Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Å hva er begrunnelsen for 70 kr ?

Det var jo en fantastisk q4 + forventninger om å komme inn i telefon som fikk den til å stige så voldsomt. Ikke uventet at den synker nå som den ikke kom inn i telefon med en gang som mange tydeligvis satset på. Den synker sikkert litt til frem til positive meldinger kommer. Det hjelper ikke så veldig med ordre på 400K.
Vi må ha DW i et volumprodukt.
Jeg har sittet hele veien og gjør det om den synker mye mer også. Livredd for positiv melding om DW i mobil. Da tar den inn alt den har tapt.

1 Like

Jeg har hørt rykter om at gutta i Polight jobber med forskjellige leverandører angående Tlens inn i ny tlf, mange interesserte og det jobben nå med å lande en avtale med en av dem.

Dette skulle visstnok være avklart innen 7 Mai var målet :blush:

Om dette blir suksess så blir det en trivelig måned :sunny:

Mener å ha hørt at dette ble sagt i forrige kvartalsmøte som var 19 februar :slight_smile:

poLight ASA - Annual Report 2020

2 Likes

"Prospects for a smartphone market breakthrough increased during the year, AR-cases are maturing, as well as new opportunities in the professional market. "

2 Likes

poLight ASA - Invitation to presentation of Q1 2021 results

Notice of Ordinary General Meeting of poLight ASA

poLight ASA - Positive development in smartphone market

poLight ASA - poLight TLens confirmed to be used in a machine vision product

1 Like

poLight ASA: Minutes of Annual General Meeting

Da er denne like om hjørnet fra å skyte fart, dette basert på CEO uttalte på Q1 pres at smartphone bestilling kommer innen Q4. Altså trolig Q3. Tidligere gikk denne til 250 på rykter om smartphone, tenk hva den går til når det bekreftes :slight_smile:

(Ja jeg eier selvsagt aksjer her).

1 Like

Har noen aksjer…men tror du virkelig det tar så av
Elliptic labs har avtale med Xiaomi. Kursen har ikke tatt noe særlig av av den grunn. De har kanskje lavere pris på elabs sine sensorer og at det er derfor. Men det skal selges mye volum for å skaffe inntekter i begge selskaper. Men blir det ett nytt type selfie kamera i alle telefoner er det klart det tar av. Men det er ikke gjort over natten. Hvordan er det med megapixel? Har de klart å heve dette eller er det ikke behov for det?

MP er ingen utfordring lenger, det er størrelse på linsen. Derfor er de ikke klar i bakkamera enda, men i selfie er det klart. En DW mobil hos PLT vil nok være ganske mye større en DW elabs har med xiaomi, tror mer det kan sammenlignes med DW de nylig fikk i laptop. CEO sier jo også at dette fort kan bli den nye mainstream løsningen. Oneplus sa jo til lansering av 9’ern at de skulle snakke om T-lens, folk opfatter dette som polights og den raste avgårde. Dette skjedde på høyt volum og bare på rykter :wink:

Mener å ha lest at det antas polight kan få 10 kr per sensor, men så kommer vel produksjonskost, distribusjon osv. Hvor mye antas gevinst å være ca per sensor?

Husk at det har tatt 5 år for Elabs å komme inn i 2-300 millioner enheter, så at polight nesten er verdt det samme uten en DW enda en gang, så virker det jo som DW allerede er priset inn…?

Det er min tanke også. Dessuten er impliseringen av sensor fra elabs utrolig mye enklere. Det er slik jeg har forstått allerede innebygd i Qualcomms hardware og aktiveres som software. I plt må hver eneste produsent gjennom lange tider med testing osv…

Jeg har like mye i begge selskaper men føler elabs er kommet mye lenger enn plt men at hypen i plt fort kan gi mer avkastning. Hva skjer i PC markedet når en konkurrent lanserer nye funksjoner i topp 3 segmentet? Om one plus får en edge i kamera markedet vil det også selvsagt presse konkurrentene til å oppjustere til t lens. Spennende begge altså.

Enig med deg, jeg har også vektet meg høyere i elabs på grunn av dette. Men potensiale til PLT er digert, de har fått DW’s i klokke, barcode, machinevision og webcam iløpet av det siste året som da betyr at det fungerer i praksis. Selv sier selskapet at det er AR som skal bli det store (som gjerne har 8-12 kamera per enhet) og ikke mobil, men at mobil kan/vil bli det store gjennombruddet som realiserer dette.

Elabs kan fikse noe som allerede løses enklere og billigere, men PLT kan forbedre og smadre ting VCM kameraer leverer i dag som vil muligjøre ting som i dag ikke er mulig.

1 Like

Ja dessuten er jeg litt usikker på hvor viktig disse bevegelses sensorene er. Men jeg er ikke 20 lenger. Og kanskje Tech ungdom liker sånne greier. Men å skru av PC om eier forlater den er en god ide.

Jeg har sett litt på polight og synes det er spennende om de klarer levere noe som er så mye bedre enn eksisterende autofokus løsninger, men slo den fra meg siden jeg tolket elabs som mye lavere risiko siden de allerede hadde samarbeid med så mange store.

Tror også polight er utsatt for tøffere konkurranse, men hadde selvsagt vært kult om de lykkes.

Interessant om AR, det styrker troen min på et annet selskap innen bilde behandling hvertfall :slight_smile:

poLight ASA - smartphone project mentioned in Q1-report cancelled due to portfolio changes, - the same OEM still express interest in TLens and other OEM has started evaluation