Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

fikk ikke vært med på festen her, men gikk inn for første gang på slutten i dag. Får håpe den bare tar en pust i bakken før den går videre, og ikke skal halveres fra her. Spennende selskap da;-)

Farlig med aksjer som har så store utslag. Først flere hundre prosenter opp og deretter nesten halvering.
Det blir ofte advart mot å forsøke å “fange en fallende kniv”. Bedre å vente til det roer seg.
Ønsker deg lykke til.

HVa var greia med denne aksjen?

Horten, 15 August 2019 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced it has received
a purchase order for 33,320 units of TLens Silver and 30,000 ASIC drivers
related to a wearable product for an undisclosed OEM. The units will be used for
Product Verification Test (PVT) and potential initial mass production (MP)
related to a planned product release for a wearable device.

Mer info finner du her: https://www.polight.com/home/default.aspx

1 Like
3 Likes

Litt overdrevet kanskje. De fikk jo en prøveordre for et par uker siden som markedet ikke reagerte på overhodet. Og så plutselig smalt det - aksjen begynte å gå og så tror plutselig folk at der er noen som har fått noe info etc. .

1 Like

Selvforsterkende, litt i overkant denne gang. Jeg kjøpte for jeg hadde genuint tro på selskapet. Men det er klart at 200% avkastning på en dag er rett og slett for godt til å være sant. Jeg er derfor lykkelig eier av gratis tulipaner :tulip:

Anyway. Her er en tech demo på youtube som demonstrer hva denne linsa er for noe. (linken dumper deg rett inn i den smarttelefon demoen. )

Jeg kjenner meg igjen umiddelbart i det å plundre med den f… autofocusen.

Det var nok ikke mange som var oppmerksomme på Polight på det tidspunktet meldingen kom. Jeg hadde f.eks. aldri hørt om selskapet. Vet litt mer nå. Har også lyttet til Q2 presentasjonen og synes det ser spennende ut.

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98041640

1 Like

Litt av en oppgang idag

Litt vanskelig å vurdere potensialet for aksjen. Produktet er jo ganske unikt, men krever store produksjonsvolumer før det gir inntekter som monner. Selv en ordre på 1 mill. linser vil knapt dekke kvartalsvise utgifter. Det er kanskje det som gjør at aksjemarkedet nøler?

Ikke bare det men vi har ikke et eneste salg enda. Vi vet ikke hvem som har bestilt prototypen… og jeg tenker, slik som Apple, de må da ha nok cash til å utvikle dette her selv? Jeg har ikke satt meg veldig inn i PO, men de nye iPhonene som ble lansert i går ser ut til å klare seg fint uten denne linsen her… ?

Først får jeg si, helt enig. det er svært store volum som skal til for å gå break even. Blir som NOD og KIT, lav pris pr enhet, gigantiske volum når/om du slår gjennom.

Men har dere ikke sett diskusjonen på HO :partying_face: Selskapet er verdt 10 fantasillioner, minst. Blir garantert kjøpt av google. Garanterer en god latter / store mengder oppgitthet.

Ser litt mer usikker ut teknisk og så jeg venter på å kjøpe grisebillig igjen, eller vente til det deriskes den dagen det materialiserer seg en stor ordre. (det innebærer risiko for å stå igjen på perrongen som kontringen gjerne er på nevnte fora, jeg får trøste meg med at en fugl i hånden…)

1 Like

Men på den annen side vil nok svært store volumer komme om det viser seg at dette blir den nye standarden. Det lave strømforbruket må jo være en kjempefordel. Og i tillegg så er responstiden
helt uten konkurranse fra eksisterende systemer.
Linsen vurderes også for spesialiserte produkter der man trolig kan ta helt andre priser enn i massemarkedet.

Ser absolutt potensialet. Jeg er helt sikker på at hvis den første store ordren materialiserer seg, da er veien kort til neste. Kommer den første store ordren på halv million enheter eller mer; da er dagens selskapsverdi irrelevant.

Det er ihvertfall ikke de største aksjonærene som er årsaken til at kursen har seget nedover siste uke. Topp50 øker(+73.370) forrige uke og kjøper fra utålmodige småaksjonærer som selger billig.

Nummer 2 på vinnerlisten idag, med en oppgang på 16% og økende volum. Er det bare et blaff eller begynner selgerne å holde tilbake i avvente av Q3?

Følgte med på plt i går uten at eg kjøpte, men tatt inn ett par k idag, kjøperene virket agresive igår, så regner med at den bmomstrer videre i dagene som kommer.
Kan nada om selskapet, men forstår det som at det er lite aksjer i free float

Lite aksjer utenfor topp50 ja. Interessen for å kjøpe er tilsynelatende større enn salgsviljen. Men kjøperne er gjerrige og vil helst inn under 24. Årets siste måneder vil nok gi svaret på om Polight vil bli en kjempesuksess, eller bare en suksess. Produktet er så unikt at en flopp nærmest er utenkelig.

Mye avgjøres av konkurranseutfallet. Hvis de ikke vinner ordren vil atoufokusen deres slite med å se 20 tallet over seg.

Ordren? De har jo flere interessenter og potensielle kjøpere. Det spennende er om de kan få et stort gjennomslag i markedet, nærmest bli et “state of the art” produkt. Mye taler jo for det. I såfall vil inngangskurser under kr 50 være billig.