Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Ja, enig. Det blir ikke noe overskudd, nye kontrakter eller “designwins”, men ord om poc til evt el.
PS. Jeg skulle likt å se en slowmo guys video av linsa i action, ved siden av en vanlig linse. Hadde vært kult å se hastigheten og det tidsrommet hvor den stabiliserer seg.

4 Likes

Nei, direkte kursdrivende nyheter kommer nok ikke på Q4 presentasjonen. Men det er enda en dag før Q4 blir presentert. Hva som skjer i morgen er det ingen aksjonærer som kjenner til. Det trenger ikke skje noe, det er nok mest sannsynlig, men det kan skje noe. Vi får ta det som det kommer. To designwin hittil i år er godkjent.

Polight har vel ikke en linse med de spesifikasjonene? Der er bilde av linsen i min 10 pro. Telefonen virker tykkere noe som kan støtte plt.

poLight ASA - Commercial launch of TLens and increased probability of additional design-wins

image

Syns dette er litt drøyt? Er da nok av selskaper som har driftet underskudd i ørtens år uten at det her er noe problem? De siste nyhetene hva gjelder produktene burde vel tilsi at Polight kan være på veien til å bli lønnsom…

Det der blir jo bare en vits. Time will tell :blush:

Er jo en unødig smell, men joda time will tell.

Må si det er en imponerende selvtillit Skatteetaten viser her, men de har vel bedre krystallkule enn alle investorene og analytikere som følger selskapet. :face_with_monocle: Vi aksjonærer kommer vel også til å få endret våre ligninger ettersom vi har ført opp dette som aksjer, også viser det seg bare å være “ikke kommersielt tull” i følge disse besserwisserne :grin:

Må jo være utrolig deilig at disse ordrene har kommet og at inntekter omsider kan begynne å komme!

1 Like

Jeg synes dette var unødvendig å gå ut med av skatteetaten. De har da ingen forutsetninger for å si det. Det blir ren spekulasjon fra deres side.

Ehmm… Hva er det her?
" CMOS image sensor is another critical part of the WiseEye 2.0 NB solution. To support the lean camera design and high-quality image needed for thin bezel laptops, Himax has made a 2-in-1 sensor that offers the duo capabilities of high quality HD image capturing and ultra-low-power, low resolution visual sensing in one single sensor, the industry’s first with the innovative design. With this sensor, laptop makers can simplify their next generation product design and save costs by eliminating the need for an additional camera to provide context awareness for a better user experience. Himax’s sensor has also incorporated an RGB-IR design to enable Windows Hello facial recognition. This new 2-in-1 CMOS sensor is currently available for its partners/customers.

In addition, Himax recently announced the commercial availability of an industry-first ultra-low power and low latency, backside-illuminated CMOS image sensor solution with autonomous modes of operations for always-on, intelligent visual sensing applications such as human presence detection and tracking, gaze detection, behavioral analysis, and pose estimation for growing markets such as smart home, smart building, healthcare, smartphone
and AR/VR devices.

Himax is collaborating with leading partners within the ecosystem to reduce time to market for intelligent edge vision solutions. Notably, the Company is working closely with Google and has become the reference design for its
world-leading TensorFlow Lite AI framework targeting low power edge devices.

For the traditional human vision segments, Himax sees strong demand in notebooks, where the Company is one of the market leaders, and has experienced increased shipments for multimedia applications such as car recorders, surveillance, drones, home appliances, and consumer electronics, among others. Additionally, Himax has seen increased shipments and new design-wins in the automotive segment covering before-market solutions such as surround view and rear-view camera. " https://www.voxel.at/voxel/aggregator/categories/1

Kan godt være det ikke er noe i det som står her, men jeg er ikke så god på det tekniske at jeg evt kan luke den ut.

Edit: Er CMOS dagens kameraløsning?

1 Like

Her må vi grave litt🤔

Jeg var muligens litt rask med å dele. Ser de skriver sensor fremfor linse, men her kan jeg aaaalt for lite til å konkludere med noe som helst🤷🏼‍♂️

1 Like

Vi får forhåpentlig svar på dette ila morgendagen🙂 Sendte mail til Isaksen med spm om dette var konkurerende tek🙂

3 Likes

Fikk svar no🙂

Hei

Nei, slik jeg leser det er dette en spesiell billedsensor. Vi leverer en linse/aktuator som endre optiske styrke/fokus

3 Likes

Ned å lukke gap ser det ut til.

3 Likes

Er muligens en blanding av usikkerhet tilknyttet melding fra skattevesenet og det som foregår i asia vi ser her nå.

Rundt 66 som er bunnen i diagrammet? Får prøve litt bunnfiske…

Bør være en del støtte der i området ja, spørs hvordan volumet utvikler seg.
Større pullbacks har vært i størrelsesorden -30-48% fra topp.

-30% samsvarer med 66 området
-48%+ samsvarer med 46 området og bruddet ut av den store konsolideringen.

1 Like

Trenger litt action igjen :stuck_out_tongue:

1 Like

Og action :wink:

1 Like