Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

poLight ASA: Contemplated underwritten rights issue - notice of extraordinary general meeting

Financial calendar

“Subscription Price”) is proposed by the Board to the theoretical ex rights
price (“TERP”) based on the volume-weighted average price (VWAP) of the
Company’s shares on the Oslo Stock Exchange on the last trading day prior to the EGM (i.e. the trading day ending on 16.30 CEST at the date of the EGM), less a
discount of 30%".

Ouch :zipper_mouth_face:

Emisjon kan fort bli på ca 2kr, ikke lett å hente penger ,nei.

Samme som sist, så var ikke helt uventet egentlig. Viktig å huske på at denne rabatten får alle eksisterende aksjonærer som eier aksjer også. Garantistene som ikke eier aksjer fra før får kun vederlag for å stille som garantist, og ikke mulighet til å kjøpe aksjer med 30% rabattt. Dette er det kun garantister som er eksisterende aksjonærer også som kan.

2 Likes

Kursen vil nok uansett falle ned til EMI kurs, dessverre.

Ja det kan nok skje, men vi får se. Virker som veldig mange satser på det, og har solgt seg ut eller redusert fordi de skal kjøpe da. Så spent på hvordan forholdet mellom kjøpere og selgere er etter emisjonen.

1 Like

OK, var ikke klar over det. Signaleffekten for sånne som meg som ikke følger aksjen tett, er uansett at her må man vente… :roll_eyes:

Ja det har jo ofte lønt seg tidligere. Men veldig ofte har det vært rettede emisjoner hvor de som er garantister er eksterne emisjonsryttere, og har tømt ut alle aksjene de fikk i emisjonen asap for en kjapp gevinst. Dette derimot er en fortrinnsrettet, hvor man har ønsket så mange eksisterende aksjonærer som garantister som mulig. Så x-faktoren her er hvem som står på garantilista når den blir tilgjengelig. Hvis ingen av disse er klassiske emisjonsryttere, så tror jeg det blir vesentlig færre aksjer enn tidligere som faktisk skal dumpes i etterkant av emisjonen. Fordi mange ønsker å sitte på de istedet. Når det i tillegg virker som veldig mange ønsker å vente med å kjøpe nå, og heller vente på disse x-antall emisjonsaksjene som kommer for salg, så blir det interessant å se utfallet.

Mange ulike scenarioer man kan tenke seg. Men mange vil nok vente ja. Kanskje uten å vurdere så mange faktorer, men bare fordi dette har lønt seg tidligere.

3 Likes

Key information relating to the preferential rights issue to be carried out by poLight ASA

Hm, hvis man skal ta VWAP i betraktning + 30% rabatt havner vi fort under 3 kr ja.

Garantister på plass :slightly_smiling_face:
Kjekt å se mange kjente navn på listen !

Mye på gang i selskapet, da er det godt for kundene å vite at selskapet har god kasse å lene seg til :+1:

Intressant detalj er at Investinor ikke gikk videre med Hubro men no blir med å garantere i PLT :slightly_smiling_face::+1:

3 Likes

@Kraamz Hva tror vi om disse? Selger de alt ganske umiddelbart, for å tjene noen kroner. Vi har jo sett dette tidligere? Gruer meg til slikt nedsalg…

1 Like

Fordelen denne gang slik jeg ser det, Er at Investinor tar største del av kaka :slightly_smiling_face:
Ellers så er det verdt å ta med at følgende er stabile aksjonærer som denne gangen fikk bra tildeling:

Investinor
Wiseth Holding
Freyr Holding
LHH
Indus Production
Talir Holding
Erik Schellorn

Ellers ser jeg endel ukjente navn som ganske sansynlig er investorer som ofte gjør emisjoner for å selge ut i etterkant.

Et navn jeg er spent på er Myrlid AS, dette er en dyktig kar fra mitt nærområde :slightly_smiling_face::+1:

Uansett hva de velger å gjøre, setter jeg veldig pris på at de sikrer PoLight muligheten til videre vekst og potensielt ta en ledende rolle inn mot optikken i AR/VR og forhåpentligvis mye mer :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Statistiker Kjetil Myrlid: Hvor mye uflaks er det statistisk mulig å ha? | Finansavisen

Han gikk vel på en smell i Ultimovacs også, men så har han vært dyktig tidligere i livet så han har nok til salt i grøten uansett.

Kraamz er en av de få som ikke har bidrat i disse angrepene mot negative kommentarer spør du meg. En viss gubbe derimot har slått kraftig mot at det finnes ikke et fnugg av negativitet om Polight.

2 Likes

Var flere av oss som gikk på en smell der :grimacing: Veldig mye tydet på at den studien ble drøyet på grunn av at vaksinen var effektiv :sweat:

Desverre er Bio ofte veldig binært i prekomersiell fase :pensive:( Noe de dyktige skribentene på dette forumet også var flinke til å påpeke)

Håper vi får noen positive signaler fra Polight rundt Twedge og nye produkter i deres pipeline snart :+1:

1 Like

Ja jeg var selv forelsket i biotek-aksjer fra 2016 til 2018, men fant etterhvert ut at det faktisk er en grunn til det blir kalt bingotek :sweat_smile:

2 Likes

Norsk Biotek skal være glade de har slike som han, som er villig til å ta risiko for å bringe frem potensielt meget viktig forskning til komersielt nivå :slightly_smiling_face::+1: