Angrer på at jeg ikke hørte på din visdom og enorme innsikt i fremtidige hendelser. Så hadde jeg også sluppet blodrøde tall på konto😔 I det minste er det godt å høre at dette egentlig ikke er min egen feil, men at jeg har blitt lurt opp i stry😤 En periode var jeg redd jeg faktisk var ansvarlig for egne handlinger.
Det er så typisk å vinkle ting helt ekstremt. Jeg har aldri sagt de tingene du skriver. Jeg prøver å få fram et poeng at det er FLERE som har prøvd å komme til med å vise til risikoer og at et selskap ikke nødvendigvis lykkes i nær framtid selv om de har et meget bra produkt. Dine påstander om hva jeg sier er bare barnslig, er jo umulig å ha en samtale her.
- Det er flere som har prøvd å ta opp risiko tema til PLT
- Kanskje andre ikke nødvendvis hadde satset alt de eide i PLT
- Til syvende og sist så har man et eget ansvar, eksempel for hvilken påvirkning man har på andre
- Alle er fremdeles ansvarlig for sine egne handlinger. Men det betyr ikke at man skal slutte å prøve å hjelpe andre mennesker.
Enig noe av det du skriver. Skjønner bare ikke hvorfor du skal begynne å angripe folk på dette forumet her. Kan du ikke bare ta det på det aktuelle forumet og direkte med de folka det gjelder?
Hvilket nick gikk du under da?
Nordbygd?
Skriver ikke på shareville,men har fulgt med litt på Polight trådene. Har vel ikke reagert på andre enn Myragubben,som er helt uten objektiv sans samt å se ting fra perspektiv. Han skriver litt om Elabs bla hvor han er meget kritisk til cash generering og fremdrift(som er helt rettmessig),mens for Polight har ikke det spilt noen rolle. Der er jo bare patentene verdt mange mrd. Han har veldig mange følgere. Han er ikke tørr bak øra enda som investor. Håper bare følgerne er klar over dette,for han er ikke dum heller og verdt å få med seg graving som bedrives,bare man har evnen til å vurdere risikoen i caset selv,for den har Myragubben vært totalt blottet for.
Polight Myragubben
- -100 000 ↓ -0,1510% 000 000 05.03.24
- -101 500 ↓ -0,1533% 100 000 04.03.24
- -215 352 ↓ -0,3252% 201 500 01.03.24
- -27 592. ↓ -0,0417% 416 852 29.02.24
Hadde ca 5 mill på det meste ser det ut som
Ikke påvirket kursen så mye med de salgene. Gått på en del smeller. (Dette er bare siste runde med kjøp og salg)
Ikke rart kursen raser når så store summer pøses ut i denne aksjen
Du har glemt salgene på 20 tallet
Bare kjørte en kjapp analyse, gidder ikke hele kjøps og salgsrekken Han har sikkrt tjent en del på vei opp…
Å krangle anonymt på forum Skjønner ikke hvorfor folk orker å bruke så jævlig mye tid på nett over å være bitter. Alle vet hvordan aksjer fungerer… Har man vært påvirket av andre for å investere og deretter tapt, ta det som lærdom. Har man puttet alt i en kurv, skyld på deg selv. Gå en tur ut, legg vekk mobilen og få frisk luft.
Får da håpe det
Dette er desverre ikke unikt for verken Shareville eller Polight. Når mange som eier aksjen diskuterer blir det fort ekkokammer. Det er hva man bør forvente. Har selv lært det på den harde måten gjennom mine år på børs. Tror bare det er noe man må leve med desverre.
Burde neste ha som strategi å konsekvent shorte ekkokammer…
Hvis man selv eier aksjen så er det jo en grunn til det – man tror (og håper) at selskapet skal levere – hvorfor ellers er man long? Således gir det mening at det blir ekkokammer når mange som eier aksjen snakker om den. Men ellers er jeg enig i at man bør kunne tåle kritikk og spørsmål.
Problemet, slik jeg ser det, er at mange som er interessert i aksje (x) stiller spørsmål eller kommer med påstander som de som har fulgt aksjen en stund allerede vet om. Således oppleves det kanskje som forsøk på baissing, når det egentlig er snakk om uvitenhet?
Så lenge man har et genuint ønske om å lære mer om poLight og deres teknologi osv, så er det utrolig mange aksjonærer på diverse forum som syntes det er veldig gøy å svare på alle tenkelige spørsmål folk har. Alle liker vel å snakke om det som interesserer en? Men det er ofte veldig tydelig hvem som bare er nysgjerrige og vil lære mer, eller kommer med gode argumenter enten for eller imot, og hvem som kun har en klar agenda med bare å skape støy. Å bruke tid og krefter på å forklare ting for folk som åpenbart ikke er interessert, er bortkastet tid. Og da blir det fort dårlig stemning og krangling. Dette er litt av problemet med Shareville og den nye Nordnet-plattformen spør du meg (for ikke å nevne Finansavisen forum), det mangler fullstendig moderering. Så ting sklir veldig fort ut. Da er det mange som ikke gidder å engasjere seg mer. Dette er en av grunnene til at det ble opprettet en egen Discord-kanal for poLight, så man kan ha litt mer kontroll i rekkene. Både på de ekstreme hausserne og baisserne. I tillegg til at all informasjon er ekstremt mye lettere tilgjengelig.
