Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Noen som vet hva neste motstandsnivå er?

Helt klart spennende med poLight, og vurderte denne en stund… men synes det er rart at den er verdt så mye før de har begynt å få inntekter fra større kunder… det har vel heller ikke blitt bekreftet hvem den større smart telefon kunder er, og selv om det blir spredd rykter om iPhone, så ser det ut som det kan være OnePlus? Hvor mye salg forventer dere av OnePlus og er det bekreftet at det er ~10 kr per sensor de vil få?
Det har også blitt gjort en ny utvikling for å endre formfaktor til smart telefon, og det synes dyrt å måtte starte ny utvikling for hver applikasjon.
Men heier jo på alle norske teknologi eventyr, så håper absolutt det går veien!

Selv har jeg endt på at jeg syns Elliptic Labs (som jeg allerede hadde aksjer i når jeg vurderte poLight) har mye mindre risiko, en mye større kundebase og er nærmere store inntekter. Så jeg har holdt meg til de… og selv om det per nå har vært bedre utvikling i poLight sin aksje, så tror jeg snart flere vil oppdage Elliptic Labs.

2 Likes

poLight ASA - share capital increase registered

Jeg ser på Polight som et nærmest binært case. Enten blir det knallsuksess eller så mislykkes de…(selv om de allerede har noen mindre designwin og salg). Gravene på Shareville har dokumentert så mye potensiale i denne at sannsynligheten for suksess er stor etter min mening. CEO ga også tydelige signaler om innpass i mobil på Q4.
Anbefaler de som er interessert å lese seg opp noen timer på Shareville eller FA.

6 Likes

poLight ASA - follow-up purchase order for barcode scan engine product

Helt insane utvikling

Over 100kr siden eg såg på denne, men neida, kjøpte ikke, grattis til dere som har vert med :euro:

2 Likes

ja er vel fortsatt potensial her da mulig samarbeid med Oneplus ikke har blitt offentligjort enda. Vi får se.

1 Like

Er det bekreftet noe pris og bruttomargin pr enhet? Ser bruttomarginen svinger veldig mellom 19 og 20.

Vow, for en aksje, etter å ha fått med meg dette svært interessante innlegget fra @Ultimax for 3 uker siden, takker så mye for det. Den har den gått 50% og gjør nye 10% hittil i dag. Litt pussig at det har vært helt stille her siste 6 dager, I andre tråder skrives det haugevis av innlegg på små bevegelser.

6 Likes

Syns jo bevegelsene er litt hinsides her også, finner det litt spesielt at den går så mye og forventer selv en korreksjon ned men hvem vet.

3 Likes

Myragubben som skal ha æren :sweat_smile:

Dette er veldig interessant! Les de nederste linjene…

5 Likes

Har vært med på denne reisen. Første aksjer ble kjøpt juni 2020. Husker jeg lurte litt på gå all in da.

Kursen har gått noe helt hinsides og prises allerede som om de har fått en ordre på 10 mill linser. Mener det er en risikoaksje så lenge vi ennå ikke har Design Win i telefon, selv om det unektelig er stor sjanse for at dette kommer i løpet av et halvt år.

Det er muligheter for paradigmeskifte på frontkamera. Skjer dette er aksjen billig i dag.

Anbefaler Tekinvestorer å sette seg inn i selskapet. Les Myragubben og Kramz på shareville og FA.

2 Likes

“This means, in terms of overall volume, that OnePlus is being bested by its Oppo and Realme siblings (companies that have all stuck to their low-cost philosophies), and it’s even selling fewer smartphones than the likes of Lenovo and Techno”

Kan ta lang tid før de har solgt 10 mill linser til OnePlus! Om det i det hele tatt er poLight som leverer denne “bionic lens” som er oppgitt… stod vel T Lens i en annen artikkel, men det er fortsatt ikke bekreftet…?

Oneplus og Oppo har samme R&D avdeling, så innpass et sted drar nok med seg mer. Det er også vanlig å teste ut slik tech i en high end-modell først, før det evt. kjøres ut i standard high volum modeller. Hvis tech verifiseres av en av de store, så er det uansett et godt tegn. Men som du sier, det har fortsatt ikke blitt bekreftet.

1 Like

Tror strategien er å selge en toppmodell noen tusenlapper billigere enn Apple og Samsung. Sist modell hadde ikke like godt kamera som dem. De har nå inngått samarbeid med Hasselblad for mer naturlig farger. De skryter av best vidvinkel og Sony sin sensor. Som kommer i den nye 9-serien 23. mars.

I tillegg skryter de av frontkameraet som skal så fort som mulig på markedet. Som vi tror er Polight.

De skal skyte inn milliarder i kamerautvikling de neste årene.

Dette tror jeg er for å ta opp kampen med Samsung og Apple. Så gjenstår å se om Polight blir den del av det og om de lykkes.

Stikkordet er tror, og spørsmålet er fallhøyden? ev oppsiden?

Å kjøpe nå ville jeg aldri våget. Men beholder det jeg har. Om det går uker uten andre nyheter enn småordrer, regner jeg med det kan sige ned mot 100-tallet igjen. Men en melding om gjennombrudd innen smarttelefoner kan bli hyggelig, selvom nok mangedobblingene ligger bak oss.

Det tenkte eg for 50-100 og 150kr siden og