Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Ah, ser jeg har skummet litt fort gjennom meldinger. De må få produktverifisering. Det burde vel ikke være noe problem. Time will tell.

Volumet har tørket helt inn. Noen få aksjer omsettes på dette nivået, men kursen vil fyke opp igjen så snart det blir etterspørsel etter mer enn noen få tusen aksjer.
Dette er en nyhetsdrevet aksje. Interessen holdes ikke oppe mellom presentasjonene uten nyheter. Dette vil nok forandre seg om de kan melde om designwin.
Jeg har forsøkt litt trading i aksjen uten den helt store uttellingen.
Greit nok å komme ut når aksjen er i god driv oppover, men verre å komme inn igjen med noe volum nær bunnen, uten selv å drive kursen opp igjen.

poLight ASA - Receives second purchase order for potential commercial use of TLens in a wearable device

Gode nyheter! Da var det noen som våknet igjen. Topper vinnerlisten.

Og bare 14 dager til Q3 presentasjonen.

Var inne her, men ble fintet utigjen, jaja, grattis til sittende aksjonærer

Hva er verdi

Lett å bli for lur og utålmodig :slightly_smiling_face:
Men her burde være rikelig oppside fortsatt. Forutsatt at man tror på suksess.
IPO kurs var kr 50,-
Kursmål 60,- var satt mens det fortsatt var mye usikkerhet.
Kursen var 10% høyere for bare ett par timer siden, og det blir nok ikke siste gang.

30 kr er vel ca. 240 mill for hele selskapet. I forhold til potensialet til selskapets teknologi er det stor oppside her.

Dagens melding bekrefter mer eller mindre at dette er et salgbart produkt.

At aksjen var nede i 7 kr for kort tid siden betyr ikke at den er dyr nå. Bare latterlig billig da.

Kursen oppe og “lukter på” 40-tallet idag. Da er det 20 kroner (+50%) til kursmål 60.
Det spennende nå er om presentasjonen om litt over en uke bygger opp om kursutviklingen. Potensialet er jo skyhøyt, men det krever at Polight får innpass i det enorme markedet.

Sjekk bildetexten. Google Pixel.

Ser det er argumenter for at PoLight kan ha satt inn linsen selv og at det ikke trenger bety at Google er kunden.

Artikkelen er 1.5 år gammel. Så de var veldig nære da - og enda litt nærmere nå? :sweat_smile:

Ja da kommer de ikke stort nærmere. Nå er det 15 oktober i morgen så etter det kan vi kanskje eliminere Google.

Dritt at eg kjøpte noen for 26-27 som eg solgte på 24 igjen her, forge uke eller hva det var, jaja, kjøpte igjen noen idag på «duppen» på 38-39 :woozy_face:

2 Likes

poLight ASA - Receives third purchase order for potential commercial use of TLens in a wearable device

Helt vill den oppgangen vi har sett i poLight nå, gratulerer til de som var inne, om noen.

Kjøpte så snart den siste meldingen kom nå. Skal være med på neste runde!

Gikk til 50! :smiley:

Kan angre på at jeg valgte Napa fremfor Polight når den var på 22 men sånn er det. Plenty of fish in the sea. Grattis til de som er inne :+1:

Er ikke akkurat så lett å vite hva som kommer til å ta av.

Synes det ser ut som @kronn har gjort en kule her :stuck_out_tongue:

1 Like

Det spennende med plt er bindet vanvittige lave antallet aksjer, så lite free float her, no som helt sikkert endrer seg etterhvert om aksjen klaret over ipo på 50, men fremdeles lav mcap om selskapet lykkes.

Ordrene som er meld er vel neppe nok til å skape serleg revenu, men om dei som nå tester linsen til plt, er fornøyd og store ordre kommer, så er nok kursen fremdeles lav