Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Kurs 4-5 kr?

blir nok lavere. skal falle på varslet emi ned til 4-5. så settes emi på 2-3 tenker jeg.

Utrolig at de ikke hentet penger da kursen var 20+

2 Likes

Var en heftig pump n dump den turen der.

Et det i det hele tatt noen av disse potensielle rakettene som ender med suksess? Den ene etter den andre går på dunken. Snakk om bortkastet tid ! Trist for de som har tapt masse her også

De kan samarbeide med Ensurge :sweat_smile:

1 Like

Hvorfor i alle dager ble det ikke satt en emisjon da kursen var mellom kr 20-25? Ønsker en kursen lavest mulig lik de holdt på i BGBIO?

De har nok blitt tatt på senga selv også

1 Like

Mange muligheter… Men jeg får litt biotekvibber av det greiene her. Skjønne at de har unik teknologi, men for å sitere Musk, «om de skal lykkes må produktet være sinnsykt mye bedre enn det som finnes på markedet, det holder ikke at det er litt bedre».

Kontaktlinser og briller kan falle under «sinnsykt mye bedre» for eldre mennesker, mens mobilkamera og de greiene der er jeg usikker på om har nok edge.

På mikrokamera på enheter som er veldig små med svært begrenset plass til batteri kan det hende de har en stor edge…

1 Like

Kanskje de trodde kursen skulle høyere, akkurat som en del aksjonærer… Nå har de vel omsider innsett at det ikke skjer…

Er emisjonkursen satt nå?
Eller blir det seigpining og en negativ kursspiral frem til emisjonkursen må settes lavt som 10 øre i BGBIO (fra mange kroner)?

Det var med tanke på det du skrev om strømkilde.
Jeg ville dog tenkt meg om to ganger før jeg ville satt en linse med en strømkilde inn på øyet :smile:

Tenker praktiske applikasjoner av denne teknologien er mange, (tenker med en gang spionkamera på droner på størrelse med en veps) men jeg aner ikke hvor unikt produktet er.

1 Like

Det er unikt i form av at linsene trenger mye mindre strøm, og at de kan lages mye mindre enn andre linser som har fokus. Så noe er det der. :+1:

Men når jeg ser på denne plansjen blir jeg litt mer skeptisk i forhold til hvor stor edge de har…

Kanskje klokka er på ballen? Eller AR-brillene; litt usikker på hva som skjer der…

Mulig de må designe en helt ny brillemote for å kunne entre det markedet; i starten så sikkert briller rimelig rare ut de også; og så vendte man seg til dem over tid parallelt med at de sikkert ble finere. Man hadde jo lyst til å se, så da var det greit at det var litt rart.
image

Kontaktlinser hadde vært råest, men det er en del hindringer der. Bla at de må måle avstanden til det de ser på på en måte. Ideelt sett skulle linsa vært koplet til hjernen på en måte slik at brukeren kan gjøre fokuseringen mentalt. Men det blir jo litt scifi pr idag.

Er hærlig med alle disse norske aksjene som er priset på tro, håp og kjærlighet.

Mangler meldinger fra newsweb her @pdx .

The Company is exploring the possibility of securing minimum NOK 100 million via an equity raise, anticipated to be structured as an underwritten rights issue, with Pareto Securities AS (“PSEC”) advising the Company in this process.

Ikke rart aksjen krakker :sweat_smile:

2 Likes

Den kom går og ligger her i tråden.

Skulle tro det er noen selskaper som jobber med PLT som er interessert i at dem holder hodet over vannet.?

Nei, med en slik oppdatering forventer jeg betydelig videre fall i kursen.

2 Likes

Teknologien til poLight er helt unik, så er ikke noe å si på det. Men hvem som har behov for denne teknologien er jo spørsmålet. Åpenbart er ikke mobilmarkedet interessert nok pr. nå, og det var det som skulle være den store melkekua nå de første årene, før AR/MR-markedet ville ta over på sikt. Så når mobil ikke innfrir, får de ikke nok inntekter, blir flere emisjoner enn hva man håpet, og resultatet har vi nå.

Men så skal man ikke glemme at poLight har fått innpass hos selskaper i ulike markedsområder som er ledende innenfor sitt segment. F.eks. innen barcode/machinevision (selv om få har hørt om dette, og enda ferre bryr seg noe om det, pr. nå), viktigere er det at selveste det nobelprisvinnende Moser-ekteparet ved Kavli instituttet har laget et nytt mikroskop med poLight sin TLens, som de sier rett ut har ført til gjennombrudd i forskningen deres for å knekke alzheimer-gåten, fordi de får til ting de ikke kunne før med annen linseteknologi. Det er egentlig ganske sjukt når man tenker over det, og man får vel ikke et større kvalietetsstenpel. Dette har ført til at laboratorier rundt i hele verden nå ønsker det samme, og har blitt / vil bli en mye større inntektskilde for poLight enn først antatt. Sist men ikke minst har de fått på plass avtaler med både Magic Leap 2 AR-briller, og nå sist selskapet Varjo. Begge ansett som ledende innenfor sitt felt. Særlig Varjo, som pr. nå er ansett for å være best i klassen. De har altså valgt poLight-tech.

Så det er liten tvil om at kvaliteten i poLight sin teknologi er unik, men det må være et bruksområde som treffer bredere enn det har gjort hittil. Så lenge de store volumene uteblir vil selskapet fortsette blø cash. Heldigvis gjør selskapet det stadig bedre, og de har hatt en vanvittig økning i prosjekter hvert kvartal de siste årene, så noe gjør de riktig som fanger interessen til ulike potensielle kunder. Det gjelder bare å omsette disse prosjektene i nye produkter som vil genere nok cash. Det er mange som håper poLight vil lykkes, både pga at man er økonomisk investert, men også fra et samfunnsmessig ståsted, hvor poLight med sin teknologi bidrar til å utvikle samfunnet på en rekke arenaer. F.eks. opp mot forskning på alzheimer og andre sykdommer.

4 Likes

Hva ble emisjonskursen?