Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

I rest my case…!

Tror meg sikkert ikke. Men på bakgrunn av denne debatten solgte jeg plt og kjøpte mpcc. Flaks kan du si.

1 Like

Ja, det var bra timing! :clap:

PLT kan jo selvsagt lønne seg på lang sikt, men det tar jo noe lenger tid…

Innen bilde behandling i mobiler, AR osv har jeg selv satset på Image Intelligence, som har gått veldig bra siste uker :blush:

image

2 Likes

Avventer denne inntil en potensiell emisjon er gjennomført/avverget. Blir spennende å se utviklingen fremover

Ja det blir spennende å se. Tror nok også en emi kommer, så spørs det om den kommer for vekst/utføre større kostbare prosjekter eller om det bare er ‘vi må ha mere penger’. Tror det kan ha endel å si for hvor mye kursen eventuelt kan smelle på bakgrunn av det.

Men kan også komme DW annen mobil + feks AR før den tid som drar kursen høyere enn den er nå. Tiden vil vise. Spennende case på lang sikt mener jeg uansett dette er, kort sikt derimot vil jeg si meeget risky og usikker.

PoLight har kommet inn på Investtech sin «Svarteliste»:

Hehe ja mens forrige uke var de på topp 5 ‘løp å kjøp’. Hadde aldri kjøpt noe basert på den listen der :stuck_out_tongue:

1 Like

At den var på «løp og kjøp» nettopp var ikke så ulogisk utifra det tekniske. Det brå fallet kom av en børsmelding ut av det blå. Slikt kan man ikke fange opp verken med teknisk eller fundamental analyse.

1 Like

Helt enig i det, og når den nye børsmld om design in/design win i neste telefon kommer er den sikkert på løp å kjøp igjen, men da til 180+ kurser plutselig.

Føler disse analysene er gode på hva som har skjedd f.eks i polight :joy: Dessverre skremmer mange slike analyser småsparerne.

Det er sikkert nyttig i store verdiaksjer.
Men synes det er merkelig om noen av de med størst post selger seg ut av PLT når Investtech sier selg… Så når det er store overskrifter i Finansavisen er det lett for småsparerne å bli påvirket. Da uten å satt seg godt nok inn i caset. Da tenker jeg spesielt på PLT, som jeg selv eier.

Synd at Finansavisen, E24osv gir Investtech så mye oppmerksomhet og makt.

Jeg er ingen ekspert, tenker bare høyt :relaxed:

1 Like

Ser ut som rykter angående OP10 med “Bionic lens” starter å spre seg. Spekuleres da i om det kansellerte telefonprosjektet var Oneplus 9T som trolig ikke blir noe av og at dermed Tlens blir med OP10 som kommer til våren. Er det hold i de ryktene der blir det en fin reise til vinteren på denne aksjekursen :slight_smile:

2 Likes

Mye i denne aksjen virker å være priset ut fra nettopp det, rykter…

Ut fra børsmelding forrige uke hørtes det ikke ut som selskap med kansellert modell allerede vurderte å ta det inn i neste modell.

“The same OEM still express interest in TLens and will likely consider using TLens camera module for future smartphone releases. However, this is still to be decided.”

Har du lenke til hvor “Bionic lens” nevnes ifm OP10?

1 Like

Ja vekstaksjer generelt prises jo ofte på rykter. Derfor risikoen også er mye større om det ikke infris.
Her er en video hvor Bionc lens nevnes. Det er bare rykter og her tror de det er bak kamera (mens Tlens foreløpig bare er klart for små kamera eller selfie, men det trenger jo ikke være riktig at det er bakkakmera).

Forøvrig har trolig ikke lov å melde noe mer en det de har gjort ifbm NDA avtaler (noe jeg tror). Så jeg tror vi får en Design In i ny telefon, men tror nok ikke det skjer før på Q3 presentasjonen. Men blir spennende å se hva han sier og hva som skjer på Q2/H2 om et par uker :slight_smile:

1 Like

Denne aksjen spesielt liker å livnære seg på rykter og jungeltelegrafen. Aldri sett en aksje vokse så mye på så lite som denne :man_shrugging:

3 Likes

poLight ASA - follow-up purchase order for barcode scan engine product

1 Like

poLight ASA - Invitation to presentation of Q2 2021 results

poLight ASA - A quarter with two new market breakthroughs

poLight ASA - purchase order received for mass production preparation for a surgical device

poLight ASA - Retains Pareto Securities for potential share issue