Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Supert med 100 % opp, bare så tragisk at den må doble seg ett par ganger til før jeg er pluss :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Interessant å se at primærinnsiderne i PoLight har opsjoner på aksjekjøp på kurser fra 18,90 til 50 kroner pr aksje. Selskapet har ståltro på suksess.

Jeg satt for lenge på gjerdet. Missed out.

Grattis til dere som ble med opp i dag.

Ser noen postet denne linken: https://dryield.com/blog-post/yieldwatchdog-selected-by-polight/

Hvordan tolker dere den?

Der blir nok nye muligheter. Suksess er på langt nær priset inn. Bare en viss forventning om suksess.
Fremdeles er det 100% opp til emisjonskursen.

Dette er snakk om å plt som kjøper dataanalyse tjenester. (plt kjøper produksjon og assembly og trenger vel dette for å følge opp og ha kontroll på produksjon)

Halvleder produksjon har mye svinn og mange veier til å optimalisere utbytte (cost of goods)

Helt nødvendig om du skal opp i storskala / volumproduksjon. Ikke “viktig” informasjon for oss på utsiden

.

Hehe, jeg “oppdaget” denne i dag. Begynte lese meg opp når den var opp 10%, så stakk den. Slik chartet ser ut nå forventer jeg en grei konsolidering, men mtp. volumet bak bevegelsen kan det være verdt å kjøpe dippen, men må se nærmere på det i kveld.

1 Like

Haha, samme her! Men jeg kjøper en ny post i morgen. Virker utrolig spennende.

Jeg ville vært ekstremt forsiktig med å kjøpe nå, den går nær 200% på håp om en ordre som kanskje kommer. Det virker ganske risky nå som den har gått så mye… Men lykke til :slight_smile:

1 Like

Alle som har kjøpt denne aksjen har vel alltid håpet på at det skulle komme en ordre…

Meldingen om “testordren” er jo den første virkelig positive nyheten i aksjen på år og dag. Det er selvfølgelig kjipt å ikke å ha kjøpt på bunn, men hvor mange aksjer treffer man noen gang bunnen på.

PS Har hatt aksjer lenge og kjøper ikke nå, men sitter long med det jeg har fra før og håper at det urealiserte tapet kan forsvinne :slight_smile:

1 Like

Aksjen er fremdeles ned inneværende år. Så om emisjonskursen var satt basert på en grundig verdivurdering, så burde nedgangen nulles ut i løpet av året. Men dette er ikke første teknologibedrift fra Horten som er spådd til himmels. Sensonor for eksempel. Så det blir spennende å se om de lykkes.

2 Likes

Tenkte også at den var iferd med å toppe ut i formiddag, men siden er den gått nye 20%.
Mulig den ikke roer seg før introduksjonskursen på 50?

1 Like

Mulig, men helt håpløst å gamble på det synes jeg. Når vet du når den topper ut liksom? Den er parabolic, kan gå til 50 eller 100 men også 20 eller 10. Jeg holder meg unna :wink:

1 Like

Flater ut nå, bare 40% opp. Mot 100% i går. :wink:

“Dårlig” :joy:

Chartet er 4 timers. Det er god indikasjon på at det stopper her sånn på ultrakort sikt. Regner med den går litt opp igjen og tester 34-36 området. Og hvis den viser svakhet der, går jeg ut for nå.

image

Mulig jeg gjorde en skikkelig blemme her, kjøpte inn på 29kr og solgte ikke før close… rett før close var det noen som putta 34k til salgs på 25kr… :sweat_smile::joy::see_no_evil:

1 Like

Greater fool etc…

Spørs om det ikke blir temmelig blodrødt i morgen.

2 Likes

Synes ikke caset er håpløst så jeg skal ikke utrope fools errand her. Men nesten 200% på 2 dager er jo garantert noe som blir veldig volatilt. Jeg ville ikke anbefalt noen å gå inn nå. Da er det bedre å vente til volumet avtar og aksjen er “glemt”

Analytiker Henriette Trondsen i Arctic Securities sier til Finansavisen at hun tror at bakgrunnen for oppgangen er at flere har fått med seg nyheten om at en kunde har bestilt et større antall testlinser fra Polight.
Men det øker sannsynligheten for at Polight vinner en endelig kontrakt mot slutten av året, ifølge Trondsen.