Noe av problemet med diskusjonen av aksjer som Polight (og du ser det samme i Ensurge) er entusiasme, koblet med liten forståelse av selve teknologien og produktet de leverer.
Er det ikke påfallende at man ikke ser den samme hypen i industrier hvor vi faktisk er verdensledene? Ingen som skriver innlegg etter innlegg om at Equinor har patent xzy som vil gi dem bedre utnyttelse av felt eller at Golden Gate skal males om og hvis bare Jotun kommer inn der vil de ta over hele markede (Liker produktet og har tro på at de vil bli foretrukket i AR « Idioten 09.03 )
Men har vel med å gjøre at det er bedre forståelse for hva disse produsere og hvordan konkurransesituasjon er, det finnes få begrensinger innen norsk tech.
For når man er man er av meningen at «…Helt i starten på utviklingsstadiet sitt denne teknologien « - kraamz 17.03.24 på et produkt som har vært snart klart for masseproduksjon i over 12 år Snabbt fokus på mobilen – Elektroniktidningen (etn.se) er det enten en grunnleggende missoppfattelse av hvor rask tech utvikkler seg eller et noe uærlig forsøk på forsvaret selskapet til de som ikke kjenner historien
Samme med «Teknologien til poLight er helt unik, så er ikke noe å si på det. « Ole87 14.03
uten å nevne Varioptics ( som eies av Corning men heller ikke fått til selge linsene, enda de levere til så å si alle produsenter av elektronikk ) eller Tecno announces variable aperture, liquid lens periscope coming to Phantom series - GSMArena.com news
Videre
«Men mtp patenter og IP generelt så er det enormt bra beskyttet samtidig som den optiske polymeren er en hemmelighet i seg selv. « Kraamz 09.03 Når det grunnlenge er Fransk fra 90 tallet ( mener å huske Nikon/Canon har en hånd med i bilde med patenter fra sent 70 tidlig 80 men finner ikke link) så er det ikke enormt bra beskyttet og hvis polymerene er hemmelig (patenter er åpne, det er litt av poenget) så kan de kopieres rimelig rask.
Kunne trukket frem flere innlegg, men til sist koker den ned til at liquid /tunable lens er kjent teknologi, vurdert grundig av hundrevis produsenter opp gjennom tiårene, og frem til nå funnet at de ikke gir noen bedre løsning enn vanlig linser (nisjer finnes) Polight kommer ikke til å endre dette
At man «må” de ha denne teknologien skal de klare å eliminere en del av de teknologiske utfordringene som kommer i fremtiden…» Ole87 14.03 er kokt i hop av overoptimistiske aksjonærer
Så du mener vi ikke har satt oss inn i teknologien og ikke kjenner til historien?
Du nevner bare Corning?
Må si jeg blir litt skuffa når man skal dra opp disse tingene når dette har vert diskutert opp ned og i mente
Vitner mer om noen som er ute etter å arrestere noen her.
Klart man diskuterer med overvekt av optimisme når man diskuterer en aksje man har troen på og eiger … Har fortsatt troen jeg
Tar du kontakt med hovedforsker ved Kavli-instituttet Dr. Weijian Zong og forteller han de dårlige nyhetene du har funnet ut av, @aght? Skikkelig kjipt for han mtp hvor gode resultater de har fått allerede…
Hvem blir garantistene, hva blir emisjonskursen. Det gis jo rabatt for å få inn penger. Vil PLT tjene penger i 2026? Mulighetene er der jo, hvor store er de? Nå må de få fart på denne emisjonen. Helst komme med en kjempenyhet fort slik at emikursen blir litt høyere. De må få ned kostnadene. De er alt for høye.
Håpet her er at ved å gjøre det på denne måten får man med en del eksisterende aksjonærer som garantister, eventuelt nye med et langsiktig perspektiv. Vil sikkert være en god kombinasjon med de som kun vil flippe en gevinst også, men vi får krysse fingra for at det blir bedre enn sist. Da slipper vi et voldsomt utsalg av emisjonsaksjer i etterkant. Eksisterende aksjonærer krever kanskje en mindre rabatt enn hva eksterne emisjonsryttere ville gjort også?
poLight tjener mer og mer pr. år, men problemet er at hittil har utgiftene økt tilsvarende, og enda mere de siste kvartalene pga de har sikret seg et stort varelager + ansatt en del flere folk. Så da må inntektene øke mye mer enn det har gjort hittil. For å få et skikkelig boost her er det store avtaler innen consumer man går og venter på. Når dette har tatt lenger tid enn man hadde håpet, gruses kursen pga flere emisjoner. Men mulighetene er absolutt til stede enda. Hvis poLight virkelig begynner å tjene store penger i 2026 (eller før🤞), så vil kursen være på et helt annet sted enn i dag. Hvis ikke, og man får nye emisjoner, så gruses kursen kanskje enda mer. Det er det man må ta et bet på.