnen og kaster nøkkelen.
Lykke til resten av uken! Og la dere ikke blende av kursen, hold fokus på det fundamentale!
Helt fantastisk oppgang den siste tiden. Jeg håper og tror Isaksen vil komme med gode nyheter på fredag. Da spørs det om vi har blitt inkludert i mobil markedet eller om dette vil komme senere. For jeg mener bestemt at det vil komme. Takk for mange gode innspill underveis her på forumet. Jeg begynte med aksjer for første gang i fjor sommer og polight ble jeg tipset om på forumet. Jeg hadde litt flaks i noen, men endte som oftest i null. Da var jeg særdeles heldig som oppdaget polight så tidlig. Jeg lot meg heldigvis ikke bare drive av forumet, men selskapet. Men forumet har vært et fint tilskudd, spesielt med så edruelige skribenter blant oss.
Velkommen ombord, Simen. Vi får nok en meget hyggelig og innbringende tur med poLight.
Jeg er nå fullt inne her og har allerede fått med meg en liten oppgang. Jeg ser det er litt spekulasjoner om store nyheter på fredag, men det er vel bare en kvartalsrapport som blir lagt fram? Jeg har ikke noen gigantiske forventninger til fredagen, regner med at nyheter om at Tlens skal brukes i flere klokker/telefoner el heller kommer i en separat børsmelding i nær(?) fremtid.
Det som er spennende på fredag er : hvor mangen har flyttet seg fra POC til EVT🙂 Jeg tror dette vil skape blest om det er flere som er i EVT no😃